Gå til innhold

Hvor ammer dere på natten? I sengen? I stol? Sofa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt det kan være vanskelig å amme liggende, derfor vurderer jeg å ordne meg en god stol på soverommet.

Erfaringer?

Anonymkode: 3e582...7f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lignende eller sittende i senga  :)

Anonymkode: c4ccf...dda

• Liker 6
Skrevet

I senga, sittende, noen ganger liggende (begynte å få det til da ungen var 6 uker). Har hotellpute som gjør det enkelt å sette seg opp i senga. 

Anonymkode: 73737...b6a

• Liker 1
Skrevet

Sittende i senga med gode puter i ryggen og anmepute den første tiden. Så gikk vi over til liggende amming etter noen uker. Har aldri følt på et behov for noe annet! (Får ikke til å ta bort smileyen🙈)😘

Anonymkode: 83614...dbc

Skrevet

Jeg ammet liggende i sengen. Begynte allerede på sykehuset,  de oppfordret til samsoving iallefall de 14 første dagene, og når det også gjorde vondt å sitte, så ble det naturlig å begynne tidlig med liggende amming.

Jeg har først i ettertid hørt at det visstnok kan være vanskelig,  men jeg kjenner ikke noen som ikke har fått det til liggende, så anbefaler å begynne å prøve så tidlig som mulig, og evt spørre om hjelp på sykehuset 🙂

Kanskje ikke om du tar keisersnitt,  men føder du vaginalt så skal jeg love deg det er deilig å kunne ligge og ikke sitte, når babyen har de første økedøgnene 🙈

Anonymkode: f145e...32c

• Liker 3
Skrevet

Sittende i senga mens baby var på rommet men i stol når baby var på eget rom. Hadde egen stol på barnerommet til det 😊 

Anonymkode: e2adb...5d1

• Liker 1
Skrevet

Liggende i senga

• Liker 2
Skrevet

Jeg lager til en god ammestol med fotskammel på soverommet. Jeg prefererer å amme sittende, men kan ligge dersom jeg er veldig trøtt. 

Anonymkode: 5080a...78d

• Liker 2
Skrevet

Liggende i sengen med barn nummer to.  Med førstemann stod jeg opp og ammet i sofaen, men jeg er glad jeg slipper det denne gangen. 

• Liker 1
Skrevet

Med nr 1 så måtte jeg sitte i senga med ammepute den første tiden. Med nr 2 så lå jeg i sengen og ammet. Samsov med begge to :)

• Liker 2
Skrevet

Sittende i sengen, med to gode puter i ryggen, og ammepute.

Fikk aldri til liggene amming, og uaktuelt å samsove, så ville uansett ikke amme liggende om natten i frykt for å sovne med ungen i sengen.

Anonymkode: 5c053...96a

• Liker 1
Skrevet

Liggende - beste ammestilling for at mor skal få slappet av, gull verdt! Få de til å vise deg dette på barsel. Hvis det ikke går ville jeg ammet sittende i senga.

Anonymkode: 64386...263

• Liker 5
Skrevet

Liggende i sengen med alle tre.

Jeg lærte å amme liggende før sittende . Litt problematisk i starten, bl.a fordi barnet måtte på kontroll på sykehuset to dager etter utskriving - så da måtte jeg få en seng for å kunne amme. Men også fint- fordi jeg la meg ned på sengen for å amme de første ukene etter fødsel- og fikk ro fra alle besøkende. 

Anonymkode: 1553d...a65

• Liker 1
Skrevet

Har samsovet med alle mine og putter bare inn puppen og sover videre. 

• Liker 3
Skrevet

Stort sett liggende i senga, noen ganger sittende.

Anonymkode: 20fac...12b

Skrevet

I senga enten sittende eller liggende med ammepute

Skrevet

Med første måtte jeg sitte i en sofa med rett rygg. Slet med dietaket i mange måneder så å amme i senga var håpløst. Gikk seg til etter noen måneder da. 

Med andremann ammet jeg sittende i senga de første ukene frem til vi fikk teken på liggende amming. 

Skrevet

Liggende. Helt gull for å få litt mer søvn 🙌 sovnet ofte under amming, våkna ofte igjen når den var ferdig. Pakka da inn puppen og la ungen i senga si igjen. Og så tilbake til drømmeland. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...