Gå til innhold

Han tier helt still! Hva er galt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har vært sammen i 10år og alltid hatt små perioder hvor han er stille. Idag har han faktisk ikke sagt noe til meg, kun svart på spm fra meg. Jeg har ikke gjort noe, vært blid og jeg har spurt hva som er galt og hvorfor han ikke heller vil prate? Han ser ikke på meg, ingenting.

Det verste var at han var ute igår. Mistenker ikke utroskap (jeg gjør bare ikke det), men redd han har sagt noe til kameratene sine om hvor kjipt han har det, uten at jeg vet noe? Det nytter ikke å si, ja men snakk med han. Det går ikke! Da prater jeg i løse luften. Han er iskald! Jeg trøster meg med at han blir blid og pratesalig igjen. Men psykisk tungt for meg dette...

(han er 10år eldre enn meg.) 

Noen som kan gi meg fornuftige svar og meninger på hva dette er eller kan være? 

😏 K30

Anonymkode: bbdac...489

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan faktisk være den som ikke sier noe. Grunnen til det er at jeg har dager hvor jeg syntes alt er tungt og vanskelig uten at det har skjedd noe. Jeg har alltid vært sånn. Samboer syns også det er trist men jeg klarer på en måte ikke ta meg sammen heller. 

Anonymkode: e3d44...6fb

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje han rett og slett bare har en dårlig dag?

Anonymkode: f0891...020

Da har han mange av de. Han har vært sånn før også, flere ganger. Hvorfor så sur på meg? Jeg må virkelig si at jeg aldri har slike dager? Der jeg går sur fra morgen til kveld. Heldigvis! 

Når det er sagt så sier han (etter jeg har sagt det) elsker deg. Det ville han nok ikke sagt om han ikke elsket meg. Kan det være en type svak bipolar han har? Jeg lurer bare.. 

Synd at jeg i disse periodene ser så mørkt på vårt forhold at jeg nesten lurer på om jeg blir med han for resten av livet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det opplevde jeg med en mann også. Det var en lettelse da han fortalte at det skyldes periodevise depresjoner, da fikk det et navn og ble noe håndfast som kunne håndteres. Umulig å si om det er det samme med mannen din selvfølgelig. 

Anonymkode: 9a91a...75e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har han mange av de. Han har vært sånn før også, flere ganger. Hvorfor så sur på meg? Jeg må virkelig si at jeg aldri har slike dager? Der jeg går sur fra morgen til kveld. Heldigvis! 

Når det er sagt så sier han (etter jeg har sagt det) elsker deg. Det ville han nok ikke sagt om han ikke elsket meg. Kan det være en type svak bipolar han har? Jeg lurer bare.. 

Synd at jeg i disse periodene ser så mørkt på vårt forhold at jeg nesten lurer på om jeg blir med han for resten av livet. 

Biopolar pga dette? Kutt ut a! Kanskje han er sliten? Lei av å ikke få fred fra deg? Kanskje han faktisk hadde det så bra ute eller fikk høre hvordan andre forhold er slik at han tenker over deres? Kanskje han bare er et menneske og trenger litt ro rundt seg?

Anonymkode: 5241f...15c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener. Ikke kjekt. Min eks brukte dette for å trykke meg ned. Gikk ukesvis. Men min var sint og utstrålte hat i tillegg. Ble helt nervevrak. Nå er dun sikkert snillere. Håper jeg.

Anonymkode: e10bc...bb7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, kotlin skrev:

Hvorfor må han prate?

Når vi går tur en hel time, så er det da normalt å si noe? Jeg gikk nærmest å pratet med meg selv. Jeg kjenner han jo. Han er ikke blid idag. Jeg sier til han om han ikke bare kan være så grei å si hva det er. Forskjell på å ikke skal prate og det å ikke være fornøyd. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere barn, ts?

Anonymkode: 6974b...92f

Ja vi har to felles. Så er jeg stemor til 2 av hans gutter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er han fyllesjuk?

Anonymkode: bbe16...4da

Nei, ikke det heller. Jeg spurte om det også. Han sa nei. Tok seg til og med en øl i kveld og tiet videre. Virker nedfor.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta heller og prøve og små prate av og til, prøv og hinte om det er noe galt med han. Noen ganger så kan man være nokså sliten etter jobb, kanskje han bare har en dårlig periode 😃

Anonymkode: eef7b...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ikke kan snakke sammen så kan du vel dumpe han og gå videre først som sist.

Aldri skjønt opplegget med å ville være sammen med noen man ikke kan snakke med.

Hvorfor vil noen det?

Anonymkode: d524b...646

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett deg inntil han. Ikke si noe. Bare vær der og vis han omsorg og kos med han. Gi han tid til å ta mot til seg og si hva som er galt. 

Anonymkode: 953a4...4dc

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har ting han tenker på som sikkert ikke har noe med deg å gjøre. Lettere deprimert kanskje? 

Lev livet ditt uten å tenke over hvorfor han ikke prater. Hadde bare ignorert han. Vil han ikke prate, så vil han ikke. Så lenge han er snill og kjærlig ellers. Det er tøft ja. Hadde en ex som var sånn. Men det var mer «silent treatment», han hadde funnet et eller annet han mente jeg hadde sagt eller gjort som var feil, og så straffet han meg, og jeg brukte dagesvis for å grave og undre meg over hva jeg hadde gjort feil. Men det var ofte ikke noe i det hele tatt. Det var psykisk terror. Forsto etter bruddet at han var psykisk ustabil. 

Prøv å snakk m han om dette når han er i «pratehumør»? Husker ikke om du skrev om du hadde prøvd det allerede. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sett deg inntil han. Ikke si noe. Bare vær der og vis han omsorg og kos med han. Gi han tid til å ta mot til seg og si hva som er galt. 

Vet du hva? Det du sier der har jeg gjort ikveld. Uten å være irritert, bare helt vanlig. Men han ville ikke ta armen rundt meg, så jeg måtte selv ta armen hans rundt meg. Det som er så kjipt er det at jeg føler meg så uverdig og maktesløs.

Han har lagt seg nå. Det var nesten det beste. Vi har fortsatt ikke kranglet, jeg har ikke blitt en smule sinna ei gang. Så tålmodighet, det har jeg. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere ikke kan snakke sammen så kan du vel dumpe han og gå videre først som sist.

Aldri skjønt opplegget med å ville være sammen med noen man ikke kan snakke med.

Hvorfor vil noen det?

Anonymkode: d524b...646

Enig.

Så mye forståsegpåing her og, skjønner det ikke. Hvorfor skal en dulle med et menneske som får en til å føle seg som drit jevnlig, men som ikke evner å kommunisere hvorfor? Hadde min mann brukt silent treatment mot meg og vært en vegg å snakke med så hadde jeg krevd å få svar på hvorfor. Kanskje ikke der og da første gang det skjedde, men før neste gang, og definitivt dersom det gjentok seg ofte. Ikke finn deg i det, TS, og ikke dill og dull med ham. Han respekterer deg jo ikke, hvorfor skal du gå på eggeskall rundt ham? 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet du hva? Det du sier der har jeg gjort ikveld. Uten å være irritert, bare helt vanlig. Men han ville ikke ta armen rundt meg, så jeg måtte selv ta armen hans rundt meg. Det som er så kjipt er det at jeg føler meg så uverdig og maktesløs.

Han har lagt seg nå. Det var nesten det beste. Vi har fortsatt ikke kranglet, jeg har ikke blitt en smule sinna ei gang. Så tålmodighet, det har jeg. 

Hmm. Høres ut som at han er sur eller såret over noe. Han må si hva det er. Er ikke ålreit å gå rund å demonstrere slik uten å si hva det er. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...