AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1 Skrevet 10. oktober 2020 Kanskje ett litt tabutema for mange men prøver meg....Jeg har blitt rammet virkelig hardt av kronisk sykdom, ble nesten over natten veldig syk for ca 3 år siden. Etter dette har jeg ikke orket og være intim med mannen min da jeg har vært helt slått ut. Vi har egentlig bare hatt samtalen en gang at jeg sier i fra når jeg orker/klarer og være intim igjen. Mannen min sier han forstår og at det er helt greit. Men jeg kjenner at det tærer på forholdet, både det å skulle leve med en så inngripende sykdom (som ikke synes utenpå) og ikke orke å være kona jeg gjerne vil være, tenker også det nesten blir kleint den dagen jeg kanskje er bedre og skulle være mann og kone på den måten igjen men kanskje ikke så ofte da dette er en sykdom med svingende forløp.....Flere i samme situasjon som har noen råd?! Anonymkode: efc80...ed6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #2 Skrevet 10. oktober 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje ett litt tabutema for mange men prøver meg....Jeg har blitt rammet virkelig hardt av kronisk sykdom, ble nesten over natten veldig syk for ca 3 år siden. Etter dette har jeg ikke orket og være intim med mannen min da jeg har vært helt slått ut. Vi har egentlig bare hatt samtalen en gang at jeg sier i fra når jeg orker/klarer og være intim igjen. Mannen min sier han forstår og at det er helt greit. Men jeg kjenner at det tærer på forholdet, både det å skulle leve med en så inngripende sykdom (som ikke synes utenpå) og ikke orke å være kona jeg gjerne vil være, tenker også det nesten blir kleint den dagen jeg kanskje er bedre og skulle være mann og kone på den måten igjen men kanskje ikke så ofte da dette er en sykdom med svingende forløp.....Flere i samme situasjon som har noen råd?! Anonymkode: efc80...ed6 Hva gjør at du ikke kan ha et sexliv nå? Smerter, kvalme, alledyni, fatigue, andre årsaker? Anonymkode: 2c92c...cf5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #3 Skrevet 10. oktober 2020 Vil anbefale å melde deg inn i forening for andre i lik situasjon. Nå vet jeg ikke hvilken sykdom du har, men er det mage-tarm så er Norilco et fint sted å dele erfaringer og få råd fra. Jeg har Ulcerøs kolitt selv og utlagt tarm, vet godt hvordan det er å slite med intimitet. Er ikke så vanskelig nå lengre som jeg er singel da:))) Anonymkode: 05fbd...724 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #4 Skrevet 10. oktober 2020 Sliter med ereksjon, mistenker at et har med diabetesen min å gjøre. Synes også det er vanskelig. Anonymkode: 4e97f...b85
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #5 Skrevet 11. oktober 2020 Jeg/vi sliter med samme. Vi har hatt sex 4 ganger på 5 år. Helt forferdelig. Han har også mistet all sexlyst fordi det har blitt en vane å aldri ha sex. Nå tør uansett ingen av oss å h det fordi alt blir kleint. Vi har det fint ellers. Har blitt en lei vane Anonymkode: ebc38...e29
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #6 Skrevet 11. oktober 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg/vi sliter med samme. Vi har hatt sex 4 ganger på 5 år. Helt forferdelig. Han har også mistet all sexlyst fordi det har blitt en vane å aldri ha sex. Nå tør uansett ingen av oss å h det fordi alt blir kleint. Vi har det fint ellers. Har blitt en lei vane Anonymkode: ebc38...e29 Drikk dere full og ha sex Anonymkode: 38a14...407 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #7 Skrevet 11. oktober 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør at du ikke kan ha et sexliv nå? Smerter, kvalme, alledyni, fatigue, andre årsaker? Anonymkode: 2c92c...cf5 Det er en sykdom som setter alle kroppens funksjoner ut av spill -sterk fatigue og kvalme er bare en faktor oppi det hele. Sex er også det siste kroppen vil ha. Håper jo det avtar etterhvert, men vanskelig når det er en sykdom som ikke syntes utapå liksom. Nå er jeg redd det begynner å bli kleint å ha ett intimt forhold igjen, om jeg plutselig en dag skal føle meg litt bedre så blir jeg dårlig igjen. Og når jeg først begynner å føle meg litt bedre til tider er kanskje den aktiviteten det siste jeg ønsker å prioritere, når jeg har vært helt ute av spill så lenge. Vi snakker små marginer for å bli dårligere igjen...Syntes det er vanskelig når det er så mye hensyn å ta... Anonymkode: efc80...ed6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #8 Skrevet 11. oktober 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg/vi sliter med samme. Vi har hatt sex 4 ganger på 5 år. Helt forferdelig. Han har også mistet all sexlyst fordi det har blitt en vane å aldri ha sex. Nå tør uansett ingen av oss å h det fordi alt blir kleint. Vi har det fint ellers. Har blitt en lei vane Anonymkode: ebc38...e29 Uff kan relatere altså, er glad vi har vært gift i så mange år som vi har at vi har andre verdier å bygge forholdet vårt på -men vet jo hvor viktig sex har vært for min mann og nå har han gitt avkall på det fordi jeg har blitt kronisk syk. Håper vi finner ut av det på en eller annen måte. Kronisk sykdom rammer ikke bare den syke dessverre... Anonymkode: efc80...ed6 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #9 Skrevet 11. oktober 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Drikk dere full og ha sex Anonymkode: 38a14...407 Ja. Da de få gangene vi har hatt det har vi spm regel vært beruset. Anonymkode: ebc38...e29
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #10 Skrevet 11. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er en sykdom som setter alle kroppens funksjoner ut av spill -sterk fatigue og kvalme er bare en faktor oppi det hele. Sex er også det siste kroppen vil ha. Håper jo det avtar etterhvert, men vanskelig når det er en sykdom som ikke syntes utapå liksom. Nå er jeg redd det begynner å bli kleint å ha ett intimt forhold igjen, om jeg plutselig en dag skal føle meg litt bedre så blir jeg dårlig igjen. Og når jeg først begynner å føle meg litt bedre til tider er kanskje den aktiviteten det siste jeg ønsker å prioritere, når jeg har vært helt ute av spill så lenge. Vi snakker små marginer for å bli dårligere igjen...Syntes det er vanskelig når det er så mye hensyn å ta... Anonymkode: efc80...ed6 Jeg har selv vært svært dårlig med alt jeg nevner over, over flere år. Mange pasientorganisasjoner har råd om intimitet og sykdom. Anonymkode: 2c92c...cf5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå