Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle dere ønske dere ventet? 

Hva er fordelene/ulempene? 

Anonymkode: 275ea...b06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordelene er å bli fortere ferdig med småbarnsfasen, om man uansett tenker at man vil ha tre barn. Har selv tre barn under tre barn, slitsomt til tider selvsagt, men går helt fint.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er flere fordeler enn ulemper med tette barn. Men samtidig så synes jeg at det er utfordrende å skulle «se» hvert barn når alle er små og har mange behov. Føler til tider at alt handler om logistikk: kjøkkenet krever omtrent nedvask etter at alle tre har spist samtidig og det er alltid en trillion matpakker å smøre, det å kle på seg og komme seg ut døra tar en evighet osv.

Føler av og til at søsteren min med fem års aldersforskjell mellom sine får mye mer tid til hvert barn. Eldste kan smøre brødskive alene mens hun hjelper yngste samtidig som hun får kvalitedstid med eldste når yngste har lagt seg også videre... Sånne ting føler jeg er mye vanskeligere hos oss.

Men vi har aldri slitt med sjalusi da våre barn ikke kan huske familieforøkelsene. Føler også at de har et tettere bånd og kan underholde hverandre mer. 

Anonymkode: bd940...71b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...