AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1 Skrevet 10. oktober 2020 Jeg har alltid vært veldig bevisst på hva jeg gir barnet mitt, på samme måte som jeg selv ble passet på da jeg var liten. Det jeg ønsker er at mitt barn skal spise sunne måltider og ikke få alt annet snop, kake, kjeks etc dersom han ikke spør om det selv. Dette sa jeg også til barnefar når barnet begynte med fast føde. Men nå føler jeg meg helt overkjørt.. Barnefar gir barnet mitt nugatti til frokost, kjeks, sjokolade, syltetøy og gir fort etter når barnet gjør seg vanskelig og vil ha noe. Det samme med hans familie. Han får kjeks og kaker hver eneste gang vi er sammen og vi er sammen ca 3 ganger i uken. Jeg får ikke sakt noenting for hver gang jeg sier at det ikke er ok så blir jeg overkjørt fordi barnefaren sier at det er greit. Har prøvd å prate med han alene om det men da blir han bare sur og skal lage poenger utav det og få frem at han har rett.. Han er ellers en flott far på mange andre måter, men han har null forståelse for at det blir mye søtt og usunt iløpet av dagen.. Hva kan jeg gjøre og si for å få frem at nei er nei? Anonymkode: 3100f...6d8
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #2 Skrevet 10. oktober 2020 Er barnefar overvektig? Spør han rett ut om han ønsker at barnet deres skal bli overvektig. Ta evt en samtale på helsestasjonene om kosthold og matvaner. Han vil åpenbart være snill, men han gjør barnet en bjørnetjeneste på denne måten. Litt på siden, min mor skjemte bort barna mine med søtsaker, og det endret seg ikke noe særlig før jeg engang kom med et hjertesukk, om at det var så kjedelig å alltid være den som sa nei og aldri den som kunne skeie ut med noe godt, fordi godtekvoten var fylt, med god margin, av alle rundt. Anonymkode: ae911...7bc 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #3 Skrevet 10. oktober 2020 Fortell han hva konsekvensene kan være. Overvekt, feilernæring i verste fall, hull i tenner, dårlige vaner barnet tar med seg til senere i livet.. Ville ikke latt familie møtt barnet så ofte, dersom det er slik at de overkjører deg og gir han søtsaker hver gang. Hvor gammel er barnet? Kan jo ta det opp hos helsestasjonen hvis barnefar er med. Det kan noen ganger være lettere å høre, om man får beskjeden fra noen andre. Anonymkode: 66ea7...ebc 2
fruvanlig Skrevet 10. oktober 2020 #4 Skrevet 10. oktober 2020 Ta det opp med helsesøster og spør om råd. Trist når den ene forelderen driter fullstendig i den andres meninger 😕
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå