lilletuss87 Skrevet 10. oktober 2020 #1 Skrevet 10. oktober 2020 (endret) Som overskriften sier så skal jeg pynte lys i julegave. Skal gi dette sammen med andre ting. jeg skal pynte nederste delen av lyset med noe- feks noe grønt som holder seg lenge og som også tørker fint. Er det noen her som har forslag til hva jeg kan bruke? Tenker første og fremst eucalyptus som kjøpes i blomsterbutikken, men tar veldig gjerne imot forslag til andre ting jeg kan bruke😊 Endret 15. oktober 2020 av lilletuss87
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #2 Skrevet 10. oktober 2020 Må være noe som er lett og fjerne og ikke brannfarlig også. Anonymkode: 9ad03...08a 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #3 Skrevet 10. oktober 2020 Dette hadde jeg elsket å få i gave 😍 for en fantastisk ide! Hva med å bruke tørkede myke strå, som feks lagurus? De er veldig trendy nå og finnes i de fleste blomsterbutikker i forskjellige farger, sånn at du kan tilpasse til hvem mottaker er. De lys rosa er feks kjempesøte! Ellers syns jeg brudeslør tørker veldig pent, og går godt sammen med eucalyptus dersom du vil kombinere. Calluna er også lekkert ☺️ Hortensia kan sikkert også brukes, men er ganske dyrt i forhold til de andre dersom du kjøper snitt. hilsen blomsterdekoratør som ble inspirert nå!! 🌸 Anonymkode: d394f...191 2
lilletuss87 Skrevet 11. oktober 2020 Forfatter #4 Skrevet 11. oktober 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette hadde jeg elsket å få i gave 😍 for en fantastisk ide! Hva med å bruke tørkede myke strå, som feks lagurus? De er veldig trendy nå og finnes i de fleste blomsterbutikker i forskjellige farger, sånn at du kan tilpasse til hvem mottaker er. De lys rosa er feks kjempesøte! Ellers syns jeg brudeslør tørker veldig pent, og går godt sammen med eucalyptus dersom du vil kombinere. Calluna er også lekkert ☺️ Hortensia kan sikkert også brukes, men er ganske dyrt i forhold til de andre dersom du kjøper snitt. hilsen blomsterdekoratør som ble inspirert nå!! 🌸 Anonymkode: d394f...191 Så hyggelig at du liker ideen med lysene🤩 Da tenker jeg det er flere som blir glade til jul😊 Tusen takk for gode tips, da skal jeg svinge meg rundt å få tak i det du hadde som forslag og rett og slett begynne å pynte disse lysene. Godt med alt som er gjort 😃 Tusen takk 🤩 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #5 Skrevet 11. oktober 2020 Jeg hadde syntes det var en tullegave. Anonymkode: 8e62c...415 8
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #6 Skrevet 11. oktober 2020 Jeg ble nyskjerrig! Men forstår ikke helt hva du prøver beskrive, har du noe bilde fra nettet som ligner? Anonymkode: 4d68b...d85
lilletuss87 Skrevet 11. oktober 2020 Forfatter #7 Skrevet 11. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble nyskjerrig! Men forstår ikke helt hva du prøver beskrive, har du noe bilde fra nettet som ligner? Anonymkode: 4d68b...d85 Det er pynt helt nederst på et kubbelys 😊
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #8 Skrevet 11. oktober 2020 «Super» ide! Fikk en gang et slikt «kreativt» lys i gave. Det endte opp med flammer som sto fra stuebordet og opp i taklampa, og nesten nedbrent hus. Dersom du virkelig skal gi noen en så ræva gave så håper jeg instendig at du advarer vedkommende om at det er brannfarlig, og kun duger til å stå til pynt uten å noen gang tennes på. Anonymkode: bdd7a...5a9 8
lilletuss87 Skrevet 11. oktober 2020 Forfatter #9 Skrevet 11. oktober 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: «Super» ide! Fikk en gang et slikt «kreativt» lys i gave. Det endte opp med flammer som sto fra stuebordet og opp i taklampa, og nesten nedbrent hus. Dersom du virkelig skal gi noen en så ræva gave så håper jeg instendig at du advarer vedkommende om at det er brannfarlig, og kun duger til å stå til pynt uten å noen gang tennes på. Anonymkode: bdd7a...5a9 At du syns det er en ræva gave får være dine ord. Og at du ikke klarer å skjønne at man skal passe på levende lys er jo helt utrolig. Kan ikke skylde på noen andre enn deg sjøl der!! Har gitt bort sånne lys før, og de jeg ga til var kjempe fornøyd med lysene! 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #10 Skrevet 13. oktober 2020 På 11.10.2020 den 10.49, AnonymBruker skrev: «Super» ide! Fikk en gang et slikt «kreativt» lys i gave. Det endte opp med flammer som sto fra stuebordet og opp i taklampa, og nesten nedbrent hus. Dersom du virkelig skal gi noen en så ræva gave så håper jeg instendig at du advarer vedkommende om at det er brannfarlig, og kun duger til å stå til pynt uten å noen gang tennes på. Anonymkode: bdd7a...5a9 🥱🥱🥱 Anonymkode: d394f...191
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2020 #11 Skrevet 14. oktober 2020 Brannvesenet advarer hvert år mot å bruke lys som er pyntet på sånn måte, og å bruke tørkede planter er jo ekstremt brannfarlig. Skal du dekorere lys, så bruk noe som ikke tar fyr bare man ser på det. Du kan jo lage pynt av metallfolie og metalltråd feks. Anonymkode: 01499...73c 5
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #12 Skrevet 15. oktober 2020 På 11.10.2020 den 0.54, AnonymBruker skrev: Dette hadde jeg elsket å få i gave 😍 for en fantastisk ide! Hva med å bruke tørkede myke strå, som feks lagurus? De er veldig trendy nå og finnes i de fleste blomsterbutikker i forskjellige farger, sånn at du kan tilpasse til hvem mottaker er. De lys rosa er feks kjempesøte! Ellers syns jeg brudeslør tørker veldig pent, og går godt sammen med eucalyptus dersom du vil kombinere. Calluna er også lekkert ☺️ Hortensia kan sikkert også brukes, men er ganske dyrt i forhold til de andre dersom du kjøper snitt. hilsen blomsterdekoratør som ble inspirert nå!! 🌸 Anonymkode: d394f...191 Det der er jo brannfarlig til gangs. Anonymkode: 2afa9...5e5 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #13 Skrevet 15. oktober 2020 Pynt heller med noe som er ment til å bli brukt som pynt på lys. Lysvokspenn er en grei ide, og fullstendig trygt. https://www.cchobby.no/dekorerte-lys-i Anonymkode: bdc43...895 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #14 Skrevet 15. oktober 2020 Jeg synes det høres ut som en veldig dårlig idé. Det strider mot alt av fornuft og brannvernregler. Ja, man skal passe på lys, men sånne lys skal man passe ekstremt mye bedre på enn vanlige lys - og hvem i helvete gidder fyre opp et lys du må passe på som en hauk..? Hvor er kosen i det, liksom.. Anonymkode: f6ffe...784 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #15 Skrevet 15. oktober 2020 Håper de som får dette har ønsket seg det, for det er en gave for spesielt interesserte. Jeg klarer ikke å forestille meg at det er mulig å pynte lys på en måte som blir fint og som jeg hadde ønsket å ha. Lys er en forbruksting, og det er vel få undet 80 år som pynter med lys? De over 80 bør kanskje ikke få brannfarlige gaver.. Anonymkode: c2c54...598 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #16 Skrevet 15. oktober 2020 På 11.10.2020 den 11.12, lilletuss87 skrev: At du syns det er en ræva gave får være dine ord. Og at du ikke klarer å skjønne at man skal passe på levende lys er jo helt utrolig. Kan ikke skylde på noen andre enn deg sjøl der!! Har gitt bort sånne lys før, og de jeg ga til var kjempe fornøyd med lysene! Nei, du har vel rett. 🙄 Jeg satt ved bordet lyset som plutselig forvandlet seg til ei ildkule sto på, så jeg må visst ha gått glipp av hvordan man skal «passe på» et lys bedre enn det. Min feil. 🙄 Støtter brukeren som skriver at dette er en gave for spesielt interesserte. Anonymkode: bdd7a...5a9 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #17 Skrevet 15. oktober 2020 Nei nei nei, heeelt krise!! Ikke pynt lys med brennbart materiale! Av og til skjønner jeg ikke hva folk tenker med. Blir som å ta med seg hårføneren i dusjen for å slå to fluer i en smekk. Du kan heller pynte telysholdere, det er i det minste litt tryggere. Ikke rart at hus etter hus brenner ned i desember måned, hvis det er sånt her folk driver og tenner på..! Anonymkode: 54a16...e07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå