AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #101 Del Skrevet 16. oktober 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: På en måte tenker jeg at han har gått i lås, og ikke greier å gjøre noe med det. Har han en kompis eller bestevenn, eller nære søsken du kan rådføre deg med? Noen må jo ha plukket opp hva det dreier seg om. Anonymkode: 7c3e0...9ee Jeg tenker jo også at det er noen andre som vet. Det er så dårlig gjort å sitte her å ikke vite noe. Jeg håper bare på at dette er trass, at han er langsur for noe jeg ikke har fått med meg. Jeg har vært lykkelig den siste tiden og jo mer lykkelig jeg er jo mer gnir han seg i neven virker det som nå. Jeg må si jeg er bekymret for hans væremåte. For 2 uker siden sa han at han alltid ville være hos oss( familien), så jeg tenker med så mange barn involvert her, ville han vel ikke tatt det så rolig om han ville dratt? Jeg har to døtre fra før han elsker. De elsker han. Hvorfor være så kald og vond? Det går utover alt, matlyst, jobb, trivsel. 🙄 Anonymkode: bbdac...489 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #102 Del Skrevet 16. oktober 2020 2 minutter siden, Rosatoast skrev: Ts har sagt at han gir svar som akkurat det. Hun føler han ikke prater om tanker og følelser. Nettopp. Jeg sa alt ikveld. Eg sa alt jeg tenkte... Er du deprimert, så kan jeg hjelpe deg - sier jeg. Er du itvil om du vil være hos oss, så fortjener alle et svar. Vil du ha et annet liv, ei annen dame i livet ditt? Da forstår jeg ingenting. Hvorfor velge ei annen dame når du åpenlyst har vært så glad i dette livet. Dette er noe av det jeg luftet for han idag. Fortsatt ingenting, ikke et mimikk i ansiktet ei gang. Han ser ikke på meg. Selv når jeg begynner å gråte. Helt ufattelig og kontrast ift hvordan han tidligere har vært. Han ligger nå i seng og sover dypt. Som ingenting. Er dette psykisk? Jeg trenger svar. 😞 Anonymkode: bbdac...489 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 16. oktober 2020 #103 Del Skrevet 16. oktober 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp. Jeg sa alt ikveld. Eg sa alt jeg tenkte... Er du deprimert, så kan jeg hjelpe deg - sier jeg. Er du itvil om du vil være hos oss, så fortjener alle et svar. Vil du ha et annet liv, ei annen dame i livet ditt? Da forstår jeg ingenting. Hvorfor velge ei annen dame når du åpenlyst har vært så glad i dette livet. Dette er noe av det jeg luftet for han idag. Fortsatt ingenting, ikke et mimikk i ansiktet ei gang. Han ser ikke på meg. Selv når jeg begynner å gråte. Helt ufattelig og kontrast ift hvordan han tidligere har vært. Han ligger nå i seng og sover dypt. Som ingenting. Er dette psykisk? Jeg trenger svar. 😞 Anonymkode: bbdac...489 Ja, dette er jo terror. Jeg veit hvordan det føles, å bli møtt av et steinansikt når du sjøl åpner deg og er sårbar. Det er helt ubeskrivelig vondt og frustrerende. Og det veit han nok godt. Du skal ikke se bort ifra at han gjør dette akkurat nå fordi det er bursdagshelga di, forresten. Den typen mennesker gjør ofte det, velger seg anledninger som er viktig for partneren (høytid, bursdag, merkedager på godt og vondt, ferier) og er kjører ekstra på med terror da. Ingen normale mennesker som er normalt utstyrt med empati oppfører seg sånn, husk det. Pass på deg sjøl. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #104 Del Skrevet 16. oktober 2020 19 minutter siden, kisskissbangbang skrev: Ja, dette er jo terror. Jeg veit hvordan det føles, å bli møtt av et steinansikt når du sjøl åpner deg og er sårbar. Det er helt ubeskrivelig vondt og frustrerende. Og det veit han nok godt. Du skal ikke se bort ifra at han gjør dette akkurat nå fordi det er bursdagshelga di, forresten. Den typen mennesker gjør ofte det, velger seg anledninger som er viktig for partneren (høytid, bursdag, merkedager på godt og vondt, ferier) og er kjører ekstra på med terror da. Ingen normale mennesker som er normalt utstyrt med empati oppfører seg sånn, husk det. Pass på deg sjøl. Takk ! 🙏 Denne satt dypt. Virkelig. Anonymkode: bbdac...489 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #105 Del Skrevet 16. oktober 2020 21 minutter siden, kisskissbangbang skrev: Ja, dette er jo terror. Jeg veit hvordan det føles, å bli møtt av et steinansikt når du sjøl åpner deg og er sårbar. Det er helt ubeskrivelig vondt og frustrerende. Og det veit han nok godt. Du skal ikke se bort ifra at han gjør dette akkurat nå fordi det er bursdagshelga di, forresten. Den typen mennesker gjør ofte det, velger seg anledninger som er viktig for partneren (høytid, bursdag, merkedager på godt og vondt, ferier) og er kjører ekstra på med terror da. Ingen normale mennesker som er normalt utstyrt med empati oppfører seg sånn, husk det. Pass på deg sjøl. Forresten, dette har pågått nå i ei uke. Men han ser kanskje at dagen nærmer seg, aner ikke, det kan være. Jeg har hvertfall gitt alt følelsesmessig, massert han siden jeg er masssør, vartet han opp osv. Mer kan jeg ikke gjøre. Jeg er beinhard i et forhold og gir ikke opp. Flere barn i bildet og desto viktigere. Anonymkode: bbdac...489 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eryn Skrevet 17. oktober 2020 #106 Del Skrevet 17. oktober 2020 Kan du ikke reise bort i helga? Har du familie eller venner du og barna kan være hos? Han fortjener ikke at du er der og varter han opp. Du må snu på dynamikken, gjøre noe uventet, det kan hende at det får han til å våkne. Han vet hvor han har deg (i sin hule hånd), du er desperat etter hans bekreftelse , men får den ikke til tross for at du blottlegger følelsene dine og er på ditt mest sårbare. Selv da bryr han seg ikke. Og der faller jeg rett og slett av....... noe er fundamentalt galt med han! Pakk og reis bort nærmeste helg du kan, det burde få han til å reagere. Ingen normale ektefeller gjør slikt mot partneren sin. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eryn Skrevet 17. oktober 2020 #107 Del Skrevet 17. oktober 2020 Forresten, snakker han til barna deres? Hvordan reagerer de på hans adferd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 17. oktober 2020 #108 Del Skrevet 17. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Forresten, dette har pågått nå i ei uke. Men han ser kanskje at dagen nærmer seg, aner ikke, det kan være. Jeg har hvertfall gitt alt følelsesmessig, massert han siden jeg er masssør, vartet han opp osv. Mer kan jeg ikke gjøre. Jeg er beinhard i et forhold og gir ikke opp. Flere barn i bildet og desto viktigere. Anonymkode: bbdac...489 Så du belønner hans furtne atferd med å ordne alt i huset, ta deg av barna og gi massasje?? Tror jammen jeg skal bli litt furten selv hjemme 😉 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosatoast Skrevet 17. oktober 2020 #109 Del Skrevet 17. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nettopp. Jeg sa alt ikveld. Eg sa alt jeg tenkte... Er du deprimert, så kan jeg hjelpe deg - sier jeg. Er du itvil om du vil være hos oss, så fortjener alle et svar. Vil du ha et annet liv, ei annen dame i livet ditt? Da forstår jeg ingenting. Hvorfor velge ei annen dame når du åpenlyst har vært så glad i dette livet. Dette er noe av det jeg luftet for han idag. Fortsatt ingenting, ikke et mimikk i ansiktet ei gang. Han ser ikke på meg. Selv når jeg begynner å gråte. Helt ufattelig og kontrast ift hvordan han tidligere har vært. Han ligger nå i seng og sover dypt. Som ingenting. Er dette psykisk? Jeg trenger svar. 😞 Anonymkode: bbdac...489 Du må få han med på parterapi, hvis han ikke vil jobbe for forholdet - da må du jo nesten forlate han? Du kan ikke utsette deg selv for dette, det syntes jeg er altfor trist å tenke på. Du fortjener svar, kommunikasjon og kjærlighet fra din mann - uansett hvor lang tid dere har vært sammen. Dette "silencetreatment" han driver med, er veldig umodent - og jeg ville allerede tatt ett par telefoner i morgen for å bestille time til en parterapaut (eller familievernskontoret). Så får du gi han ett valg, bli med på timen - eller pakk kofferten og ikke kom tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussatester Skrevet 17. oktober 2020 #110 Del Skrevet 17. oktober 2020 Jeg hadde en venninne som opplevde at mannen var som din. Hun gikk til slutt. Fant ut etter skilsmissen at han hadde møtt en ny dame. Feigingen turte ikke si det, eller å avslutte forholdet selv, så han oppførte seg som en taus og kald jævel til hun fikk nok. Masse klemmer til deg TS, du fortjener bedre 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #111 Del Skrevet 17. oktober 2020 Ja, det er psykisk terror/vold. Ta ungene og reis vekk for helgen. Reis til foreldrene dine. Ikke gidd å si noe. Bare reis. Anonymkode: 1312c...529 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #112 Del Skrevet 17. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er psykisk terror/vold. Ta ungene og reis vekk for helgen. Reis til foreldrene dine. Ikke gidd å si noe. Bare reis. Anonymkode: 1312c...529 Ikke rart folk går fra hverandre. Her er oppskriften! «psykisk vold å ikke snakke til kona si om problemer man ikke vil dele» helt klart at mannen ikke har det bra, men å reise fra han med de han er glad i vil iallefall påvirke psyken hans, negativt. Anonymkode: 2283c...dc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eryn Skrevet 17. oktober 2020 #113 Del Skrevet 17. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke rart folk går fra hverandre. Her er oppskriften! «psykisk vold å ikke snakke til kona si om problemer man ikke vil dele» helt klart at mannen ikke har det bra, men å reise fra han med de han er glad i vil iallefall påvirke psyken hans, negativt. Anonymkode: 2283c...dc0 Hvorfor skal hun henge rundt han når han ikke snakker med henne? På en hel uke. Her må hun passe på egen psyke, hun holder jo på å knekke sammen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #114 Del Skrevet 17. oktober 2020 17 timer siden, tussatester skrev: Jeg hadde en venninne som opplevde at mannen var som din. Hun gikk til slutt. Fant ut etter skilsmissen at han hadde møtt en ny dame. Feigingen turte ikke si det, eller å avslutte forholdet selv, så han oppførte seg som en taus og kald jævel til hun fikk nok. Masse klemmer til deg TS, du fortjener bedre Samme opplevde jeg... jeg gikk på nåler siste tiden. Redd for å irritere og miste han. Tok forsiktig opp når jeg lurte på noe. Han holdt for ørene sine faktisk og var taus og sint... veldig vondt. Ble helt ødelagt av det... han som gikk og jeg har holdt meg fra å tigge å be om en prat selv om vi var sammen 6 år. Tror han gikk rett til sin eks igjen, men vet ikke sikkert.... Anonymkode: d1378...de1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 17. oktober 2020 #115 Del Skrevet 17. oktober 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke rart folk går fra hverandre. Her er oppskriften! «psykisk vold å ikke snakke til kona si om problemer man ikke vil dele» helt klart at mannen ikke har det bra, men å reise fra han med de han er glad i vil iallefall påvirke psyken hans, negativt. Anonymkode: 2283c...dc0 Han har gitt henne silent treatment i over en uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #116 Del Skrevet 17. oktober 2020 Han er 40 år og oppfører seg som en drittunge. Og du duller med han.. Skaff deg litt selvrespekt, og be han ta seg sammen eller reis bort til han kommer over hva det nå enn er. Jeg hadde blitt så forbanna av at noen trodde de kunne behandle meg som dritt fordi de bare følte for det. Har du et problem så si det. Anonymkode: c028a...189 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #117 Del Skrevet 18. oktober 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke rart folk går fra hverandre. Her er oppskriften! «psykisk vold å ikke snakke til kona si om problemer man ikke vil dele» helt klart at mannen ikke har det bra, men å reise fra han med de han er glad i vil iallefall påvirke psyken hans, negativt. Anonymkode: 2283c...dc0 Silent treatment er psykisk vold. Det er fakta. Du kan ikke benekte det. Det er som å si at det ikke er fysisk vold å ta kvelertak på noen. Når noen utøver vold mot deg, og ikke vil slutte, så er løsningen og fjerne seg fra denne voldsutøveren. Han har selv stengt TS ute. Da må han tåle at hun ikke gidder å logre rundt bena hans og tigge han om å snakke med henne. Anonymkode: 1312c...529 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #118 Del Skrevet 18. oktober 2020 Altså. Jeg hadde booket et hotell med badeland (om slike er åpne), tatt med meg ungene, mulig invitert besteforeldre, og kost meg med bursdagshelg. Å sitte hjemme med en sutrende mann hadde vært uaktuelt. Han hadde fått beskjed om at han kunne bruke helgen til å tenke seg om. Og om jeg kom til bake til samme sure-trynet fikk vi revurdere forholdet. Uansett hvor glad man er i en annen, og hvor redd man er for å være alene, så må man ha et minimum av selvrespekt. Det å bukke, skrape og tigge mot en som oppfører seg som en dritt mot deg er virkelig aldri verdt det, uansett hvor lykkelige de gode periodene er. Anonymkode: abc35...b96 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 18. oktober 2020 #119 Del Skrevet 18. oktober 2020 Hvordan går det, TS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #120 Del Skrevet 19. oktober 2020 På 18.10.2020 den 13.59, PM75 skrev: Hvordan går det, TS? På 18.10.2020 den 13.59, PM75 skrev: Hvordan går det, TS? Nei, altså helga var vond. Helt til burdsdagen min var over, da bedret han seg. Jeg hadde bursdag på lørdag. Nå idag ga han meg kyss igjen og ser ut til at det går mot det normale. Uansett, så vil jeg ikke finne meg i at han gjør dette igjen. Det sa jeg til han også. Jeg pakker ikke tingene mine og drar, jeg visste det var en grunn for dette. Når barn er i bildet og vi er egentlig er så glad i hverandre, så prøver hvertfall jeg alt jeg kan. Og det har jeg gjort. Har blitt sterkere av dette og gitt han en kraftig beskjed om at han ikke må gjøre dette igjen. Det hjelper aldri å tie. Takk som spør😚 Ts Anonymkode: bbdac...489 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå