AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1 Skrevet 10. oktober 2020 Hvem gikk du til på 6-ukers kontroll? (Lege, gynekolog..) Hva snakket dere om/sjekket? Fastlegen min er i permisjon, og vikaren hennes er en ung turnuslege på min alder. Han virker noe usikker, og jeg syntes det er ubehagelig å gå til han (gikk noen ganger i løpet av svangerskapet). Hadde også en veldig traumatisk fødsel, både psykisk og fysisk så vil ikke slippe hvem som helst til der nede heller.. stoler mest på jordmora jeg gikk til i svangerskapet, men usikker på om hun tar 6 ukers kontroll av mor? Anonymkode: 281f0...6e1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #2 Skrevet 10. oktober 2020 Jeg ble skikkelig overraska, fordi de bare prater på den kontrollen. De færreste sjekker noe som helst, med mindre du tror noe er feil... Anonymkode: f2852...a9e 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #3 Skrevet 10. oktober 2020 Eneste de fleste fastleger gjør er å ordne prevensjon. Må spørre selv om du vil ha undersøkelse av underlivet. Anonymkode: 0f3a5...830
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #4 Skrevet 10. oktober 2020 Jeg gikk til privat jordmor. Hun tok imot barnet mitt på sykehuset og jeg fant tilfeldigvis ut at hun hadde egen klinikk. Hadde en traumatisk fødsel med en spesiell rift (hennes ord) + andre "vanlige" rifter. Vi snakket gjennom fødselen og hvordan tiden hadde vært fra fødsel og frem til 6 ukers kontroll. Snakket om amming og jeg følte hun var genuint opptatt av hvordan vi som foreldre hadde det (partner var med på kontrollen). Hun sjekket stingene mine og så at alt var som det skulle der nede. Snakket om prevensjon og sex etter fødsel. Jeg er veldig fornøyd med fastlegen min, men når det gjelder svangerskap og fødsel følte jeg meg bedre ivaretatt hos jordmor. Anonymkode: 31472...3db 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #5 Skrevet 10. oktober 2020 6-ukers kontrollen er bare en samtale om prevensjon, basicly. Med mindre du selv har behov for å bli sett til nede fordi du har vondt eller føler noe er feil, er det ikke nødvendig. Anonymkode: 94642...078 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #6 Skrevet 11. oktober 2020 Var hos gynekolog som sjekket meg nedentil og kom med en hormonspiral i hånden og skulle sette inn, uten at han spurte meg. Fikk helt hetta fordi vi hadde ikke snakket om prev og jeg visste knapt hva en spiral var. Anonymkode: 1f2a4...8c2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #7 Skrevet 11. oktober 2020 Var hos fastlegen, og han var bare opptatt med å snakke om prevensjon. Men han tok da også en "titt" for å se at stingene var grodd, han ville også inn og kjenne ol livmoren hadde trukket seg helt sammen, men der satte jeg en kraftig stopper for ham! Ikke faen om han skulle få stappe de hendene inn og kjenne slik igjen! Han gjorde det på første svangerskapskontroll, og det er noe av det værste jeg har vert med på! Skulle ønske jeg bare gikk til jordmor.. Anonymkode: 53501...302
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #8 Skrevet 11. oktober 2020 Jeg er ikke gravid og har ikke en gang en kjæreste, men leser denne tråden likevel. Seriøst, er det kun fokus på prevensjon på kontrollen 6 (!!) uker etter fødsel?? 6 uker!! Har man ikke et litt annet fokus da?! Anonymkode: 26f9a...8ec
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #9 Skrevet 11. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke gravid og har ikke en gang en kjæreste, men leser denne tråden likevel. Seriøst, er det kun fokus på prevensjon på kontrollen 6 (!!) uker etter fødsel?? 6 uker!! Har man ikke et litt annet fokus da?! Anonymkode: 26f9a...8ec Med mindre man ønsker to tette, er det lurt å tenke på prevensjon ja. Noen er i gang med seksuallivet igjen, andre ikke. Anonymkode: 2b742...cde 1
asterix Skrevet 11. oktober 2020 #10 Skrevet 11. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke gravid og har ikke en gang en kjæreste, men leser denne tråden likevel. Seriøst, er det kun fokus på prevensjon på kontrollen 6 (!!) uker etter fødsel?? 6 uker!! Har man ikke et litt annet fokus da?! Anonymkode: 26f9a...8ec Det er helt vanlig å ha begynt å ha sex igjen 6 uker etter fødselen og da er jo prevensjon viktig om man ikke ønsker veldig tette barn. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #11 Skrevet 11. oktober 2020 7 minutter siden, asterix said: Det er helt vanlig å ha begynt å ha sex igjen 6 uker etter fødselen og da er jo prevensjon viktig om man ikke ønsker veldig tette barn. Jepp. Jeg ønsket riktignok tette barn. Men jeg har akkurat 12 måneder mellom mine. Og har ei venninne med 10 måneder mellom nummer 3 og 4. Anonymkode: 979a3...926
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå