Annie Skrevet 27. juli 2005 #1 Skrevet 27. juli 2005 Hvor lenge pisker dere egg og sukker for at det skal bli skikkelig eggedosis? Syns sukkeret bruker så forferdelig lang tid på å løse seg opp. :overrasket:Har foodprosessor så det er ikke utstyret det står på.
Fakse Skrevet 27. juli 2005 #2 Skrevet 27. juli 2005 Det kan faktisk hende at foodprosessor ikke er så bra til å piske eggedosis. Den rører mer enn den pisker synes jeg, i alle fall min. Prøv med håndmikser eller stavmikser om du har. Ellers bruker jeg sukker av den mest finkornede typen, synes det løser seg bedre opp da.
Arkana Skrevet 27. juli 2005 #3 Skrevet 27. juli 2005 Litt varierende, men minst 5 minutter. Jeg synes ikke foodprocessorer egner seg for eggedosispisking, skal jeg piske et par egg bruker jeg håndmikser, ellers bruker jeg kjøkkenmaskin. Jeg tar ikke tida vanligvis, men pisker til eggedosisen er nesten hvit og tykk.
Annie Skrevet 28. juli 2005 Forfatter #4 Skrevet 28. juli 2005 Har prøvd det meste av vispeutstyr. Håndmikser, kjøkkenmaskin og nå foodprosessor. Mulig jeg ikke er tålmodig nok. Får bare la det stå å vispe lengre da.
Brunhilde Skrevet 28. juli 2005 #5 Skrevet 28. juli 2005 Jeg har lært at eggedosisen skal piskes til man kan skrive OLE (eller noe annet) med vispen i eggedosisen og skriften blir stående! Prøv det, spesielt når du baker sukkerbrød.
Fakse Skrevet 28. juli 2005 #6 Skrevet 28. juli 2005 Har prøvd det meste av vispeutstyr. Håndmikser, kjøkkenmaskin og nå foodprosessor. Mulig jeg ikke er tålmodig nok. Får bare la det stå å vispe lengre da. ← Eller du kan prøve mitt tips med å kjøpe fint strøsukker...
Gjest LoisLane Skrevet 28. juli 2005 #7 Skrevet 28. juli 2005 Slenger meg på med et eggedosis-spørsmål. Når dere lager "spise-eggedosis", bruker dere bare plommen eller hele egget?
Arkana Skrevet 28. juli 2005 #8 Skrevet 28. juli 2005 Slenger meg på med et eggedosis-spørsmål. Når dere lager "spise-eggedosis", bruker dere bare plommen eller hele egget? ← Jeg bruker hele egget.
Annie Skrevet 28. juli 2005 Forfatter #9 Skrevet 28. juli 2005 Eller du kan prøve mitt tips med å kjøpe fint strøsukker... ← Det skal jeg gjøre. Ante ikke at det var noe som het det engang jeg... Heter det noe spesiellt forresten?
Gjest Gjesta Skrevet 28. juli 2005 #10 Skrevet 28. juli 2005 Er det noen som spiser/drikker bare eggedosis lengre...?
Annie Skrevet 28. juli 2005 Forfatter #11 Skrevet 28. juli 2005 Husker vi hadde det endel når jeg vokste opp, men jeg har aldri laget det til mine barn. Kanskje jeg skal gjøre det når ripsene her er modne. Sukra rips og eggedosis. NAM!!
Gjest gjest1 Skrevet 28. juli 2005 #12 Skrevet 28. juli 2005 Er det noen som spiser/drikker bare eggedosis lengre...? ← Barndoms-flashback!! Laget det faktisk for en stund siden, på den måten som jeg pleide å få det når jeg var liten: med appelsinbåter i! Deilig med litt syrlig og friskt i alt det søte Forslaget med rips var forresten genialt, det skal jeg prøve tror jeg.
Arkana Skrevet 29. juli 2005 #13 Skrevet 29. juli 2005 Vi spiste det ofte da jeg var liten, eggedosis med kakaopulver i. Vi har det en sjelden gang nå, synes det er litt for søtt.
Fakse Skrevet 29. juli 2005 #14 Skrevet 29. juli 2005 Det skal jeg gjøre. Ante ikke at det var noe som het det engang jeg... Heter det noe spesiellt forresten? ← På min pakke står det "Fint strøsukker".
Fakse Skrevet 29. juli 2005 #15 Skrevet 29. juli 2005 Er det noen som spiser/drikker bare eggedosis lengre...? ← Jeg serverer eggedosis med cognac til mine venner på 16. mai.
Gjest Gjesta Skrevet 29. juli 2005 #16 Skrevet 29. juli 2005 (endret) ...men blir dere ikke kvalme ved tanken på å drikke rått egg....? Endret 29. juli 2005 av Tex
Arkana Skrevet 29. juli 2005 #17 Skrevet 29. juli 2005 ...men blir dere ikke kvalme ved tanken på å drikke rått egg....? ← Nei, ikke i det hele tatt. Det er da ikke noe verre å spise eggedosis som å smake på kakerøre o.l. som har rått egg i. Jeg kan tenke på uendelig mange matvarer som er eklere enn egg. 1
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2005 #18 Skrevet 29. juli 2005 Hvorfor i all verden skulle man bli kvalm av det? Smaker du aldri på vaffelrøre eller pannekakerøre? Eggedosis er jo så godt! Har tenkt på å lage det lenge, men aldri fått somla meg til det...
Gjest Gjesta Skrevet 29. juli 2005 #19 Skrevet 29. juli 2005 Forskjell på en fingersmak og det å drikke et glass da.....
Grooo Skrevet 29. juli 2005 #20 Skrevet 29. juli 2005 Eggedosis er godt, og rått egg gjør da ikke noe?!?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå