AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1 Skrevet 10. oktober 2020 Jeg er gravid i uke 16+1; i dag kom samboeren min hjem fra jobbreise, han må naturlig nok teste seg for covid19. Men så får jeg vite NÅ at han måtte mellomlande i Italia, Bergamo og sov der et døgn. I Italia i dag var det i nærheten av 6000 nye positive tester og rundt 74-75 000 aktive saker. Bergamo var også et av de hardest rammede stedene. Han har bare gått å lagt seg som om at det er helt greit .. Jeg føler for å sove på sofaen, om jeg skal være ærlig. Minstemann sover på soverommet vårt og jeg har mest lyst til å hente ut h*n. Mest av alt så vil jeg kaste ut mannen til test er tatt og svar har kommet. Tror faktisk at jeg kommer til å be han om det i morgen, men for alt jeg vet så kan det være for sent. Eller er jeg en overhormonell og hysterisk gravid person? Håper nesten på å høre det. Anonymkode: b72a4...117
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #2 Skrevet 10. oktober 2020 Graviditet er ingen risikofaktor du er hysteria Anonymkode: 59ed8...f21 9
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #3 Skrevet 10. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Graviditet er ingen risikofaktor du er hysteria Anonymkode: 59ed8...f21 Hmm nei ikke i Norge, det er sant. Men bare det faktum at han driter i å fortelle meg det før han er hjemme, jævla seint på kvelden, er plagsomt også. ts. Anonymkode: b72a4...117 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #4 Skrevet 10. oktober 2020 Tror nok du må roe deg ned ett par hakk, ellers kommer du til å stresse deg ihjel. Smitta kan du bli av minstemann dersom det er barnehagealder eller skolealder. Du kan bli smitta på matbutikken, på jobb, på besøk hos venner osv Anonymkode: 49d55...6b6 8
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #5 Skrevet 11. oktober 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Graviditet er ingen risikofaktor du er hysteria Anonymkode: 59ed8...f21 I alle andre land er gravide i risikogruppen, fordi gravide har nedsatt immunforsvar. Gravide er utsatt for influensa, som kan være farlig for fosteret, som er mye mildere for kroppen enn covid-19. Det sier seg selv at ingen vet hvor farlig covid-19 er for gravide. Men i Norge er det dyrt å sette 60 000 ekstra i en risikogruppe som trenger tilrettelegging, derfor gjøres det ikke. Hun er ikke hysterisk. Og du har en idiot av en mann Ts, som ikke har fortalt deg dette før. Anonymkode: 31b3d...77b 8
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #6 Skrevet 11. oktober 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Graviditet er ingen risikofaktor du er hysteria Anonymkode: 59ed8...f21 "Du er hysteria"? Du må på norskkurs! Anonymkode: c94d5...be4 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #7 Skrevet 11. oktober 2020 Skjønner deg godt. Han blir vel testet asap? Hold avstand til hverandre i mellomtiden, type 1-2 meter så langt det lar seg gjøre. Anonymkode: 1b968...d9f 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #8 Skrevet 11. oktober 2020 Italia har hatt det relativt bra under kontroll lenge, i andre land i Europa er Italia grønt og man reiser på ferie dit. Jeg var akkurat på ferie der i en uke siden jeg ikke bor i Norge. Bergamo er lenge siden og en mellomlanding er ufarlig. Anonymkode: bd2c5...a3a
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #9 Skrevet 11. oktober 2020 Oslo er rødt. Så hvis dere bor der kan du raskt bli smittet selv. Anonymkode: 7862f...947
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #10 Skrevet 11. oktober 2020 Spiller jo ingen rolle så lenge han har holdt seg unna folk!? Anonymkode: 9e520...876
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #11 Skrevet 11. oktober 2020 Skjønner deg i godt i og med at han tross alt har vært på flyplasser feks. Anonymkode: c91cf...b4a 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #12 Skrevet 11. oktober 2020 Min mann er i karantene hos broren sin inntil han får svar på testen sin, vi er i risikosonen som gravide! Jeg får svangerskapspenger pga det! Anonymkode: 46770...14b 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #13 Skrevet 11. oktober 2020 Min mann har vært i et annet rødt land på jobb i 3 uker. Arbeidsgiver betaler hytte for ham i 10 dager etter hjemkomst for å skåne meg og barna. Jeg er ikke gravid engang... Du er ikke hysyerisk! Anonymkode: aeb42...d96
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #14 Skrevet 11. oktober 2020 Nei vi bor ikke i Oslo. Jeg har barn både i barnehagen og skolen, men det har vært veldig lite med smitte her hvor vi bor .. Så jeg har ikke vært så bekymret ift barna, dessuten så går jeg jo i butikken og slike ting. Jeg føler meg overhodet ikke som en hysterisk person sånn generelt - men når jeg sjekket smittetallene for Italia i går og så at de lå på over 5000 nye smittede så ble jeg litt dårlig faktisk. Føler at han iallefall kunne gitt meg beskjed om at han måtte mellomlande der og bli der over natta. Jeg har ikke kasta han ut altså hehe, men det var fristende i går kveld. Vi får bare holde avstand til han har fått svar på testen, men samtidig så sa de på koronatelefonen at det ikke hjalp å ta test samme dag som man lander fra utlandet .. Selvfølgelig. Ts. Anonymkode: b72a4...117 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #15 Skrevet 11. oktober 2020 Synes det var ikke ansvarlig gjort av ham. Hadde jeg vært ham, hadde jeg nok dratt til foreldrene mine eller kompisen. Her sitter jeg også gravid, og forbyr min mann å dra på noen utefester fordi jeg er redd for å bli smittet. Anonymkode: 590b7...e64
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #16 Skrevet 11. oktober 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Spiller jo ingen rolle så lenge han har holdt seg unna folk!? Anonymkode: 9e520...876 Joda han hadde ikke akkurat gnukket seg på folk, og han er en voksen mann som kan passe på seg selv. Han er ikke av den sosiale typen heller på fritiden, men liker å bare gå å få seg en god natts søvn etter mye jobbing. Men taxi, hotell, spise, taxi, flyplass, fly .. Men kanskje det bare er ordet «Italia» som skremmer meg .. Skulle dog ønske han hadde en sjef som sendte han på hyttetur i 10 dager!! Anonymkode: b72a4...117
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #17 Skrevet 11. oktober 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er gravid i uke 16+1; i dag kom samboeren min hjem fra jobbreise, han må naturlig nok teste seg for covid19. Men så får jeg vite NÅ at han måtte mellomlande i Italia, Bergamo og sov der et døgn. I Italia i dag var det i nærheten av 6000 nye positive tester og rundt 74-75 000 aktive saker. Bergamo var også et av de hardest rammede stedene. Han har bare gått å lagt seg som om at det er helt greit .. Jeg føler for å sove på sofaen, om jeg skal være ærlig. Minstemann sover på soverommet vårt og jeg har mest lyst til å hente ut h*n. Mest av alt så vil jeg kaste ut mannen til test er tatt og svar har kommet. Tror faktisk at jeg kommer til å be han om det i morgen, men for alt jeg vet så kan det være for sent. Eller er jeg en overhormonell og hysterisk gravid person? Håper nesten på å høre det. Anonymkode: b72a4...117 Hvorfor testet han seg ikke allerede på flyplassen før han kom hjem? 😳 Anonymkode: c0a0c...d52
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #18 Skrevet 11. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor testet han seg ikke allerede på flyplassen før han kom hjem? 😳 Anonymkode: c0a0c...d52 Jo han gjorde det, bare jeg som var jævla irritert i går kveld å ikke fikk det med. Men jeg snakket med koronatelefonen i dag og de sa at dersom han har blitt smittet der så vil testen uansett mest sannssynelig bli negativ. Så man er jo like langt. Anonymkode: b72a4...117
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #19 Skrevet 11. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor testet han seg ikke allerede på flyplassen før han kom hjem? 😳 Anonymkode: c0a0c...d52 Google inkubasjonstid. Det er ikke rart så mange nordmenn bryter karantenereglene når de ikke engang vet hva inkubasjonstid er for noe. Anonymkode: 580d3...28b 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #20 Skrevet 11. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Google inkubasjonstid. Det er ikke rart så mange nordmenn bryter karantenereglene når de ikke engang vet hva inkubasjonstid er for noe. Anonymkode: 580d3...28b Ja, det er vanvittig irriterende.. Anonymkode: a4fb9...9f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå