AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1 Skrevet 10. oktober 2020 Jeg føler jeg er både fet og tørr samtidig, spesielt rundt nesen og på haken...sminke over disse områdene ser helt forferdelig ut. jeg har en del kviser på hakepartiet. nåværende produkter er rens Exuviance puryfing gel, toner fra lancome, clarins ansiktskrem... har noen tips til hudpleieprodukter som kan testes ut? Jeg føler meg så stygg for tiden og syns det er forferdelig å vise meg ute.. Anonymkode: 71eb2...c7e
Roci Skrevet 11. oktober 2020 #2 Skrevet 11. oktober 2020 Er du tørr på den måten at du flasser, eller mer som at du føler deg "stram i maska"? Det kan høres ut som om huden din er dehydrert og derfor produserer mer fett, noe som kan føre til urenheter/kviser og at huden oppleves både fet og tørr samtidig. Rensen din burde i utgangspunktet være grei, men det kan hende at huden din reagerer på innholdet av SLES (sodium laureth sulfat) som er en hovedingrediens i produktet, og som kan virke uttørkende på huden. Du sier ikke noe om hvilken Lancome toner du bruker, men siden du har fet hud, tipper jeg på den som heter "Eclat". Den har alkohol som en av hovedingrediensene, og er derfor svært uttørkende. Du sier heller ikke noe om hvilken Clarins dagkrem du bruker, men produktene fra dette merket er stort sett helt greie, med mindre man ikke tåler parfyme. Jeg tenker at det kanskje kan fungere bedre for deg med produkter som ikke er uttørkende, og at du også bør forsøke å inkludere BHA/salicylsyre og niacinamide i hudpleie din. Dette er ingredienser som virker balanserende på fet og uren hud. BHA virker også eksfolierende, dvs at den hjelper huden å kvitte seg med døde hudceller og overflødig talg, som er det som fører til urenheter som hudormer og kviser.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #3 Skrevet 11. oktober 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler jeg er både fet og tørr samtidig, spesielt rundt nesen og på haken...sminke over disse områdene ser helt forferdelig ut. jeg har en del kviser på hakepartiet. nåværende produkter er rens Exuviance puryfing gel, toner fra lancome, clarins ansiktskrem... har noen tips til hudpleieprodukter som kan testes ut? Jeg føler meg så stygg for tiden og syns det er forferdelig å vise meg ute.. Anonymkode: 71eb2...c7e Hei, jeg kan anbefale CeraVe Foaming Facial Cleanser og Cerave moisturising Lotion. Anonymkode: 6c34b...d14
maja88 Skrevet 11. oktober 2020 #4 Skrevet 11. oktober 2020 Jeg har forsøkt flere produktserier på min hud, som også er blank og fet, og flasser samtidig. Dermalogica, Clarins, ZeinObagi.. Nå bruker jeg Elixir. Går til hudterapeut og får et progresjonsprogram for min hud. Synes produktene er innafor i pris, for de er veldig drøye! Og huden er blitt jevnere, mindre blank, flassingen er borte. Og huden føles ikke så sår og stram lenger. Jeg vil virkelig anbefale de produktene, begynte med rens, pads og niactilkrem, og har lagt til noen fler produkter nå. Ser virkelig forskjell!
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #5 Skrevet 12. oktober 2020 På 11.10.2020 den 13.43, Roci skrev: Er du tørr på den måten at du flasser, eller mer som at du føler deg "stram i maska"? Det kan høres ut som om huden din er dehydrert og derfor produserer mer fett, noe som kan føre til urenheter/kviser og at huden oppleves både fet og tørr samtidig. Rensen din burde i utgangspunktet være grei, men det kan hende at huden din reagerer på innholdet av SLES (sodium laureth sulfat) som er en hovedingrediens i produktet, og som kan virke uttørkende på huden. Du sier ikke noe om hvilken Lancome toner du bruker, men siden du har fet hud, tipper jeg på den som heter "Eclat". Den har alkohol som en av hovedingrediensene, og er derfor svært uttørkende. Du sier heller ikke noe om hvilken Clarins dagkrem du bruker, men produktene fra dette merket er stort sett helt greie, med mindre man ikke tåler parfyme. Jeg tenker at det kanskje kan fungere bedre for deg med produkter som ikke er uttørkende, og at du også bør forsøke å inkludere BHA/salicylsyre og niacinamide i hudpleie din. Dette er ingredienser som virker balanserende på fet og uren hud. BHA virker også eksfolierende, dvs at den hjelper huden å kvitte seg med døde hudceller og overflødig talg, som er det som fører til urenheter som hudormer og kviser. Tusen takk for gode tips. Skal absolutt prøve. Jeg føler jeg har tørre flekker som kanskje kan se ut som flass, mer enn jeg føler meg stram i maska. Anonymkode: 71eb2...c7e
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2020 #6 Skrevet 12. oktober 2020 På 11.10.2020 den 14.17, maja88 skrev: Jeg har forsøkt flere produktserier på min hud, som også er blank og fet, og flasser samtidig. Dermalogica, Clarins, ZeinObagi.. Nå bruker jeg Elixir. Går til hudterapeut og får et progresjonsprogram for min hud. Synes produktene er innafor i pris, for de er veldig drøye! Og huden er blitt jevnere, mindre blank, flassingen er borte. Og huden føles ikke så sår og stram lenger. Jeg vil virkelig anbefale de produktene, begynte med rens, pads og niactilkrem, og har lagt til noen fler produkter nå. Ser virkelig forskjell! Takk for tips. Skal sjekke ut elixir. Var en hudpleier som anbefalte rensen for meg, men ja; kanskje den ikke helt passer meg. Anonymkode: 71eb2...c7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå