AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1 Skrevet 10. oktober 2020 Kanskje et dumt spørsmål, men kan man gå på familievernkontoret dersom det gjelder andre ting enn brudd? Hvis man feks sliter med tenåringen, har utfordringer ift lyving ogsånn? Eller må jeg oppsøke en psykolog for å lære meg å gi slipp på barnet som vokser? 🙈 Jeg tenkte for samtaler. Eller hvor eventuelt henvender man seg? Anonymkode: 7e011...1ed
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #2 Skrevet 10. oktober 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje et dumt spørsmål, men kan man gå på familievernkontoret dersom det gjelder andre ting enn brudd? Hvis man feks sliter med tenåringen, har utfordringer ift lyving ogsånn? Eller må jeg oppsøke en psykolog for å lære meg å gi slipp på barnet som vokser? 🙈 Jeg tenkte for samtaler. Eller hvor eventuelt henvender man seg? Anonymkode: 7e011...1ed Du kan absolutt ringe dit å snakke med de, så kan si om de kan ta slike saker eller fortelle deg hvem du kan ta kontakt med, de har oversikt over slike ting. ikke dumt spm ❤️ vil tenåringen selv ha hjelp? Du kan også kontakte familie teamet i kommunen din om de kan hjelpe, tror de tar mere slike problemstillinger. Men de jobber tett inn mot barnevernet, så kan fort bli en greie der. Hadde villet hørt på fvk først jeg Anonymkode: 1ce94...d4d
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #3 Skrevet 11. oktober 2020 Ta kontakt med fvk , de kan hjelpe dere . Anonymkode: 0c400...5b9
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #4 Skrevet 11. oktober 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan absolutt ringe dit å snakke med de, så kan si om de kan ta slike saker eller fortelle deg hvem du kan ta kontakt med, de har oversikt over slike ting. ikke dumt spm ❤️ vil tenåringen selv ha hjelp? Du kan også kontakte familie teamet i kommunen din om de kan hjelpe, tror de tar mere slike problemstillinger. Men de jobber tett inn mot barnevernet, så kan fort bli en greie der. Hadde villet hørt på fvk først jeg Anonymkode: 1ce94...d4d Hva er familieteamet? Har ikke erfaring med familievernkontoret, men de jobber vel også med barnevernet? Anonymkode: aff5f...c13
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #5 Skrevet 11. oktober 2020 Ja, det kan man. Noen kommuner har også ulike foreldreveiledningstilbud, som f.eks kan hete familieteam. Organiseringen varierer, i mindre kommuner er de ofte tilknyttet barnevern. Imidlertid vil helsestasjonen vanligvis ha oversikt over hvordan det er der du bor. Anonymkode: 7b5a9...da7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå