Gå til innhold

Baby hylgråt i senga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min på 7 måneder har feber og er forkjølet. 

La henne før natten og gikk i dusjen selv. Hun våknet etter 20 minutter. Pappaen gikk opp og ga henne smokk og roet henne. Jeg kom etter og la meg inntil. Pappaen gikk ned. 

Med engang han gikk og jeg la meg ned så begynte hylskrikingen på nytt. Jeg strøk henne som han, ga smokken og til slutt ga pupp. Hun ville ikke ha pupp, noe som er uvanlig. 

Bare hylgråt. Jeg satte meg opp i senga med henne på brystet og prøve å roe ned. Det gikk ikke. 

Tok henne med ned etter mye om og men. Da tok hun puppen med engang og sovnet helt rolig ved siden av meg på en seng vi har stående nede. 

Kan dette være lakenskrekk? Noen som har andre innspill? 

Anonymkode: e2ae0...7c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lakenskrekk? 😂 Er ikke det bare et liksom-ord for barn som ikke vil sove? 

Anonymkode: 71aa3...5e4

• Liker 8
Skrevet

Hehe, kan jo være fordi hun har feber? Mine har vært slik du beskriver ved hals/ørebetennelser, så kan jo være det? Eller noe annet som plager. Mine har noen ganger blitt roligere ved å først bli tatt opp, og bli ammet i fanget når de har vært syke.

Anonymkode: 032d6...5a9

• Liker 1
Skrevet

Hvor høy feber har baby og har dere gitt febernedsettende? Jeg tenker at baby gråter fordi baby trenger nærhet fordi baby selv merker at noe ikke er helt i orden i kroppen. (Jeg blir i hvert fall veldig survete når jeg har feber fordi jeg blir engstelig og redd for å bli dårligere, spesielt hvis jeg er alene. Hvem skal hjelpe meg hvis jeg skulle få feberkramper eller mister bevisstheten?) 

Anonymkode: 50f34...8ad

Skrevet

Jeg trur du mener nattskrekk? :ler: Mdn lakenskrekk kan det for så vidt også være. 

Anonymkode: 84e87...59e

Skrevet

Hun er syk og trenger nærhet. Og så er det ikke alltid like lett med smokk og pupp når det er forkjølelse i systemet (tett nese). Så fint at hun sovnet ved siden av deg ❤️

• Liker 1
Skrevet

Når man er syk og ting er ubehagelig,  så er man ikke alltid rasjonell. Av og til så kan det hjelpe å bare bli tatt litt opp og komme ut av den ubehagelige situasjonen. Vår er eldre, og fremdeles er det en sjelden gang vi må ta en "runde" eller to stua" for å roe, før vi går tilbake til sengen.

Antar også at du tenkte på nattskrekk og ikke lakenskrekk også? Det er mye værre, da er det krakilsk gråt og ingenting hjelper. Ja, de roer seg tilslutt,  men hadde det vært så enkelt som å  bytte seng/rom så hadde det vært en lykke. Din er nok også litt for ung til å oppleve nattskrekk ennå 🙂

Anonymkode: 7a576...6ac

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hun hylskrek sikkert pga feber/forkjølelse. Der er jo ubehagelig nok i seg selv. Babyer klarer jo ikke å si i fra om tett nese, sår hals, kroppsverk eller annet ubehag ved feber. Håper dere gav Paracet. 

Endret av Luckiness

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...