Sjødame Skrevet 10. oktober 2020 #1 Skrevet 10. oktober 2020 Ok. Jeg har prøvd å formulere dette til et kort spørsmål til Google. GOOGLE HAR INGEN SVAR, MEN KANSKJE KVINNEGUIDENS HAR? Eller er det bare det at ingen i hele historien har noen gang lurt på akkurat dette, før nå: (her er poenget) Vi har induksjonsovn. Jeg har kjøpt en espresso kanne-ting på bruktbutikken til 25 kroner. Den er tydeligvis i aluminium, og aluminium fungerer tydeligvis ikke på induksjonsovn. Men! Plutselig kom jeg på en genial idé!! Eller var denne ideen rett og slett livsfarlig? Jeg tok frem en kasserolle (som riktignok passer til induksjon så klart) og satt på varmen. Derretter tok jeg på espressokanne med kaffe og vann i. Det begynte å koke i espressokanne og kaffeen kom frem. Det fungerte! Jippi, tenkte jeg. MEN. Spørsmålet er: er dette for GODT til å være SANT? Er dette livsfarlig? Å bruke en kasserolle som en slags Induksjonsadapter? Er det flere her ute enn bare meg, som har prøvd på dette? Og tror du dette egner seg? Eller ødelegger jeg kasserollen. (jeg vet det finnes en induksjonsadapter som man kan få kjøpt på Elkjøp, men det er ikke aktuelt, den koster ca 400. Da kjøper jeg heller ny espressokanne til induksjon.) Har DU *peker på deg* der hjemme noen erfaringer eller tanker om dette?
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #2 Skrevet 10. oktober 2020 Jeg syntes det hørtes skummelt ut Anonymkode: 0c35c...469
Brunhilde Skrevet 10. oktober 2020 #3 Skrevet 10. oktober 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg syntes det hørtes skummelt ut Anonymkode: 0c35c...469 Jeg syns også dette hørtes skummelt ut, du driver jo å tørrkoker den gryta, så den vil sannsynigvis bli ødelagt, men det ser jeg for meg at ovnen også kan bli. (Jeg har elektrisk Bialettikanne, den er utrolig praktisk og lettvint å bruke.)
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #4 Skrevet 11. oktober 2020 Man skal jo aldri sette på en induksjonsovn uten at gryta har innhold. Da varmen må ha et sted å gå. Jeg tror dette fører til at både gryta og ovnen blir mye varmere enn det som er meningen. Så dette hadde jeg droppet. Anonymkode: 462ff...675
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #5 Skrevet 11. oktober 2020 Det høres ut til å være for godt ut til å være sant ja. Som andre skriver, så driver du i praksis å tørrkoker espressokannen i en kjele. Anonymkode: aa3be...a44 1
Sjødame Skrevet 11. oktober 2020 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2020 (endret) Da tar jeg å invisterer i en espressokanne som fungerer på induksjon, eller en induksjonsadapter! Takk for de fornuftige meningene deres Endret 11. oktober 2020 av Sjødame
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #7 Skrevet 11. oktober 2020 Dette hadde jeg aldri turt å prøve. Ta med deg en liten magnet i veska neste gang du går på loppis/bruktbutikk så tester du før du kjøper. Anonymkode: 6b1c3...390
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå