Gå til innhold

Apple watch 6: aluminium eller rustfritt stål?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny Apple watch i "gull finish". Hvis jeg kjøper rustfritt stål kan jeg få den med en gang, men den koster også 2100 kr mer. Synes det er ganske voldsomt og skjønner ikke helt hvorfor det skal være verdt det annet enn at jeg får den ca. en mnd tidligere. Jeg klarer fint å vente. Men så er jeg litt nysgjerrig: hva er fordelene med rustfritt stål? Synes aluminium ser mer rosegull ut enn rustfritt stål. Hvis jeg velger aluminium så får jeg det nye loop båndet som virker ganske bra! Har en Apple watch 3 nå og har hatt den siden den kom, den ser like fin ut enda. Sett bort fra et par striper på skjermen.

Legger ved bilde: den med grønt bånd er rustfritt stål. 

Skjermbilde 2020-10-11 kl. 00.46.15.png

Skjermbilde 2020-09-24 kl. 22.08.51.png

Anonymkode: cddd1...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aluminium: 
Fordeler: lettere, bedre til trening/svømming
Ulemper: ikke like fin gullfarge

Rustfritt stål:
Fordeler: finere gullfarge, mer som et "smykke"
Ulemper: tyngre, dyrere

Er vel det jeg har kommet frem til foreløpig. Bruker den ikke så mye til trening og svømming, så det er egentlig ikke så relevant for meg. Jeg klarer bare ikke helt å forsvare over 2000 kr ekstra på en klokke. Ser for meg at jeg kan ha den ganske lenge da, det er ikke sånn at jeg bytter hvert år for å få nyeste klokka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal kjøpe ny Apple watch i "gull finish". Hvis jeg kjøper rustfritt stål kan jeg få den med en gang, men den koster også 2100 kr mer. Synes det er ganske voldsomt og skjønner ikke helt hvorfor det skal være verdt det annet enn at jeg får den ca. en mnd tidligere. Jeg klarer fint å vente. Men så er jeg litt nysgjerrig: hva er fordelene med rustfritt stål? Synes aluminium ser mer rosegull ut enn rustfritt stål. Hvis jeg velger aluminium så får jeg det nye loop båndet som virker ganske bra! Har en Apple watch 3 nå og har hatt den siden den kom, den ser like fin ut enda. Sett bort fra et par striper på skjermen.

Legger ved bilde: den med grønt bånd er rustfritt stål. 

Skjermbilde 2020-10-11 kl. 00.46.15.png

Skjermbilde 2020-09-24 kl. 22.08.51.png

Hvorfor kjøpe en så stygg klokke? Vil du ha den kun fordi den er en klokke fra apple? Det finnes mange klokker som er både finere og bedre.

Anonymkode: 68288...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke den er stygg. 

Hvilke er finere og bedre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke ha den kun fordi den er fra Apple. Er veldig fornøyd med Apple watch 3, men vil ha de nye funksjonene, samt gull finish, istedenfor sølv som jeg har nå.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil ikke ha den kun fordi den er fra Apple. Er veldig fornøyd med Apple watch 3, men vil ha de nye funksjonene, samt gull finish, istedenfor sølv som jeg har nå.. 

Jeg har Apple watch 5 og har aluminium. Ante ikke at det var forskjellig engang 😅 ingen legger merke til sånt med mindre man er spesielt interessert. Gå for aluminium 

ps: om du er redd for å skrape borti noe i starten så finnes det også beskyttelse for Apple watch slik som til telefoner. Jeg har det på min 

Endret av Sprinkle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Series 5, og jeg syns du skal vente. Jeg valgte selv å vente i fjor, fordi jeg syns ikke det var verdt å betale 2000 kroner ekstra for å få den med en gang, selv om jeg gledet meg veldig. Regner med du har sjekket elkjøp, power og andre nettbutikker? 

Anonymkode: 2722e...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rustfritt stål har MYE sterkere beskyttelse mot riper, hakk og skraper enn aluminium.  Skjermene på aluminium er IonX (brukbar  skrapemotstand), mens de dyrere modellene har Safir glass (det sterkeste som brukes).  Men min Alu watch 4 er allerede et par år gammel og fortsatt god som gull! Behandler man disse pent så ser de fine ut i årevis.  Koster en tusenlapp å bytte battteri, de taper seg merkbart etter ca 3 år, som er estimert levetid i følge Apple Support sine nettsider.  Mens det er nok fortsatt mange som ennå bruker Apple Watch 1 tror jeg.  Lite egentlig forskjell fra 4 og opp, annet enn alltid på, kompass og på 6-er'n er det litt mer avansert bio-måling.  Alle har samme heldekkende skjerm, 4 og 5 har samme prosessor attpåtil. Sjekk om din mobilleverandør støtter eSIM om du vurderer modellen med GSM som er veldig kjekk sammen med AirPods.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...