AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1 Skrevet 10. oktober 2020 Foreldrene mine har skaffet seg to langhårete Ragdollkatter og siden de er rasekatter har de kattene inne (de er begge 2 år). Problemet er at jeg stadig blir invitert på både middag og kaffe hos dem, men å drikke kaffe der er ille nok. Kattehårene flyr i lufta, legger seg som et teppe på klærne mine, i kaffen og på maten. Å spise pizza når du ser kattehår som legger seg på maten er ikke noe appetittelig. Jeg har kommet med kommentarer i sistnevnte tilfeller, men også når jeg drar derfra og plutselig har fått meg pelsbukse. Synes det er ekkelt, men vet rett og slett ikke hvordan jeg skal få meg selv til å si at jeg ikke vil komme på middag hos dem pga kattene. Er jeg prippen? Hvordan kan jeg si det på en fin måte? For ordens skyld; jeg har katt selv men det er ikke en innekatt. Anonymkode: 96e20...71c 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #2 Skrevet 10. oktober 2020 Asj, skjønner deg godt. Kan dessverre ikke tilby et forslag. Jeg elsker katter, men ikke inne av samme grunner som deg. Anonymkode: c9531...2ad 3
-Titania- Skrevet 10. oktober 2020 #3 Skrevet 10. oktober 2020 Jeg tror faktisk jeg hadde sagt i fra, for dette hørtes da ekstremt ut. Jeg har venner med innekatter, men har aldri opplevd å få kattehår på maten når jeg spiser der. Ta med deg et eget teppe du kan sitte på når du er der. 6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #4 Skrevet 10. oktober 2020 1 minutt siden, -Titania- skrev: Jeg tror faktisk jeg hadde sagt i fra, for dette hørtes da ekstremt ut. Jeg har venner med innekatter, men har aldri opplevd å få kattehår på maten når jeg spiser der. Ta med deg et eget teppe du kan sitte på når du er der. Det var en god idé. Tror nesten jeg hadde vurdert å ta med termos slik at jeg kunne skru på lokk. Mat blir nok litt vanskelig siden hårene svirrer rundt. Anonymkode: c9531...2ad
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #5 Skrevet 10. oktober 2020 Problemet er jo at de ikke gjør reint, ikke at de har katter. Regner med støv ville flydd der uansett.. Du må bare ta det opp, at det er plagsomt mye kattehår og at de Bøe kanskje støvsuge og børste kattene oftere. Du kan også foreslå å bytte kattematen, det har utrolig mye å si for røyting og pelskvalitet hva kattene spiser. Anonymkode: c1eb4...327 19
Gjest Lama_Drama Skrevet 10. oktober 2020 #6 Skrevet 10. oktober 2020 Altså, det er mange med langhårete rasekatter som ikke har kattehår overalt. Ville heller sett på den generelle hygienen en selve kattene.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #7 Skrevet 11. oktober 2020 Kattene må børstes og huset må støvsuges. Det er ikke kattene i seg selv som er problemet. Heldigvis er barnepelsen verre enn voksenpelsen, så det er verst de par første åra. Anonymkode: 7dc5c...af9 5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #8 Skrevet 11. oktober 2020 Jeg klarer ikke spise hos folk som har katter som annonserer at kattene koser seg på kjøkkenbenken 🤢🤮 av en eller annen grunn har de som regel dårlig hygiene selv, de som lar kattene overta kjøkken og bad. Jeg sørger alltid for å spise før jeg drar på besøk til slike folk. Anonymkode: 63e06...22b 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #9 Skrevet 11. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg klarer ikke spise hos folk som har katter som annonserer at kattene koser seg på kjøkkenbenken 🤢🤮 av en eller annen grunn har de som regel dårlig hygiene selv, de som lar kattene overta kjøkken og bad. Jeg sørger alltid for å spise før jeg drar på besøk til slike folk. Anonymkode: 63e06...22b Jaggu! Nei, at kattene koser seg på kjøkkenbenken var rimelig spesielt. Æsj! Jeg har en kattunge nå og han prøver seg, men jeg er på han med en gang om han er på kjøkkenbenken... og så vasker jeg over benken etterpå. Men, badet får han lov til å være på. Det er der jeg setter han når vi skal spise hvis han ikke lar oss spise i fred, noe av det verste jeg vet er dyr som tigger om mat eller prøver å hoppe opp på oss/bordet når vi skal spise. Jeg vil spise i fred. Og enig med de over her som sier at det ikke er katter som er problemet til TSs foreldre, men hygienen. De må jo børste kattene og støvsuge. Anonymkode: 66ef6...46b 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #10 Skrevet 11. oktober 2020 Litt hår må man tåle, me høres ut som at foreldrene dine ikke forstår at når man får seg dyr må støvsugeren frem oftere. Du er nok litt prippen og, så dere må skjærpe dere alle mann. Anonymkode: de51e...18e 1
Honey Dew Skrevet 11. oktober 2020 #11 Skrevet 11. oktober 2020 Min mor har 8 katter som er både innendørs og utendørs. Vi er der ofte på middag, men har aldri opplevd kattehår i luften, i munnen, i nesen eller på fatene. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #12 Skrevet 11. oktober 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Foreldrene mine har skaffet seg to langhårete Ragdollkatter og siden de er rasekatter har de kattene inne (de er begge 2 år). Problemet er at jeg stadig blir invitert på både middag og kaffe hos dem, men å drikke kaffe der er ille nok. Kattehårene flyr i lufta, legger seg som et teppe på klærne mine, i kaffen og på maten. Å spise pizza når du ser kattehår som legger seg på maten er ikke noe appetittelig. Jeg har kommet med kommentarer i sistnevnte tilfeller, men også når jeg drar derfra og plutselig har fått meg pelsbukse. Synes det er ekkelt, men vet rett og slett ikke hvordan jeg skal få meg selv til å si at jeg ikke vil komme på middag hos dem pga kattene. Er jeg prippen? Hvordan kan jeg si det på en fin måte? For ordens skyld; jeg har katt selv men det er ikke en innekatt. Anonymkode: 96e20...71c Du må enten si at du ikke takler pelsen til kattene og ikke vil komme på besøk, eller bite tennene sammen. Jeg har katter, det er pels over alt, jeg bryr meg ikke. Har hengende en plakat for besøkende «de bor her, liker du det ikke, synn for deg» 😸 Anonymkode: 38ec2...2e0 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #13 Skrevet 11. oktober 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Problemet er jo at de ikke gjør reint, ikke at de har katter. Regner med støv ville flydd der uansett.. Du må bare ta det opp, at det er plagsomt mye kattehår og at de Bøe kanskje støvsuge og børste kattene oftere. Du kan også foreslå å bytte kattematen, det har utrolig mye å si for røyting og pelskvalitet hva kattene spiser. Anonymkode: c1eb4...327 Jeg kan med hånden på hjertet å si at det å rengjøre ikke hjelper med fjerne 100%. Jeg ser hår fly rundt minutter etter å ha støvsuget og vasket Anonymkode: 38ec2...2e0 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #14 Skrevet 11. oktober 2020 20 timer siden, Lama_Drama skrev: Altså, det er mange med langhårete rasekatter som ikke har kattehår overalt. Ville heller sett på den generelle hygienen en selve kattene. De som har katt, kan fortelle deg at katter er ulike, likt som mennesker. Noen mister helt naturlig mer hår enn andre. Jeg har to katter, det han ene er problemet. Friske begge to, går gjevlig til vetrinær. Snakket med akkurat dette til noen som driver med Ragdoll, og fikk akkurat det samme svaret som det jeg selv har observert. Katter er ulike, alt etter gener. Noen røyter mer enn andre. Støvsuging ol. er viktig ja. Men selv med det, så ser jeg pelsdotter minutter etter å ha hatt en omgang. Det røyter kontinuerlig. Innekatter har ikke samme årstids røyting, men røyter gjevnt utover hele året. Anonymkode: 38ec2...2e0 2
Gjest TheCatLady Skrevet 11. oktober 2020 #15 Skrevet 11. oktober 2020 Nei, å rengjøre hjelper ikke 100% og det kan man ikke forvente heller, men å støvsuge ofte, vaske/riste tepper og annet kattene ligger på og rett og slett være mer nøye med rengjøring hjelper mye når man har flere katter. Hadde 3 katter tidligere, men aldri hår i maten. At det er kattehår rundt omkring da må man nesten bare regne med.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #16 Skrevet 11. oktober 2020 Synes dette høres rart ut. Min erfaring tilsier at langhårskatter røyter mye mindre enn korthårskatter(min erfaring: har vært forvert i en årrekke og vært stolt eiger av rundt 10 katter inkludert en ragdoll). Men om det ikke er sterkt overdrive dette her, så ville jeg anbefalt foreldrene dine å støvsuge og vaske oftere, eventuelt skifta foret til kattene. Til og med de to jeg har nå som røyter nye katter hvert halvår er ikke så gale som dette. Anonymkode: 7e904...d52
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #17 Skrevet 11. oktober 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Du må enten si at du ikke takler pelsen til kattene og ikke vil komme på besøk, eller bite tennene sammen. Jeg har katter, det er pels over alt, jeg bryr meg ikke. Har hengende en plakat for besøkende «de bor her, liker du det ikke, synn for deg» 😸 Anonymkode: 38ec2...2e0 Både gjestfri og en kløpper i rettskrivning altså 😄 Jeg har selv spist hos folk som lar kattene gå på bordet under middagen, samt forsyne seg av maten. Da dropper jeg besøket neste gang. Anonymkode: e4e43...956 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #18 Skrevet 11. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes dette høres rart ut. Min erfaring tilsier at langhårskatter røyter mye mindre enn korthårskatter(min erfaring: har vært forvert i en årrekke og vært stolt eiger av rundt 10 katter inkludert en ragdoll). Men om det ikke er sterkt overdrive dette her, så ville jeg anbefalt foreldrene dine å støvsuge og vaske oftere, eventuelt skifta foret til kattene. Til og med de to jeg har nå som røyter nye katter hvert halvår er ikke så gale som dette. Anonymkode: 7e904...d52 Problemet med de lange hårene er at de flyr mer rundt. Korte hår faller mer ned på gulvet. Men alle katter er ulike. Anonymkode: 38ec2...2e0
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #19 Skrevet 11. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Både gjestfri og en kløpper i rettskrivning altså 😄 Jeg har selv spist hos folk som lar kattene gå på bordet under middagen, samt forsyne seg av maten. Da dropper jeg besøket neste gang. Anonymkode: e4e43...956 Hver eneste gang skal man alle kommentere rettskriving! Ikke alle har 6 i norsk rettskriving! La nå oss som har noen feil, få ha de uten at dere skal hakke ned på det!! Jeg er gjestfri jeg, men kattene bor her. Jeg støvsuger ol. før besøk. Jeg stenger kattene ute fra kjøkken/stue slik at de ikke skal være oppi gjestene, for faktum er at de vil være med på alt. Jeg kjøper inn mye mer enn nødvendig av godsaker. Er alltid gjestfri. Men når det kommer ned til det, om ikke gjestene takler at det vil være kattehår tilstede, uavhengig av hvor mye jeg har gått over sofa ol. med støvsuger og klesruller, så får de la være å komme på besøk. Kattene er familie, de bor her. Anonymkode: 38ec2...2e0 1
Gjest TheCatLady Skrevet 11. oktober 2020 #20 Skrevet 11. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes dette høres rart ut. Min erfaring tilsier at langhårskatter røyter mye mindre enn korthårskatter(min erfaring: har vært forvert i en årrekke og vært stolt eiger av rundt 10 katter inkludert en ragdoll). Men om det ikke er sterkt overdrive dette her, så ville jeg anbefalt foreldrene dine å støvsuge og vaske oftere, eventuelt skifta foret til kattene. Til og med de to jeg har nå som røyter nye katter hvert halvår er ikke så gale som dette. Anonymkode: 7e904...d52 Samme her, men kommer nok an på pelsen kanskje? Min katt er langhåret og legger igjen dotter så derfor lite hår som flyr rundt. Da jeg hadde katter med kort hår så var det mye mer hår overalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå