Gå til innhold

Fått meg en ny ting som venninnen ikke vil svare på

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt meg noe som er viktig for meg og mitt liv. Dette er ikke en billig sak men hva skal jeg si, ikke noe overdådig. Noe folk må ha for å komme seg ut og den er ikke ny. Men bedre og nyere enn den jeg hadde før. Skrev mld til venninnen min om det, og har ikke hørt en lyd fra hun. blir lei meg og skuffet. Hva er det med folk? Er det ingen som unner noe lenger. Selv ønsker jeg alt godt og unner alt godt av ting.

Anonymkode: 52dcf...39d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten å vite hva det er, så er det ikke godt å svare helt.

Men generelt når jeg får snap fra venninner som har kjøpt nye nytt, kommenterer jeg sjeldent. Litt «ja, kjekt for deg, og...» ikke noe mer å si.

Det går jo litt på interesse. Jeg bryr meg om noen kjøper ny bil, men en ny kjole, parfyme, sko ol.  har jeg ingenting å kommentere på.

Anonymkode: b9b86...2c0

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor må hun svare? Hadde ei venninne skrevet til meg at hun har kjøpt seg noe nytt hun trengte, hadde jeg enten gitt faen - fordi det er overfladisk og irrelevant i forhold til vennskapet vårt i seg selv. Eller så ville jeg sagt "gratulerer ❤️" uten noe mer ettertanke. Bare fordi hun tok seg bryet til å måtte si ifra.. 

Du kan ikke forvente av andre, som du selv er. Selv om det kanskje er vanskelig å innse. Syntes dette er ganske teit å lage en greie ut av, virker overfladisk og dumt. Og du maler ett bilde av deg selv som ett offer her, noe du absolutt på ingen måte er! Ta deg sammen og nyt det du har kjøpt, du har jo ikke kjøpt det fordi noen andre enn deg selv trenger det?! Eller?

• Liker 30
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjøpt meg noe som er viktig for meg og mitt liv. Dette er ikke en billig sak men hva skal jeg si, ikke noe overdådig. Noe folk må ha for å komme seg ut og den er ikke ny. Men bedre og nyere enn den jeg hadde før. Skrev mld til venninnen min om det, og har ikke hørt en lyd fra hun. blir lei meg og skuffet. Hva er det med folk? Er det ingen som unner noe lenger. Selv ønsker jeg alt godt og unner alt godt av ting.

Hæ? Ikke rart venninen din ikke vet hva hunj skal svare til dette.

• Liker 9
Skrevet

Jeg forstår ingenting av det du skriver, TS.

Anonymkode: eabdf...b32

• Liker 37
Skrevet

Jeg er ikke edru og surr i huet nå på en måte. Men andre jeg kjenner gratulerte meg med ny greie da for å si det sånn. Er vanlig med andre folk jeg kjenner, men tydligvis ikke med hun. Jaja da vet jeg det.

Skrevet

Gratulerer med ny bil😊

Jeg syns venninna Di er selvopptatt, hun burde svare. 

Anonymkode: 0b345...f9e

• Liker 9
Skrevet

Ja tusen takk :) Men vil hun ikke svare så helt greit. orker ikke bry meg lenger om det. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja tusen takk :) Men vil hun ikke svare så helt greit. orker ikke bry meg lenger om det. 

Er du alltid så selvopptatt?

Anonymkode: 0d9e4...cca

• Liker 33
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du alltid så selvopptatt?

Anonymkode: 0d9e4...cca

Ja det er mye galt med meg, er ikke perfekt. Men muligens du er det siden du spør. Jeg bryr meg om andre og håper andre kan bry seg om meg og, men ikke alltid det. Så kall meg gjerne selvopptatt hvis du vil.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke noe glad i biler og reiser alltid kollektivt, sykler osv, prøver å skape en litt mindre bilfylt by. Det er en ganske sentral greie/verdi i livet mitt, om jeg kan si det sånn. Også har jeg ei veninne som kjører dieselbil og veeeldig gjerne ville prate om både kjøpet og bruken. Også blir hun furt når jeg ikke bidrar i disse samtalene. Hvorfor meg, liksom?! Av alle folk...

Anonymkode: 17a8a...19d

• Liker 7
Skrevet

Jeg svarer heller aldri på «se hva jeg har kjøpt» meldinger. Ikke fordi jeg ikke unner de det, men orker ikke å gi oppmerksomhet til sånn overfladisk selvskryt. Håper de tar hintet og slutter med det. Kommer det opp i en samtale er det noe annet, men å bare få sånn skrytemelding er unødvendig og uinteressant. 

Anonymkode: 44c82...860

• Liker 11
Skrevet

Denne feilen har jeg garantert gjort hundre ganger. Åpner ofte snaps på farten og registerer innholdet uten å svare, er det så farlig da? Hvis du ønsker å snakke med venninnen din og faktisk ha en samtale så må du ringe, møte henne eller i det minste skrive til henne på messenger.

Anonymkode: 63a8b...855

• Liker 7
Skrevet

Hvor var det du sendte denne informasjonen? Jeg synes det er en uting å ikke svare på en sms eller messengermelding, men snapchat orker jeg sjeldent å svare på. Jeg slettet hele appen fordi jeg ikke orket å bruke tid på å svare på uinteressant informasjon hele dagen. Men kan godt hende venninnen din var opptatt da hun åpnet meldingen din, eller at hun ikke vet helt hva hun skal svare. En ny bil er jo bra for deg, men det har jo ikke så mye å si for omgivelsene. 

En mulig årsak til at hun ikke ønsker å svare er hvis du ofte klager over dårlig økonomi til henne, og så plutselig bruker en del penger på bil når du hadde en fra før. Det er ganske irriterende med folk som alltid klager over at de ikke har penger, men hver gang de får penger på konto blåser de det av på dyre ting så de nok en gang må låne penger i slutten av måneden. Men aner ikke om du er sånn.

Anonymkode: 2faae...d47

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

I et slikt tilfelle ville jeg tenkt at venninnen min enten var opptatt, eller at hun ikke var i form til å svare på meldinger.
Hvis jeg ikke hadde fått svar innenfor den tidsrammen hun normalt sett svarer, ville jeg heller blitt bekymret enn irritert.

Hva er det som gjør at du automatisk trekker den konklusjonen at hun ikke unner deg noe?

Anonymkode: da396...e40

• Liker 4
Skrevet

Må man faktisk gratulere hverandre med ny bil? 
Jeg gratulerer ved første eide bolig, til bryllup, hvert barn. Mer enn det må man faktisk ikke gratulere. 
Har venninner som sender bilder og forventer ros når de har malt taket i gangen, liksom. Helt håpløst. 

Anonymkode: 8589d...5a1

• Liker 6
Skrevet

Jeg sender aldri bilder eller meldinger til noen hvis jeg har gjort noe eller kjøpt noe. Skal man virkelig det? :klo: 

Anonymkode: 95fa6...13c

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er hyggelig å få snap av nymalt tak, ny kommode satt sammen, ny bil, nytt skjerf, nye sko, men det kommer litt an på sammenhengen og de som sender sånt. Dersom ei venninne forteller om feks oppussing og dets utfordringer og sender da bilde vedr dette så er det hyggelig å sende oppmuntrende ord tilbake. Men så har du de som selv aldri kommenterer, med hyggelig ord, det være seg fra snap eller i virkeligheten, men selv sender i tide og utide for å fiske kommentarer, de kommenterer jeg sjelden. 

Anonymkode: dfa1d...a8b

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg sender aldri bilder eller meldinger til noen hvis jeg har gjort noe eller kjøpt noe. Skal man virkelig det? :klo: 

Anonymkode: 95fa6...13c

Jeg har verken fått eller sendt sånne meldinger, og hvis jeg fikk en ville jeg sannsynligvis tenkt "javel"?

Anonymkode: b1044...755

• Liker 4
Skrevet (endret)

Hvorfor kan du ikke bare skrive at du har kjøpt ny bil?

Endret av got2go
  • Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...