AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1 Del Skrevet 10. oktober 2020 Har en pose med frossen rosenkål som jeg ønsker å ha til en middag, men jeg har tidligere erfart at den blir litt vassen, selv om smaken er frisk og god. Tror jeg har dampet den fra frossen tilstand. Noen som har tips til hvordan jeg kan tilberede den på best mulig måte? Har lurt på om det vil bli godt å tine den litt, skjære hver rosenkål i to, og så steke den kjapt på en stekepanne. Anonymkode: 43b23...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 10. oktober 2020 #2 Del Skrevet 10. oktober 2020 Jeg bruker å ha den i kokende vann også drar jeg bare kasserollen av panna i det jeg heller dem oppi. Da trekker de, ca samme prinsippet som med fisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #3 Del Skrevet 10. oktober 2020 Trekke i et par minutter Anonymkode: 9fab8...111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leonie Skrevet 10. oktober 2020 #4 Del Skrevet 10. oktober 2020 (endret) Tilbereder dere de da rett fra frossen tilstand? 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trekke i et par minutter Anonymkode: 9fab8...111 5 minutter siden, Raven.Writingdesk skrev: Jeg bruker å ha den i kokende vann også drar jeg bare kasserollen av panna i det jeg heller dem oppi. Da trekker de, ca samme prinsippet som med fisk Endret 10. oktober 2020 av leonie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #5 Del Skrevet 10. oktober 2020 Akkurat nå, leonie skrev: Takk for svar 😊 Tilbereder dere de da rett fra frossen tilstand? Ja ☺ Tror også det å smørsteke dem blir godt men har ikke prøvd Anonymkode: 9fab8...111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 10. oktober 2020 #6 Del Skrevet 10. oktober 2020 18 minutter siden, leonie skrev: Tilbereder dere de da rett fra frossen tilstand? Ja smak på en når du tenker den er gjennomvarmet, tar som regel ikke mange minutt, så heller du av vannet. Og lar litt av varmen dampe ut. Skal du være ekstra fancy putter du en liten klatt med ekte smør i kasserollen som smelter over dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 10. oktober 2020 #7 Del Skrevet 10. oktober 2020 Kokende vann med en halv terning grønnsaksbuljong, dump frossen rosenkål oppi, slå av plata, la stå i to-tre minutter, hell over i dørslag og la det renne av seg, servér. Frossen rosenkål er som regel ganske variabel av størrelse, så hvis det er veldig mange store rosenkål, kan du gi dem et minutt ekstra for at de skal bli gjennomvarme. De må ikke koke og ikke trekke for lenge, det er da de blir vasne som bare det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
niniel Skrevet 10. oktober 2020 #8 Del Skrevet 10. oktober 2020 Smørstek dem (delt i to) med hvitløk og rødløk, dryss over granateple, pinjekjerner og/eller parmesan og noen dråper balsamicosirup🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #9 Del Skrevet 10. oktober 2020 bruker kun friske Anonymkode: 9a48f...e36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 10. oktober 2020 #10 Del Skrevet 10. oktober 2020 1 minutt siden, Minya skrev: Kokende vann med en halv terning grønnsaksbuljong, dump frossen rosenkål oppi, slå av plata, la stå i to-tre minutter, hell over i dørslag og la det renne av seg, servér. Frossen rosenkål er som regel ganske variabel av størrelse, så hvis det er veldig mange store rosenkål, kan du gi dem et minutt ekstra for at de skal bli gjennomvarme. De må ikke koke og ikke trekke for lenge, det er da de blir vasne som bare det. Godt tips! 1 minutt siden, niniel skrev: Smørstek dem (delt i to) med hvitløk og rødløk, dryss over granateple, pinjekjerner og/eller parmesan og noen dråper balsamicosirup🙂 🤩 DET hørtes godt ut! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 10. oktober 2020 #11 Del Skrevet 10. oktober 2020 Jeg pleier å steke den med baconbiter. Det er også godt. Rosenkål er en god grønnsak. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå