Gå til innhold

Holde strømpebuksen på plass?

Anbefalte innlegg

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

For små strømpebukser, altså for korte, siger mye på meg, og jeg har ikke glatt undertøy. 

Er veldig slank, men har funnet ut at strømpebukser må jeg kjøpe litt store, så jeg får dratt dem skikkelig langt opp, ellers bare siger de.

Anonymkode: 7ae44...3fc

Jeg signerer denne. Jeg er høy og ligger mellom slank og normal, men kjøper de største størrelsene i strømpebukser. Tror størrelsene er mer  forskjellig i lengden enn i bredden

Anonymkode: e2fb8...87d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kjøper du dine i holdin strømpebukser? De jeg har siger noe, men skulle ønsket de kunne sitte oppe hele dagen :) 

Anonymkode: e6031...0c3

Jeg synes Lindex sine er gode. Med medium hold. De sitter godt i livet også for oss med timeglassfigur. 

Anonymkode: 489b0...095

Skrevet

De siger på meg hvis de er en anelse små, går alltid opp i størrelse hvis usikker

Skrevet

Jeg tror heller problemet ligger i feil størrelse eller for dårlige strømpebukser. 

Jeg går nesten utelukkende i kjole og skjørt året rundt, så har prøvd mange forskjellige typer. Billige strømpebukser fra H&M, Lindex, Cubus etc. er av dårlig kvalitet og siger på meg uansett.

To merker jeg liker til tykkere strømpebukser (fra 50 DEN) er Pierre Robert, men bare den som heter "Comfy Tights" eller noe, og Calvin Klein strømpebukser, men ikke den med høyt liv (fås på Høyer og Zalando blant annet).

Tynnere strømpebukser så funker Oroblu som regel, men bruk størrelsesskalaen bakpå som tar for seg både høyde og vekt. Er du over 175 skal du minst ha L, uansett hvor tynn du er.

Er du veldig rund over magen, kjøp gravid-strømpebukser i stedet for hold-in. Ingen som vet det utenom deg.

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes Lindex sine er gode. Med medium hold. De sitter godt i livet også for oss med timeglassfigur. 

Anonymkode: 489b0...095

Takk :) Da skal de prøves ut.

Anonymkode: e6031...0c3

Skrevet

Jeg og dama bruker de samme strømpebuksene på vinteren når det er kaldt. Det er ull eller fleece strømpebukser. Hun har typisk stor kvinnerumpe som kanten må over før den siger ned. Jeg har typisk herrerompe som er liten. Hun merker ikke noe av sigingen, men det gjør jeg. Så jeg tror at romoestørrelsen har mye å si. Det samme gjelder bukser. Jeg må alltid bruke belte på buksene mine, det trenger ikke hun. Så kan nok hende at kropsfasongen er det essensielle her. 

Anonymkode: 75b20...3be

Skrevet

Min erfaring er at de alle fleste strømpebukser siger uavhengig av hva slags truse jeg har under, merke på strømpebuksa og størrelse. De eneste jeg kan komme på som har holdt seg på plass er en 50 den. fra Wolford og en tykk ribbestrikket fra Lindex. 

Det hjelper ikke å bruke større størrelse, men det er mulig at de tykke strømpebuksene siger mindre enn tynnere. Det eneste som hindrer at strømpebuksa siger, er å bruke ei stram truse eller hold-inn bukse utenpå.  

• Liker 1
Skrevet

Har aldri opplevd dette problemet uansett hvilken strømpebukse eller undertøy jeg bruker. Må vel ha noe med kroppsfasongen å gjøre kanskje? Jeg er veldig slank med en tynn midje, så ingen strømpebukser siger nedover hofter og rumpe. Ville ha brukt litt tid på å finne en type strømpebukse som passer deg, eventuelt gått iver til stay-ups eller strømper. Jeg er også veldig glad i å bruke dette. 

Anonymkode: e6fc4...d66

• Liker 2
Skrevet

prøv med seler.  gammelt godt triks 😊😁

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, runi skrev:

prøv med seler.  gammelt godt triks 😊😁

Haha! :ler:

Neitakk, da foretrekker jeg å bruke hold-inn truse. 

• Liker 1
Skrevet
På 12.10.2020 den 10.46, alvfr skrev:

Jeg tror heller problemet ligger i feil størrelse eller for dårlige strømpebukser. 

Jeg går nesten utelukkende i kjole og skjørt året rundt, så har prøvd mange forskjellige typer. Billige strømpebukser fra H&M, Lindex, Cubus etc. er av dårlig kvalitet og siger på meg uansett.

To merker jeg liker til tykkere strømpebukser (fra 50 DEN) er Pierre Robert, men bare den som heter "Comfy Tights" eller noe, og Calvin Klein strømpebukser, men ikke den med høyt liv (fås på Høyer og Zalando blant annet).

Tynnere strømpebukser så funker Oroblu som regel, men bruk størrelsesskalaen bakpå som tar for seg både høyde og vekt. Er du over 175 skal du minst ha L, uansett hvor tynn du er.

Enig! Jeg er 173 og veier under 60 kilo, og jeg bruker L i strømpebukser. 

På 12.10.2020 den 10.46, alvfr skrev:

Er du veldig rund over magen, kjøp gravid-strømpebukser i stedet for hold-in. Ingen som vet det utenom deg.

Jeg la på meg 30+ kilo under sist svangerskap, og hadde mao mye mage igjen etter babyen var ute. Jeg opplevde at gravidstrømpebuksene formet magen til å bli mer struttende, og av den grunn ville jeg overhodet ikke bruke dem etter fødsel. Jeg så mer gravid ut med gravidstrømpebukser enn vanlige strømpebukser. Så det er kanskje en ting å ta i betraktning før man ev. hamstrer gravidstrømpebukser. Prøv dem på først og se om man liker følelsen. 

Anonymkode: dad0e...078

Skrevet

Gravidstrømpebukser er guds gave til menn med ølmage. Finnes ingen ting annet varmt undertøy som passer. 
Burde blitt solgt som gravid/ølmagestrømpebukser ;)

Anonymkode: 75b20...3be

Skrevet

Jeg er 178 med lange bein og finner ikke strømpebukser som er lange nok.

Anonymkode: 7bf09...aa2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...