Gå til innhold

Fikk sammenbrudd da jeg møtte eksen på butikken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har vært singel siden januar etter et langt forhold som ga meg PTSD, fikk diagnosen i sommer. Har ikke sett eksen siden før sommeren, og da har det gått fint. Men jeg møtte han butikken nå istad og fikk helt panikk. Turte ikke annet enn å smile og hilse til han da vi var alene da vi møttes, men så freaket jeg helt ut. Fikk hjertebank og bynte å skjelve, fikk bare med meg to av varene jeg skulle ha og kom meg i bilen å bynte å gråte... I det siste har jeg hatt helt syke tanker om at jeg savner han, jeg gjør IKKE det men tankene har liksom kommet uansett. Måtte bare få det ut en plass da jeg ikke kan snakke om det med noen som forstår før tirsdag, da skal jeg til pskyolog... noen som har opplevd det samme? Dette var første «sammenbruddet» mitt og jeg vet ikke hva jeg skal tro om meg selv, har jeg blitt gal?

Anonymkode: 720c3...fc9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei! Også dette går over🤗

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Try2 skrev:

Nei! Også dette går over🤗

Håper det, vet bare ikke hva som fikk meg til å reagere sånn. Har ikke hatt kjærlighetssorg over han da jeg var glad jeg kom meg ut, men som sagt i det siste har jeg tenkt at jeg savner han og de gode sidene hans. Så om det var derfor eller fordi de dårlige minnene kom fram vet jeg ikke, har overhodet ingen ønsker å bli sammen med han igjen og er glad han er ute av livet mitt. Skjønner ingenting

Skrevet

Du er ikke gal, jeg fikk også diagnotisert PTSD jeg mens jeg var med en syk ex som gjorde det enda verre.. 

Og ja jeg hadde slike tanker jeg også, bare ignorer dem og prøv for nå og fokusere på alt som gir glede i ditt liv, som f.eksempel hobbyer, vet ikke hva dine er, for meg funka det og gå mye tur og starte opp jogging, lese bøker, male og samle dikt i diktboka mi, veldig fint og samle dikt da man kan gå igjennom det når man har det vanskelig, gjør alt som gir deg glede for og få vekk angst og slikt, jeg har slitt med angst i flere år, det som hjalp meg er at jeg ble først med en venninne til en kirke hun gikk til, for dem i tyve årene var det mange av dem der så jeg følte meg trygg og gud hjalp meg og få bedre selvbilde og selvtilliten tilbake, jeg prøvde alt mulig rart for det men det gikk ikke før jeg ga mitt liv fullt ut til troa mi, og etter det var jeg dum og ville ha mer av livet og da gikk jeg etter en fyr jeg ikke trengte men jeg bare følte meg ensom pga lite venner og at jeg er innadvendt, men i ettertid har jeg innsett at du finner folk på nett, discord grupper du kan joine, om man vil det, nettsamfunn. 

Det finnes alltid noe og gjøre i fritiden. Jeg gikk også inn på wicca og slikt og falt ut av sporet, men så kom jeg tilbake til troa mi etter et par visjoner for noen uker siden, jeg presser ikke det på deg, men jeg bare sier at det hjalp veldig, jeg følte en glede jeg ikke har følt siden jeg var lita. 

Anonymkode: 4b84f...20b

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke gal, jeg fikk også diagnotisert PTSD jeg mens jeg var med en syk ex som gjorde det enda verre.. 

Og ja jeg hadde slike tanker jeg også, bare ignorer dem og prøv for nå og fokusere på alt som gir glede i ditt liv, som f.eksempel hobbyer, vet ikke hva dine er, for meg funka det og gå mye tur og starte opp jogging, lese bøker, male og samle dikt i diktboka mi, veldig fint og samle dikt da man kan gå igjennom det når man har det vanskelig, gjør alt som gir deg glede for og få vekk angst og slikt, jeg har slitt med angst i flere år, det som hjalp meg er at jeg ble først med en venninne til en kirke hun gikk til, for dem i tyve årene var det mange av dem der så jeg følte meg trygg og gud hjalp meg og få bedre selvbilde og selvtilliten tilbake, jeg prøvde alt mulig rart for det men det gikk ikke før jeg ga mitt liv fullt ut til troa mi, og etter det var jeg dum og ville ha mer av livet og da gikk jeg etter en fyr jeg ikke trengte men jeg bare følte meg ensom pga lite venner og at jeg er innadvendt, men i ettertid har jeg innsett at du finner folk på nett, discord grupper du kan joine, om man vil det, nettsamfunn. 

Det finnes alltid noe og gjøre i fritiden. Jeg gikk også inn på wicca og slikt og falt ut av sporet, men så kom jeg tilbake til troa mi etter et par visjoner for noen uker siden, jeg presser ikke det på deg, men jeg bare sier at det hjalp veldig, jeg følte en glede jeg ikke har følt siden jeg var lita. 

Anonymkode: 4b84f...20b

Takk for svar, så bra det hjalp deg. Er mye ute på tur, og prøver å male og gjøre slike ting jeg likte før. 

Skrevet

Du burde få mer kunnskap om diagnosen din, har også PTSD. Det du opplever er jo helt normalt ifh til det. 
Greit å kunne vite en del om diagnosen, siden du må leve med den liksom... 

Siden du sier "jeg vet ikke hvorfor jeg ble sånn" etc.. Da tenker jeg bare at du har altfor lite kunnskap om hva du selv faktisk står i (PTSD'en) . Lykke til, det går over

• Liker 4
Skrevet

Klart det er et sjokk å møte eksen på butikken, gi deg selv tid. Det blir bedre. 

Anonymkode: 43a53...32a

• Liker 2
Skrevet

Når du reagere slik vinner han.

Anonymkode: f1edf...2c6

Skrevet
22 timer siden, Rosatoast skrev:

Du burde få mer kunnskap om diagnosen din, har også PTSD. Det du opplever er jo helt normalt ifh til det. 
Greit å kunne vite en del om diagnosen, siden du må leve med den liksom... 

Siden du sier "jeg vet ikke hvorfor jeg ble sånn" etc.. Da tenker jeg bare at du har altfor lite kunnskap om hva du selv faktisk står i (PTSD'en) . Lykke til, det går over

Skjønner at det er en sammenheng såklart, har bare ikke skjedd før ... derfor jeg var usikker på om det skjedde pga PTSD, eller om det var en slags reaksjon på kjærlighetssorg siden jeg har tenkt at jeg har savnet han. Ble bare så fortvilet over reaksjonen min, har ikke turt å gå utfor huset idag i frykt for at det skal skje igjen... ser ikke for meg å klare å gå på butikken igjen engang. 

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du reagere slik vinner han.

Anonymkode: f1edf...2c6

Klarte ikke kontrollere det. Hadde aldri trodd det ble å skje.

Skrevet

Du har absolutt ikke blitt gal. Når du så han på butikken ble selvsagt PTSDen trigget, det er derfor du hadde den reaksjonen. Det er helt normalt. Men det er ikke normalt å være i slike forhold, så det tar en stund å komme over det. Det er et kjent fenomen at man savner eksen, derfor går man ofte tilbake. Det skjer noe i kroppen og psyken vår i slike forhold, som gjør oss knyttet til den personen selv om det ikke var noe bra for oss. Bare gi det tid, du kommer tilbake til deg selv igjen ❤️

Anonymkode: 26f3b...930

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...