Gå til innhold

Fryseskap på kjøkken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har et helt fryseskap på kjøkkenet? Hvordan er dette sammenlignet med en fryseboks? Bråker det?

Anonymkode: 9de7c...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fullhøyde ved siden av kjøleskap. De står begge i en alkove i kjøkkenet så det demper vel litt lyd, men har ikke inntrykk av at det bråker mer enn et vanlig kjøleskap (begge Miele). Naturlig nok praktisk og jeg leter ikke så lenge etter ting som jeg gjør i fryseboksen i kjelleren. Har hatt det i over åtte år nå og om det skulle ryke blir et nytt kjøpt med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det, skal på sikt "bygges litt inn" men per d.d står det fritt ved siden av kjøleskapet. Bråker ikke noe mer enn kjøleskapet. 

Anonymkode: fecb8...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har helintegrert skap under benk. 

Det brukes kun til mellomlagring. Mat som skal spises de neste 1-2 ukene, frukt til smoothies, og rester som fryses etter matlaging. 

Dette da plassen er veldig begrenset, samt at holdbarheten er dårligere (åpnes ofte pga smoothie ingredienser) enn fryseboks som står i bod. Årsak til at vi likevel valgte løsningen er at det er behagelig å ikke løpe ut i boden flere ganger i uka. 

Bråker ingenting. 

Anonymkode: f89ff...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt fryseskap på kjøkkenet i mange år, og jeg må ærlig si at noen av de gamle typene bråkte litt.  Spesielt når det var på tide med avriming, noe som var veldig ofte, siden vi er i fryseren mange ganger om dagen.

Men det vi har nå, nytt og med automatisk avriming, er veldig stille.

Fryseskap på kjøkkenet er praktisk for oss siden vi så ofte er i den.
Jeg synes også det er mye mer oversiktlig i et skap enn i en fyseboks.

Anonymkode: 55374...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to kombiskap på kjøkkenet. Så får man hele kjølekapasiteten i praktisk høyde og fryseplass tilsvarende helt fryseskap.

Anonymkode: 495ee...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine foreldre hadde fryseskap ei stund, men de åkte ut etter kort tid. Det bråka en del, og det trakk mye strøm. Og det siste sier seg selv, når man åpner døra blir det et stort kulderas som må kjøles ned igjen når døra lukkes. (Dette var et høyt skap) De gikk tilbake til å bruke fryseren som sto i kjelleren.

Anonymkode: 10cc5...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et høyt fryseskap som står ved siden av kjøleskapet. Det lager bittelitt mer lyd enn et kjøleskap, men ikke veldig mye. Jeg er veldig fornøyd med å ha fryseskap istedenfor fryseboks pga at det er mye mer oversiktlig. På grunn av oversikten utnytter vi maten mye bedre og kaster vi mye mindre mat, da det ikke er så mye som blir for gammelt. Vi har jegere i familien, og får viltkjøtt en gang i året. Det blir fint plass til dette også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...