Gå til innhold

Han tier helt still! Hva er galt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mente 40, men likavel. Han er godt voksen ja. Er redd om han legger til det med jobbingen for å ha en unnskyldning? I håp om at jeg ikke skal orke mer? 

Jeg er litt sta der, fordi om han ønsker det, så får han gjøre det på et annet vis. Ikke psyke meg ned, la meg sitte med dårlig samvittighet for jobben ikke strakk nok til og han sitter der og er kjepphøy. Ts 

Anonymkode: bbdac...489

Dette høres ikke bra ut. Et veldig dårlig tegn. Kanskje han har en slags midtlivskrise? Eller så prøver han å presse deg psykisk til å forlate han, slik at han slipper det. Tror du må fokusere på deg selv framover, forsøk å skaffe deg mer jobb (registrer deg på alle vikarbyråer som finnes der du bor) og stå på egne bein. Prøv å være uavhengig han. 

Hvordan har dagen i dag vært? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, Eryn skrev:

Dette høres ikke bra ut. Et veldig dårlig tegn. Kanskje han har en slags midtlivskrise? Eller så prøver han å presse deg psykisk til å forlate han, slik at han slipper det. Tror du må fokusere på deg selv framover, forsøk å skaffe deg mer jobb (registrer deg på alle vikarbyråer som finnes der du bor) og stå på egne bein. Prøv å være uavhengig han. 

Hvordan har dagen i dag vært? 

Nettopp det jeg er redd for. Hvorfor prøver han ikke å gjøre noe, i det minste være blid - som jeg har vært idag. Utrolig nok. Henter mine indre krefter, jeg vet jo at jeg ikke har gjort noe galt. Og jeg skal på intervju imorgen. Så hvis han vil jeg skal gi opp, så får han rett og slett bare holde på. Det går ikke i lengden for hans del, men jeg skal prøve så godt jeg kan.  

Idag har han tiet, er stille nå også. Eneste er at han har svart litt mer. Hvorfor gjør han dette? Vil han virkelig splitte hele familien og leve alene? Tro at gresset er grønnere? Kanskhe venter det ei på han? Det flyr av tanker på dag 3 med taushet. 

Huff, gi meg styrke sier jeg bare. Håper jeg får det fint uansett hvorfan det ender. 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresset er ikke alltid grønnere, men det er i det minste en mulighet for å dyrke gress hvis man vanner jord og ikke en metallplate.

Anonymkode: d524b...646

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gresset er ikke alltid grønnere, men det er i det minste en mulighet for å dyrke gress hvis man vanner jord og ikke en metallplate.

Anonymkode: d524b...646

Ja men da må vi være 2. Forventer at han endrer seg fra idag. Det går ikke å holde på slik som dette fremover, da lager han det kun selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja men da må vi være 2. Forventer at han endrer seg fra idag. Det går ikke å holde på slik som dette fremover, da lager han det kun selv. 

Du forventer, på hvilket grunnlag?  

Har du prøvd å kommunisere via meldinger, eller lapper?  Det kan være enklere å forholde seg til enn ansikt til ansikt.  

Det er jo desverre en mulighet for at han prøver seg på et passivt brudd, og da kommer han ikke ut, før du har valgt å avslutte.  

Anonymkode: 7c3e0...9ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du forventer, på hvilket grunnlag?  

Har du prøvd å kommunisere via meldinger, eller lapper?  Det kan være enklere å forholde seg til enn ansikt til ansikt.  

Det er jo desverre en mulighet for at han prøver seg på et passivt brudd, og da kommer han ikke ut, før du har valgt å avslutte.  

Jeg håper jo da ikke det. Jeg gjør jo alt for han, håpet om å at det skal være oss for alltid er så viktig. Merkelig at han kan snu så fort på det. Han har jo lenge vist kjærlighet til meg, å plutselig er han avvisende. Dette har jo ikke pågått lenge. Føler ikke det er meg det skal stå på. Han må nødt å vise noe selv, for at vi skal klare å holde på kjærligheten. Jeg vil tro at det bare tar litt tid før han blir glad igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til info om dagen. Like stille, men jeg tok tak og hadde noen minutters prat om tausheten hans, fordi nå klarte jeg ikke mer. Ikke gråt jeg, men var heller saklig og rett frem. Jeg hadde 2 viktige spm og det var om han fortsatt er hos oss. Da sa han ja? "Jeg er jo her. ". Ja videre også? Jam. . 

Han har jo fortsatt ikke forlatt meg, så mulig jeg har hatt en sterkere følelse på at jeg skulle bli forlatt enn hva som var reellt. Han sa at ting tar tid. Jeg nøyer meg med dette og tar hans humør som en tålmodighetsprøve. Altså, jeg har spydd imellomtiden, fordi det har vært som å skulle gå gjennom en skillsmisse. Det har vært så vondt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2020 den 23.00, AnonymBruker skrev:

Vi har vært sammen i 10år og alltid hatt små perioder hvor han er stille. Idag har han faktisk ikke sagt noe til meg, kun svart på spm fra meg. Jeg har ikke gjort noe, vært blid og jeg har spurt hva som er galt og hvorfor han ikke heller vil prate? Han ser ikke på meg, ingenting.

Det verste var at han var ute igår. Mistenker ikke utroskap (jeg gjør bare ikke det), men redd han har sagt noe til kameratene sine om hvor kjipt han har det, uten at jeg vet noe? Det nytter ikke å si, ja men snakk med han. Det går ikke! Da prater jeg i løse luften. Han er iskald! Jeg trøster meg med at han blir blid og pratesalig igjen. Men psykisk tungt for meg dette...

(han er 10år eldre enn meg.) 

Noen som kan gi meg fornuftige svar og meninger på hva dette er eller kan være? 

😏 K30

Han har det sikkert vanskelig, og vet ikke hvordan han skal prate om det. Jeg synes du bør ta det opp når han er ute av "ikke prate-perioden" og forklare at du blir usikker og redd når han er sånn. Kanskje dere kan avtale at det er ok at han er litt ekstra stille av og til, men at det ikke er ok å overse deg, være kald mot deg. Og om det handler om at han faktisk er sur på deg for noe, må han være mann nok til å ta det opp. Ingen kan gjette seg til hva som er galt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tiet selv. Du vet; vekt motvekt prinsippet.. 

hvis du tier «må» han prate..! 

Anonymkode: f48ab...db4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville tiet selv. Du vet; vekt motvekt prinsippet.. 

hvis du tier «må» han prate..! 

Anonymkode: f48ab...db4

Hva får deg til å tro at det virker på en mann?  Mannlig logikk:  alt stille=alt er i orden.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver meg på et råd som er erfaringsbasert - ikke la hans humør ødelegge dine dager! Slik det er nå så lar du han styre hvordan du har det hver time av hver dag. Det er ikke sunt for seg og ikke sunt for barna. Du får set så mye bedre om du skifter fokuset på andre ting.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker altfor snill mot han. Han burde sette mer pris på deg. Hva med å trekke deg mer tilbake? Ikke snakke til han- han snakker jo ikke til deg. Gjøre deg litt mer kostbar? Vise at du gir litt mer blaffen i han? Kjenner jeg blir provosert på dine vegne! Helt uholdbart å ha det slik du beskriver. Nesten som at han nyter at du lider (kan det virke som). 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er bare trassig og vrang. La han sitte alene i møkka si, så drar du til venner eller familie. Han tar vel kontakt når han har sutret ferdig. Du kan ikke drive å dulle med en voksen mann på den måten  

Anonymkode: b7280...348

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er bare trassig og vrang. La han sitte alene i møkka si, så drar du til venner eller familie. Han tar vel kontakt når han har sutret ferdig. Du kan ikke drive å dulle med en voksen mann på den måten  

Anonymkode: b7280...348

DETTE!!!! ☝

Vis at du har mer selvrespekt 💪🏻💪🏻💪🏻

Du har også en verdi! Dine følelser betyr jo også noe oppi dette! Nå har han fått nok oppmerksomhet rundt denne furtingen hans. 

Endret av Eryn
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2020 den 22.03, Eryn skrev:

DETTE!!!! ☝

Vis at du har mer selvrespekt 💪🏻💪🏻💪🏻

Du har også en verdi! Dine følelser betyr jo også noe oppi dette! Nå har han fått nok oppmerksomhet rundt denne furtingen hans. 

Jeg gråter å gråter akkurat nå. Han er stille igjen, uten å si ett pip. Mi bursdagshelg og jeg aner ingenting. Jeg har itillegg jobb helg og kjenner dette er knalltøft. Vil han forlate meg? Hvorfor? Og hvorfor er han slik bare den siste uka? 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg gråter å gråter akkurat nå. Han er stille igjen, uten å si ett pip. Mi bursdagshelg og jeg aner ingenting. Jeg har itillegg jobb helg og kjenner dette er knalltøft. Vil han forlate meg? Hvorfor? Og hvorfor er han slik bare den siste uka? 😭

Ærlig talt. Hvorfor lar du han ha sånn makt over deg? Ta deg sammen, lev livet ditt uten å informere han og når du er klar, så går du. Skjerpings! Livet ditt skal være så MYE mer enn hans bedritne humør. Ødelegg maktbalansen og vær den som går. Kom igjen, vær sterk!

(Er ikke så streng som jeg høres ut... Men ikke gidd dette. Han er en fjott som driver med psykisk terror, og du må få hjelp til å bli solid nok til å være en hel person uavhengig av en sånn dust.)

Anonymkode: 34f21...d87

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt. Hvorfor lar du han ha sånn makt over deg? Ta deg sammen, lev livet ditt uten å informere han og når du er klar, så går du. Skjerpings! Livet ditt skal være så MYE mer enn hans bedritne humør. Ødelegg maktbalansen og vær den som går. Kom igjen, vær sterk!

(Er ikke så streng som jeg høres ut... Men ikke gidd dette. Han er en fjott som driver med psykisk terror, og du må få hjelp til å bli solid nok til å være en hel person uavhengig av en sånn dust.)

Anonymkode: 34f21...d87

Jeg har kommet så langt i tankegangen at jeg lurer på om det er psykisk terror eller om han faktisk har tanken om å forlate meg? Jeg kom hjem ifra jobb istad og han var helt stille da jeg kom hjem. Jeg bad om i forkant at dette var det siste jeg ville oppleve, spes også ds jeg har bursdag (forventer vel litt da)?. Alikavel gjør han det.

Utover kvelden sier jeg hardt og brutalt at hvis han vil jeg og barna skal flytte, så spytt det ut. Det ender med at jeg igjen prater for meg selv, han sier ikke ett ord - ikke ei tåre. Jeg lurer på hvor kald det er mulig å bli? Hadde han ville dratt, så ville han vel normaltsett fellt ei tåre? Dette er jo livet hans. Hva skjer med han? Noen hjelp...? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2020 den 0.43, Rosatoast skrev:

Typisk kvinne-tenkning.. "Hvorfor er han sur" "Hvorfor prater han ikke" "Hva tenker han på" 

Som regel er det ingenting, han vil bli latt være i fred. Tydeligvis!!

Men da kan han si det da. Sykt frustrerende. Hva er galt? Ikkeno svar. Hva er det? Ikke noe svar. Det er jo respektløst. Hvor vanskelig er det å si. Jeg er sliten. Jeg orker ikke prate akkurat nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte tenker jeg at han har gått i lås, og ikke greier å gjøre noe med det.  

Har han en kompis eller bestevenn,  eller nære søsken du kan rådføre deg med? Noen må jo ha plukket opp hva det dreier seg om.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Maleficenta skrev:

Men da kan han si det da. Sykt frustrerende. Hva er galt? Ikkeno svar. Hva er det? Ikke noe svar. Det er jo respektløst. Hvor vanskelig er det å si. Jeg er sliten. Jeg orker ikke prate akkurat nå?

Ts har sagt at han gir svar som akkurat det. Hun føler han ikke prater om tanker og følelser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...