Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har tatt bachelor i psykologi på Lillehammer her? Vurderer å søke til neste år. 

Anonymkode: 714a7...1ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er nær sagt verdiløs. Med bachelorgrad i psykologi blir man konstant nedvurdert i stillingsannonser og man sliter med å komme inn på videre studier. De jeg har møtt med denne utdanningen omtaler den som en akademisk blindvei.

• Liker 1
Skrevet

Litt enig...

men en venninne av meg studerte der, tok master i Danmark og jobber på som psykolog på en bolig for rusmisbrukere. Hun er fornøyd. 

Anonymkode: 9abd6...9a7

• Liker 1
Skrevet

Kjenner mange som studerte bachelor der, tok master i dag og jobber som psykolog i dag. Har vært der en gang å et kurs. Veldig fin høyskole og flinke folk som jobber der. Lillehammer er jo også koselig da:)

Anonymkode: eb9b0...437

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjenner mange som studerte bachelor der, tok master i dag og jobber som psykolog i dag. Har vært der en gang å et kurs. Veldig fin høyskole og flinke folk som jobber der. Lillehammer er jo også koselig da:)

Master i Danmark skulle d stå:o

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke gått på Lillehammer, men merker at jeg sliter med min bachelor i psykologi. Skal søke master for å bli mer aktuell på arbeidsmarkedet. 

Lag deg en plan for hva du skal bruke utdanningen din til. Denne bacheloren er ganske "vag" for folk som skal ansette, derfor bør du helst ha noe ekstra (master eller tidligere utfanning/erfaring) i tillegg. 

Jeg fikk ingen advarsler da jeg søkte og startet, og det er jeg litt irritert over i dag. Mange sa at de ikke turte å si noe for å drepe gleden min. Men vær realistisk når du skal skape deg en karriere. Hva vil du jobbe med, hvilken utdanning trenger du og hvilke muligheter finnes på jobbmarkedet. Aller, aller viktigst: vil jeg ha en trygg inntekt når jeg er ferdig? 

Anonymkode: 32541...bfb

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke gått på Lillehammer, men merker at jeg sliter med min bachelor i psykologi. Skal søke master for å bli mer aktuell på arbeidsmarkedet. 

Lag deg en plan for hva du skal bruke utdanningen din til. Denne bacheloren er ganske "vag" for folk som skal ansette, derfor bør du helst ha noe ekstra (master eller tidligere utfanning/erfaring) i tillegg. 

Jeg fikk ingen advarsler da jeg søkte og startet, og det er jeg litt irritert over i dag. Mange sa at de ikke turte å si noe for å drepe gleden min. Men vær realistisk når du skal skape deg en karriere. Hva vil du jobbe med, hvilken utdanning trenger du og hvilke muligheter finnes på jobbmarkedet. Aller, aller viktigst: vil jeg ha en trygg inntekt når jeg er ferdig? 

Hvorfor søker du ikke Klinisk master i Danmark ? Så kan du jobbe som psykolog..

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor søker du ikke Klinisk master i Danmark ? Så kan du jobbe som psykolog..

Fordi jeg har familie jeg må forsørge i Norge 😊 Dessuten er jeg litt skeptisk etter den Eltesaken tidligere, når det gjelder å få lisens i Norge. Og, i bunn og grunn har jeg ikke interesse for psykopatologi og ønsker ikke å jobbe klinisk. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker å ta master i Danmark og jobbe på lisens i Norge. 
ts

Anonymkode: 714a7...1ae

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...