Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Lite å finne på google om dette så spør her :) hvordan kjente dere at fosteret var snudd seg med hodet ned :)? Og hvilken uke var du i? 

Anonymkode: e5857...730

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er jo ikke helt sikker, men jeg hadde veldig mye nedpress og stikkinger i underlivet en hel dag noen dager før den første kontrollen hvor man sjekker leiet (er det i uke 36, tro?) Fikk bekreftet på kontrollen at hodet var nede i bekkenet og NESTEN helt festet, så jeg innbiller meg at det var da babyen la seg med hodet ned. Stikkinger og nedpress var ellers ikke vanlig for meg, og i hvert fall ikke på det tidspunktet. Jeg var på vekstkontroll i uke 32 hvor babyen lå med hodet ned, men ikke nede i bekkenet, mer ut på siden. 

Anonymkode: 46829...ab3

Skrevet

Kan ikke huske jeg kjente noe til det 😬 

Skrevet

Jeg husker det! Var 32+4, kjente MASSE bevegelse, ble kvalm og svimmel 😅 Hadde akkurat spist lørdagsmåltidet og måtte legge meg ned på sofan. Hadde vært til undersøkelse før det, og da lå baby andre veien. Neste undersøkelse lå baby med hodet ned. Noterte det i preglife dagboken 

Skrevet

Babyen

Anonymkode: 2cf2f...15c

• Liker 1
Skrevet

Var nærmere uke 30 og begynte å kjenne sparkene oppover isteden for ned/på siden. Noen sier at de kan kjenne hodet om kjenner etter over skambeinet, det turte jeg aldri å teste. 

Anonymkode: 5648d...3b6

Skrevet

Du kjenner det på en måte når det kommer til bevegelsenes karakter. Det er gjerne kun bevegelser på den ene siden av magen. Hvis baby ligger i sideleie vil du heller kjenne bevegelser på begge sider av magen. Ligger det med hodet ned og rumpa feks til høyre, så vil du kjenne bevegelser mest på venstre side av magen vice versa. 

Skrevet

En hel masse romstering over tid, og så kjentes det ut som å få små støt når jeg gikk, da skjønte jeg at hun hadde snudd seg og hadde hodet mot bekkenet.

Ble lagt inn med svangerskapsforgiftning, og mens jeg lå med CTG-registrering for innleggelse ble det bare spetakkel og støy, for da snudde hun seg igjen 😅 Den natta og morgenen vi lå og ventet på dagvaktene (noen dager senere) slik at det skulle være trygt med keisersnitt, snudde hun seg tilbake med hodet ned og var klar ♥️

Anonymkode: e42a9...1e1

Skrevet

Husker ingenting. La heller ikke merke til det selvom jeg prøvde. Var et par dager unna fødsel da nabokona kommenterte at "ja ser ut som det er en stund igjen, magen er ikke synki enda"..så det trodde jeg jo på selvsagt. Var på kontroll og da fikk jeg beskjed om at baby hadde skudd seg og hodet festa.... 😊

Anonymkode: 59a12...5e1

Skrevet

Ble rimelig gåen av masse bevegelser. Så plutselig endret hele magen form. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...