Gjest Revenka Skrevet 27. juli 2005 #1 Skrevet 27. juli 2005 Jeg er alltid flink til å passe på at bikkja ikke driter i hager til folk, tisser på søpledunker osv. I dag satte bikkja seg ned for å baise i en skråning, og for meg så det ikke ut som en hage. På toppen av skråningen var det gjerdet inn en hage rundt et hus. Mannen i huset kommer løpende ut og skjeller meg ut for at bikkja driter der. Hoier og skriker, tilogmed andre naboer kom ut på gaten. Der står jeg da, med en bikkje som bruker laaaang tid på å bli helt ferdig. Han må jo være sikker på at det ikke er mer igjen der bak Mannen var ordentlig agressiv i det verbale, og jeg fikk virkelig høre det. Jeg plukker alltid opp etter meg, så det er ikke et spor etter bais i skråningen (som forøvrig ikke er en hage, bare ugress). Han begrunnet "angrepet" med at han var lei av å tråkke i hundemøkk overalt. Jeg var forståelsesfull og er enig i at dritt overalt er en uting, og påpekte at jeg alltid plukket opp og ikke lot han gjøre det på privat eiendom. Men neida, mannen bare fortsetter å hakke på meg. Akkurat der og da fikk jeg lyst til å kaste hele dritposen på ham i håp om at den ville sprekke. Da bikkja var ferdig gikk jeg bare videre selv om mannen ikke var ferdig med det han hadde på hjertet. Det blir lenge til jeg går den runden igjen.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2005 #2 Skrevet 27. juli 2005 Sånt er det verste jeg vet - når noen MÅ tro det verste om deg og ikke gir deg sjans til å forklare situasjonen. Jeg ser ærlig talt ikke problemet med at en hund gjør fra seg i en hage-kamnt så lenge møkka blir tatt opp, og jeg ville aldri funnet på å kjefte opp en hundeeier FØR jeg så at h*n ikke tok opp etter seg - og da må man nødvendigvis la hunden gjøre seg ferdig først. Jeg skjønner jo hageeieren også, som har dårlige erfaringer, men livet hans blir vel ikke noe bra av å gå rundt og være sint på ALLE - hele tiden... Du viste deg jo som en ansvarlig hundeeier og har ingenting å "skamme" deg over. Synes det er synd hvis du ikke vil gå forbi huset hans igjen.
Gjest Revenka Skrevet 27. juli 2005 #3 Skrevet 27. juli 2005 Ja, men jeg syns hele episoden var svært ubehagelig. Hadde han vært høflig og snakket "rolig" så kunne vi sikkert ha hatt en hyggelig prat. Og når bikkja attpåtil gjør det på utsiden av hagegjerdet hvor det ikke er beplantning så skjønner jeg ikke han. Jeg plukker jo alltid opp. Dumme mannen. urk. Tror jeg tar en annen vei fremover til han er i bedre humør.
Gjest Violetta Skrevet 27. juli 2005 #4 Skrevet 27. juli 2005 Nok et bevis på at man er fritt vilt om man har hund med seg. Skulle ønske jeg kunne si at jeg ikke hadde brydd meg, men hadde nok tenkt som deg, og unngått plassen igjen. Men det man kanskje burde gjøre var å gå der hver dag, mange ganger om dagen, på trass....
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2005 #5 Skrevet 27. juli 2005 Så teit da. Skjønner meg ikke på sånne, så lenge man tar opp dritten etter bikkja, så er det vel ikke et problem? Men skulle gjerne ønske det var mer søppelkasser rundtom!
Gjest gjest1 Skrevet 27. juli 2005 #6 Skrevet 27. juli 2005 Høres ut som at du var dråpen som fikk begeret til å renne over.... Men ærlig talt, man må jo klare å besinne seg litt og si ifra på en ok måte. Skjønner godt at du styrer unna den runden fremover ja.
Minimor Skrevet 28. juli 2005 #7 Skrevet 28. juli 2005 Hehe. høres ut som en fyr jeg møtte når jeg passa hunden til onkelen min. Jeg var ute. Hunden hadde baiset en gang. Jeg har alltid to poser med til å plukke opp. Rett utforbi hybelen min må hunden virkelig. så det er mere enn to poser som må bli brukt. Når jeg brukte den siste posen så var det jo da mere igjen. hehe. Jeg ble litt flau over det da, men da sa jeg litt høyt til hunden at vi må hente flere poser inne. Da kommer mannen bort til meg og sutrer og griner om dritten som ligger overalt. Jeg sier til han at jeg bor der, og at jeg er på vei til å hente flere poser. Mannen fortsetter og skjeller meg ut. Meget truende holdning.(Og kona hans er med, står flau i bakgrunnen). Jeg løper jo inn for å hente flere poser, for å bli ferdig med denne krangelen. Så jeg løper opp, skal jeg ta med to poser tro. Nei jeg tar med tre(en til mannen)!!!!! Jeg kommer ut. Plukker opp. Mens mannen fortsetter å klage. Så spør jeg han om han bor her, Nei det gjør han ikke. Han er bare på tur. Så spør jeg igjen, Du bor ikke her. Det gjør jeg, hvorfor bryr du deg da om at det er dritt på "min\vår" eiendom. Nei det er så stygt sier mannen. Javel sier jeg, men pass på hvem du bryr deg sånn om, for mange har kort lunte. En vet aldri om noen plutselig hopper på deg, med ditt temperement. Dette sa jeg i fra om på en stille og rolig måte. Jeg har tenkt lenge på dette i ettertid. Og jeg ler nesten hver gang, men den mannen fikk som fortjent der og da. Han så også temmelig forfjamset ut da jeg dro. hehe Da fyrer han opp i fyr og flamme, så jeg må visst bruke siste posen til mannen da. Her sier jeg, hva undrer plutselig mannen. Denne posen er til deg og all dritten som kommer ut av kjeften din sier jeg og går.
Minimor Skrevet 28. juli 2005 #9 Skrevet 28. juli 2005 hehe. Jeg holdt på å koke over. Og det skal mye til for å irritere meg. Og ærlig talt, dette var en mann i 50 årene vil jeg tro.
Ciara Skrevet 29. juli 2005 #12 Skrevet 29. juli 2005 Folk som gir uttrykk for meningene sine på en så usaklig måte orker jeg ikke å ta hensyn til. Jeg blir oppgitt over disse menneskene dere møter! Trøst dere med at det sikkert er litt skrudde individer som leter etter ting og mennesker å ta ut frustrasjon på. Det må jo være årsaken, når de angreper en verbalt og ikke er villige til å høre på forklaringen som kommer engang. Makan!
moka Skrevet 31. juli 2005 #13 Skrevet 31. juli 2005 men man hører aldri noen klage på hestedritten som ligger MIDT i veien!!!!
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2005 #14 Skrevet 31. juli 2005 Det finnes faktisk folk som går helt av skaftet FØR de vet om de har grunn til det. Jeg har en venninne som er sånn... og det gjelder ikke nødvendig hunder og hundemøkk... det kan være hva som helst.
Gjest Violetta Skrevet 31. juli 2005 #15 Skrevet 31. juli 2005 men man hører aldri noen klage på hestedritten som ligger MIDT i veien!!!! ← Jo meg!
moka Skrevet 31. juli 2005 #16 Skrevet 31. juli 2005 Jo meg! ← en av få det da ja..... men bra føler at det bare er hundeeiere som blir uglesett , selv om faktisk de fleste eller mange plukker opp etter hunden....
Gjest Gjesta Skrevet 31. juli 2005 #17 Skrevet 31. juli 2005 Jeg skulle ikke sagt noe om du ikke hadde plukket opp etter hunden din, men det gjorde du jo! Møkkamann!! (Ordlek! Morro! )
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2005 #18 Skrevet 3. august 2005 Skjønner hva du mener! Gikk igjennom et borettslag idag, hunden dreit på fortauet og jeg tok opp og kastet i søplekassen (siden søppelhusene må ha nøkkel), så satt det et par fra borettslaget utenfor og ropte på meg og sa at jeg kan ikke kaste drittposer i søplekassen, at jeg må ta med meg drittposen hjem og kaste den der! Var helt uten ord jeg.
Gjest Gjesta Skrevet 4. august 2005 #19 Skrevet 4. august 2005 men man hører aldri noen klage på hestedritten som ligger MIDT i veien!!!! ← Joda , det gjør de. Her i Trondheim må rytterene gå av hesten og sparke dritten til side. Hvis noen er frekke til meg når jeg går med hunden svarer jeg tilbake med samme mynt. Jeg gidder ikke å la sånne surpomper få det siste ordet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå