Gå til innhold

Bytte til Loette eller cerazette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått på synfase litt av og på siste årene. Nå har de visst leveringsvansker så må bytte, fikk anbefalt loette siden det ligner men er litt svakere? Og siden jeg røyker ble jeg heller anbefalt cerazette men har ingen erfaring med disse. Klarer ikke bestemme meg. Noen som har en formening om hva som vil bli den enkleste overgangen? Har problemer med mye blødning og menssmerter, prevensjonsbiten er bare en bonus. Beklager for rotete innlegg. 

Anonymkode: f4d67...2e5

Skrevet

Jeg blødde konstant på cerazette, regner med du må prøve minipille pga blodproppfaren ved røyking?

Anonymkode: 9600f...1c0

Skrevet

Jeg har ikke blødd på fire år på cerazette, men det var en/to måneder med konstant blødning da jeg begynte på dem. 

Anonymkode: b7e6f...454

Gjest Hellandussan
Skrevet

Ja det er blodproppfaren som gjør at det blir anbefalt, men har jo gått på kombinasjonspiller i årevis allikevel. Men blir jo litt betenkt når du får påminnelsen. 

Skrevet

Jeg opplevde ikke mellomblødninger på cerazette ved mindre jeg glemte pilla to dager på rad. Ble ikke gravid på de heller (trolig ganske flaks) før jeg sluttet helt på de 😊 

Skrevet

Litt off topic kanskje, men har du vurdert annen type prevensjonsmiddel? 

Jeg brukte Loette i noen år før jeg begynte med p-stav. Byttet etter en liten skrekkopplevelse hvor det virket som jeg hadde blodpropp, og en av årsakene kunne være Loette. Det var heldigvis ikke blodpropp likevel, men orket ikke å få en sånn støkk til. 

Anonymkode: 4435a...40e

Gjest Hellandussan
Skrevet

Det er jeg som er trådstarter forresten, vet ikke hvorfor jeg hadde på anonym, er veldig lite aktiv her inne. 

Takker for svar. Skal bytte direkte fra synfase til en av de to, så lurer på hva som blir minst forandringer. Hjelper cerazette godt mot menssmerter? 

Skrevet

Cerazette fungerer fantastisk for meg.

Skrevet

Slipper blødninger og alt det medfører på cerazette :)

Anonymkode: 97856...64d

Skrevet

Går på et synonympreperat av cerazette, stemmer det at man har 12 timer på å ta pilla på?  Trodde bare det var 3 timer som på ander minipiller?  

Anonymkode: 38578...ddf

Skrevet

Jeg gikk på loette en stund. Fikk mellomblødninger og hadde litt menssmerter på dem i form av kramper. Men jeg er en person som spydde og besvimte av smertene før jeg begynte på piller, så det ble jo veldig mye bedre på loette. 

Anonymkode: b0956...66b

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går på et synonympreperat av cerazette, stemmer det at man har 12 timer på å ta pilla på?  Trodde bare det var 3 timer som på ander minipiller?  

Jepp, det er 12 timer på cerazette og ikke 3 slik som ved minipiler. 

Jeg har gått på cerazette selv og det er tilnærmet likt p-stav, bare i pilleform, og jeg fikk akkurat de samme symptomene: enorme mengder kviser!! og jeg har såvidt hatt en kvise i hele mitt liv. ikke engang i puberteten. 

Jeg går nå på Yasmin og har gått på disse lenge, men nå har jeg begynt å slite med mellomblødninger.. virker som om ingenting fungerer for meg dessverre. 

Skrevet
2 timer siden, Sprinkle skrev:

Jepp, det er 12 timer på cerazette og ikke 3 slik som ved minipiler. 

Jeg har gått på cerazette selv og det er tilnærmet likt p-stav, bare i pilleform, og jeg fikk akkurat de samme symptomene: enorme mengder kviser!! og jeg har såvidt hatt en kvise i hele mitt liv. ikke engang i puberteten. 

Jeg går nå på Yasmin og har gått på disse lenge, men nå har jeg begynt å slite med mellomblødninger.. virker som om ingenting fungerer for meg dessverre. 

Og jeg som har stressa for å prøve å ta de mellom 4-7 på kvelden!   Kan slappe av litt nå.  😅  På marvelon kunne jeg være mensfri i 7-8 uker til den kom, men byttet pga alder og fordi jeg røyker litt. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg som har stressa for å prøve å ta de mellom 4-7 på kvelden!   Kan slappe av litt nå.  😅  På marvelon kunne jeg være mensfri i 7-8 uker til den kom, men byttet pga alder og fordi jeg røyker litt. 

Husk å lese pakningsvedlegget når du starter på nye medisiner! Der står det hvor lang tid du har. Det er uansett lurt å ta de til samme tid hver dag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...