Gå til innhold

Er jeg feminist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt ærlig vet jeg ikke konkret hva feminist betyr. Jeg har bare fått med meg at man kjemper for kvinners rettigheter. 

Møtte en fyr, og han var veldig rask med å fortelle at han ikke ville ha noe å gjøre med feministiske kvinner, og spurte hva mitt syn på det var. Jeg sa jeg var for like stilling, at menn og kvinner fortjener like mye uansett hva, at jeg skiller ikke, vi er alle mennesker og er verdt like mye uansett kjønn. 

Jeg ble fort fortalt da at jeg var feminist 🙄

Jeg har aldri ansett meg selv som det før... 

Er jeg feminist...? 
Jeg føler jeg ikke er en kvinne kjemper, jeg bare mener vi alle er like mye verdt...

Anonymkode: 6f3e7...29d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som at du kom deg billig og tidlig unna en sikkelig drittsekk.

Ja du er feminist. Man trenger ikke å stå med megafon og rope og trakassere menn for å være feminist, tvert imot!

Anonymkode: 8465a...7e8

• Liker 3
Skrevet

En slik mann hadde jeg holdt meg langt unna. Du finner noe bedre, TS.

• Liker 3
Skrevet

Ingen liker sinte, bitre, ekle mannehatere. Mange forbinder feminisme med dette, og ikke uten grunn naturligvis.

Kan du ikke si at du for likestilling heller enn feminisme da?

Anonymkode: bcac7...566

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som at du kom deg billig og tidlig unna en sikkelig drittsekk.

Ja du er feminist. Man trenger ikke å stå med megafon og rope og trakassere menn for å være feminist, tvert imot!

Anonymkode: 8465a...7e8

Ja kom meg heldigvis fort vekk fra han 😅

Jeg har alltid hatt inntrykk av at «feminist» er et veldig negativt trykket ord... 

Kan ikke de mennene som mener de har rettighet på med enn oss kvinner, hvorfor kan ikke de heller bli kalt noe?

»skille menn?» 😂

det finnes sikkert et ord for de 🙈

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen liker sinte, bitre, ekle mannehatere. Mange forbinder feminisme med dette, og ikke uten grunn naturligvis.

Jo jeg er for likestilling, men ble forvirret da jeg ble kalt en feminist, for har aldri helt tenkt over forskjellen 🤷🏼‍♀️

ts

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Var vel han som bragte temaet på banen og kalte henne feminist.

Anonymkode: 71e23...cd9

• Liker 1
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig vet jeg ikke konkret hva feminist betyr. Jeg har bare fått med meg at man kjemper for kvinners rettigheter. 

Møtte en fyr, og han var veldig rask med å fortelle at han ikke ville ha noe å gjøre med feministiske kvinner, og spurte hva mitt syn på det var. Jeg sa jeg var for like stilling, at menn og kvinner fortjener like mye uansett hva, at jeg skiller ikke, vi er alle mennesker og er verdt like mye uansett kjønn. 

Jeg ble fort fortalt da at jeg var feminist 🙄

Jeg har aldri ansett meg selv som det før... 

Er jeg feminist...? 
Jeg føler jeg ikke er en kvinne kjemper, jeg bare mener vi alle er like mye verdt...

Det kommer helt an på hva du definerer som feminist. En del feminister er ofte raske til å trekke frem definisjoner som gjør feminisme mer eller mindre innholdsløs og som en nesten forenklet kardemommelov. 

Se heller sånn på det; De aller aller fleste er for like rettigheter og mener kjønnene har samme verdi, slik du skriver at du gjør. De aller aller færreste definerer seg som feminister. Spørsmålet en bør stille seg er om en ønsker å støtte og assosiere seg med den gruppen som kaller seg feminister. De fleste virker å ha landet på nei. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, herzeleid skrev:

Det kommer helt an på hva du definerer som feminist. En del feminister er ofte raske til å trekke frem definisjoner som gjør feminisme mer eller mindre innholdsløs og som en nesten forenklet kardemommelov. 

Se heller sånn på det; De aller aller fleste er for like rettigheter og mener kjønnene har samme verdi, slik du skriver at du gjør. De aller aller færreste definerer seg som feminister. Spørsmålet en bør stille seg er om en ønsker å støtte og assosiere seg med den gruppen som kaller seg feminister. De fleste virker å ha landet på nei. 

Nei, Å si at de fleste ikke definerer seg som feminister er helt galt. Feminisme er samme MULIGHETER og ikke samme rettigheter, veldig forskjellig. Om man som kvinne (eller mann) ikke er feminist, så betyr det at du ikke synes kvinner skal ha samme rettigheter og valg som menn. At det finnes ekstremister her som alle andre steder kan da ikke skremme menn såpass mye at de mener at deres rettigheter er viktigere enn kvinners. Vet at det finnes slike menn. Trodde vi kalte de incels...0

Anonymkode: 1be0c...b45

Skrevet

Feminisme er politikk til fordel for en kjønnsgruppe. Get a clue.

Anonymkode: 2f2e9...053

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feminisme er samme MULIGHETER 

Feminisme ga oss abb. Mødres vold mot guttebarn, hvor diskuterer vi det? Ikke blant feminister, thats for sure.

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, Å si at de fleste ikke definerer seg som feminister er helt galt.

Nei det er faktisk helt riktig:

Sitat

Feministene utgjør elleve prosent av befolkningen: fire prosent for menn, og 19 prosent for kvinner.

https://www.dagbladet.no/kultur/feminismens-overdrevne-kroppsfokus/60211752

Sitat

Feminisme er samme MULIGHETER og ikke samme rettigheter, veldig forskjellig. Om man som kvinne (eller mann) ikke er feminist, så betyr det at du ikke synes kvinner skal ha samme rettigheter og valg som menn. At det finnes ekstremister her som alle andre steder kan da ikke skremme menn såpass mye at de mener at deres rettigheter er viktigere enn kvinners. Vet at det finnes slike menn. Trodde vi kalte de incels...0

Jeg er usikker på hva du prøver å si her da du tilsynelatende motsier deg selv når du sier at feminisme ikke er samme rettigheter, for så å si at de som ikke er feminister ikke synes kvinner skal ha samme rettigheter som menn. 

Uansett, de aller fleste virker å være for like rettigheter og muligheter mens de aller færreste er feminister. Så kan feminister selv reflektere litt over hvorfor det er slik. 

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, Å si at de fleste ikke definerer seg som feminister er helt galt. Feminisme er samme MULIGHETER og ikke samme rettigheter, veldig forskjellig. Om man som kvinne (eller mann) ikke er feminist, så betyr det at du ikke synes kvinner skal ha samme rettigheter og valg som menn. At det finnes ekstremister her som alle andre steder kan da ikke skremme menn såpass mye at de mener at deres rettigheter er viktigere enn kvinners. Vet at det finnes slike menn. Trodde vi kalte de incels...0

Denne bitre sutringa her oppsummerer veldig greit hvorfor de fleste skyr feminister... "Hvis du ikke er feminist er du en slem incel" 🤦‍♀️

• Liker 2
Skrevet

"Hvis du ikke er feminist er du en slem incel" 🤦‍♀️

Hvorfor støtte politikk til fordel for en rasegruppe (hvite kvinner) og en kjønnsgruppe?

Skrevet

Kåt kan vi alle være...

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feminisme ga oss abb. Mødres vold mot guttebarn, hvor diskuterer vi det? Ikke blant feminister, thats for sure.

All vold mot barn blir diskutert. 
aner ikke hva ABB har med feminisme å gjøre, ham var jo kvinnehater.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne bitre sutringa her oppsummerer veldig greit hvorfor de fleste skyr feminister... "Hvis du ikke er feminist er du en slem incel" 🤦‍♀️

Hvis du ikke mener at kvinner skal ha damme muligheter som menn, hva mener du selv at du er? Ingen bitter sutring, jeg klarer meg fint i livet jeg. Men liker at vi ikke lever på 50-tallet.

Skrevet

Han luktet kanskje den sedvanlige "vi er alle like mye verdt.....men alt er menns feil" holdning. Da er du feminist.

Skrevet

All vold mot barn blir diskutert. 
aner ikke hva ABB har med feminisme å gjøre, ham var jo kvinnehater.

Han ble mishandlet av mammaen sin og endte opp med å drepe feminister.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han ble mishandlet av mammaen sin 

Hvis dette er tilfelle, har feminister noe å gjøre med at kvinnen ikke havnet i fengsel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...