Gå til innhold

Pris for å betale profesjonelle å male enebolig på utsiden?

Energi-jenta

Anbefalte innlegg

Vi betalte 100k for å male en liten låve, så synes det høres ganske fornuftig ut med litt mer for en enebolig

Anonymkode: 777e2...b61

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, solmåneogstjerner said:

Ikke hvis jeg har fri uansett og ikke kan jobbe ekstra. 

Sier ikke det seg selv? 

Hvis du uansett er hjemme kan du jo like gjerne gjøre jobben? 180'000 nettopenger er mye. Kan jo ta 2 måneder fri fra jobben for en slik sum, og fortsatt ha penger til overs til maling, såpe, stillas og malerkoster...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med bekjente! 

Jeg elsker å male og blir glad hvis jeg blir invitert på maledugnad!! Er også veldig flink å male da jeg nyter hvert sekund med en malekost 😊

Anonymkode: 8f147...5cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hør med bekjente! 

Jeg elsker å male og blir glad hvis jeg blir invitert på maledugnad!! Er også veldig flink å male da jeg nyter hvert sekund med en malekost 😊

Problemet med dugnad er at arbeidet kan bli utført veldig ujevnt og dårlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Brunello skrev:

Selvsagt! Men man kan også spare masse på det. 

Jeg er som sagt over gjennomsnitt glad i å male, har malerfagbrev (men jobber innen noe annet, maling er hobby). 

Tror nok mange ville blitt overrasket over dugnadsånden til bekjente 😊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Brunello said:

Jaja, det er jo bare å legge 150k pluss litt til på bordet, så slipper man dugnad. Det var jo bare et forslag til hvordan man kan gjøre det litt billigere

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, newman01 skrev:

Jaja, det er jo bare å legge 150k pluss litt til på bordet, så slipper man dugnad. Det var jo bare et forslag til hvordan man kan gjøre det litt billigere

Ja, det er derfor man har malermestere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og av og til kan også selvgjort være velgjort. Kostnadsnivået i Norge gjør det noe urealistisk at alle har råd til å engasjere snekker og maler for å male stuevegg, gipse og sparkle soveromsvegger og male utvendig fasade. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2020 den 20.11, Energi-jenta skrev:

Noen som har erfaring med dette? Tenker å sette opp et månedlig sparebeløp til for å dekke kostnadene med å male huset neste år/året etter.

Eneboligen er tre etasjer (11m høyt) og innvendig areal er 200 kvm. Huset er kun fem år gammelt.

Noen sa til meg det kunne koste nærmere 100 000 kr å få dette betalt. Kan dette stemme?

Ja, vi malte huset i fjor. Vi skiftet fra mørk til lys farge og da måtte vi ha 3 strøk 😖 Ca samme areal inne som hos dere. Betalte 160.000 for det, arbeid, stilas og materialer inkludert, hvitt arbeid.

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, newman01 skrev:

Hvis du uansett er hjemme kan du jo like gjerne gjøre jobben? 180'000 nettopenger er mye. Kan jo ta 2 måneder fri fra jobben for en slik sum, og fortsatt ha penger til overs til maling, såpe, stillas og malerkoster...

Nå er det ikke jeg som er ts da. Men det du skriver er jo akkurat det jeg mente. 😊

(Spesielt hvis man har fri uansett- da er alternativkostnaden 0)

Endret av solmåneogstjerner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessante diskusjoner her inne :) Virker som at det koster en del å leie inn folk til å male huset og at 100k kan være en realistisk sum for vår del med 200 kvm og 3 etg. 

Jeg må og si jeg er litt enig i den personen som sier en må veie hvor mye tiden er verdt. I vårt tilfelle som småbarnsforeldre i baby-fasen så blir det nok at vi betaler noen for å gjøre jobben denne gangen. Så kan vi vurdere å gjøre det selv neste gang når vi ikke har underskudd på søvn og energi :)

Takker for alle svar her inne, føler jeg har litt mer oversikt nå :)

TS

Endret av Energi-jenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg for å hente flere tilbud. For oss var det uaktuelt å ta fri fra jobben så lenge og gjøre jobben selv. Spesielt når vi skiftet fra mørk til lys farge - noe som krever mer arbeid og tid. Med 3 små har man hverken tiden eller overskuddet som trengs. Men om noen år prøver vi selv for da er barna større og det blir lettere :) Håper jeg 😄 Så blir det samme farge og det går raskere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk pristilbud på 140 000,- for 2 år siden. Huset (12 x 14 meter, 2 etg) var grunnet, men trengte to strøk. Vi takket pent nei, og gjorde det selv (med hjelp av familie). :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2020 den 20.11, Energi-jenta skrev:

Noen som har erfaring med dette? Tenker å sette opp et månedlig sparebeløp til for å dekke kostnadene med å male huset neste år/året etter.

Eneboligen er tre etasjer (11m høyt) og innvendig areal er 200 kvm. Huset er kun fem år gammelt.

Noen sa til meg det kunne koste nærmere 100 000 kr å få dette betalt. Kan dette stemme?

Huset vårt er 220 kvm, fikk malere til å male to strøk og inkludert stillaser for 38.000. De gjorde arbeidet på en uke. Vi kjøpte malingen på Flugger farge. 

Anonymkode: 990b6...b18

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2020 den 20.22, AnonymBruker skrev:

Vil nok tippe det vil koste 130-160k. Kommer ann på standarden på huset, for eksempel kan det hende bord må byttes på grunn av råte, gammel maling flasser og må skrapes helt rent til treet, da må det grunnes osv. Det blir ekstra utgifter til leie av lift/stillasje når det blir såpass høyde på huset, i tillegg skal huset vaskes og soppbehandles, tørke og deretter males to ganger.

Det beste er å få et prisoverslag og så stille deg inn på at det kan komme til å koste 10-20k ekstra for uforutsette ting. 

Anonymkode: 96844...c23

160 000 for å male et hus?  Herregud. Glad vi kan gjøre det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
14 hours ago, AnonymBruker said:

Huset vårt er 220 kvm, fikk malere til å male to strøk og inkludert stillaser for 38.000. De gjorde arbeidet på en uke. Vi kjøpte malingen på Flugger farge. 

Anonymkode: 990b6...b18

Og dere fikk faktura med mva på den prisen? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...