Gå til innhold

Dere med barn i 9årsaldere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med barn i 9års alderen;

Bruker de kniv og gaffel selv(kutter opp maten selv) eller må dere kutte opp all maten for de?

Anonymkode: 1101a...e73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke niåring akkurat nå men har to som har vært det. 

De klarte å bruke kniv og gaffel selv ja! 

Skrevet

Har hatt fire barn i hus som alle har vært ni år en gang. Har aldri skjært opp mat for dem på den alderen, nei!

Skrevet

Altså, ja. Selvfølgelig. En "normal" 9-åring bør ha kuttet opp maten sin selv en god stund allerede da.

Anonymkode: f81d3...c4e

Skrevet

Oj, jeg synes min har vært ganske treig til å fatte interesse for å få til det der (type tok heller hele kjøttbitene på gaffelen og gnager 😅🙈). Men hun fylte nylig 6, og har skåret opp alt unntatt storfekjøtt selv det siste året. 

Anonymkode: de9fc...d82

Skrevet

Både 9-åringen og søsteren på 7 skjærer opp maten sin selv. 

Skrevet

Hvis han MÅ, men tar helst hele kjøttbiten på gaffelen. Synes det er litt viktig at han kan spise pent, litt flaut om man er borte på middag eller restaurant og han spiser som en gris.

Anonymkode: 2bf19...5e6

Skrevet

Spiser helst som en huleboer, men bare pga latskap! Må bruke kniv og gaffel seøvfølgelig selv om

han er lat

Anonymkode: 3a097...384

• Liker 2
Skrevet

Mine har skjært maten selv lenge før 9 år. 5 åringen her skjærer nå enkle ting selv. Hjelper fortsatt med kjøtt ol, men prøver først selv.

• Liker 1
Skrevet

Dette må da være tull? Jeg har jobbet i barnehage, og de aller fleste 2-3 åringer har begynt å få dreisen på det å spise alene. En 9 åring er snart tenåring, og burde absolutt mestre kniv og gaffel. Med enkelte unntak så klart, som funksjonshemminger o.l.

Anonymkode: 920fb...561

Skrevet

Det hender ofte vi skjærer opp kjøttet. Men du skriver MÅ og ALL MATEN. Det gjør niåringen selv, selvom servicenivået på slikt er skyhøyt her i huset (min feil). 

Anonymkode: 77cd4...0a0

Skrevet

Hun kan når hun vil og må, men som hos den over har jeg greit høyt servicenivå hjemme. Som alenemor til ei med store utfordringer pga ADHD, har jeg viktigere kamper å kjempe enn hvem som skjærer opp maten hennes her hjemme 😅

Anonymkode: 31765...dc6

• Liker 2
Skrevet

Begge mine brukte bestikk og kuttet opp maten sin selv da de var 9 år, og mange år før det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...