Gå til innhold

Håper du også Jul i Skomakergata kommer som julekalender på TV i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker både Jul i Skomakergata og Amalies jul da jeg var yngre🥰

I desember i fjor bestemte jeg meg for å se begge to, og det var en gedigen nedtur. Jeg prøvde virkelig å legge godviljen til, men jeg holdt ut kun et par episoder av hver. Det var rett og slett dørgende kjedelig, og jeg tror jeg har ganske høy terskel for dårlige serier og filmer. 

Jeg prøver å glemme hvor dårlig det var, og heller huske de gode minnene fra disse julekalenderne fra jeg var liten. Det er best sånn😅

Anonymkode: 3a2be...2b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig! Har kjøpt den på dvd jeg, må se den hvert år. 5åringen elsker den også, så kan ikke skjønne at dagens barn ikke skulle likt den. 

Anonymkode: a9c8e...1a0

Mulig det er de eldre barna som ikke er noe fan av Jul i Blåfjell. 

Anonymkode: 9d158...d2f

Skrevet
22 timer siden, Honey Dew skrev:

Egentlig ikke. Har den på dvd

3 nøtter til Askepott er ingen julekalender.

Meningen var vel underforstått at begge deler er elendig TV i dagens samfunn. Eneste grunn til at begge deler sendes / ønskes sendt er damer på 40+ (og deres «hjernevaskede»/miljøskadde døtre) og deres nostalgiske tanker om egen barndom.

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den er for lite politisk korrekt, det er der problemet ligger. Finnes ikke en julekalender som ikke er multikulturell/politisk korrekt lenger. 

Anonymkode: 8c46c...ec5

Jeg tror du må se den på nytt.

Skrevet

Jul i Skomakergata kommer nok aldri som julekalender på TV igjen.

Den er altfor slow, i tillegg er det vel ett par ting som ikke er innafor i 2020. Sånn har det blitt dessverre.

Vi er heldige vi som var barn på 80-90 tallet.

Anonymkode: 49e3b...ad9

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker både Jul i Skomakergata og Amalies jul da jeg var yngre🥰

I desember i fjor bestemte jeg meg for å se begge to, og det var en gedigen nedtur. Jeg prøvde virkelig å legge godviljen til, men jeg holdt ut kun et par episoder av hver. Det var rett og slett dørgende kjedelig, og jeg tror jeg har ganske høy terskel for dårlige serier og filmer. 

Jeg prøver å glemme hvor dårlig det var, og heller huske de gode minnene fra disse julekalenderne fra jeg var liten. Det er best sånn😅

Anonymkode: 3a2be...2b3

Jeg var Skomakergata fan . Det vil si alle i klassen var det .Jeg så en episode nå. I likhet med Brødrene Dahl var dette ingenting for voksne meg. Den eneste serien som fortsatt ikke kjeder meg er denne 

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, skulle heller hatt et gjensyn med Jul i Blåfjell! Fineste adventsserien som har vært! Synd den ikke ligger på nett-tv.

Anonymkode: eb166...9c9

Nei, Amalies jul er mye bedre enn søppelet blåfjell!

Anonymkode: 599a3...c27

• Liker 6
Skrevet
35 minutter siden, AlkoMann said:

Jeg var Skomakergata fan . Det vil si alle i klassen var det .Jeg så en episode nå. I likhet med Brødrene Dahl var dette ingenting for voksne meg. Den eneste serien som fortsatt ikke kjeder meg er denne 

Den første Brødrene Dal-serien holder fortsatt den.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Dankert skrev:

Den er litt Monty Pyton. Altså det verken sjokkerer eller kicker lenger for en herdet mann mitt i livet . Fint at du greier å få noe ut av det .

Skrevet
2 timer siden, Brunello skrev:

Meningen var vel underforstått at begge deler er elendig TV i dagens samfunn. Eneste grunn til at begge deler sendes / ønskes sendt er damer på 40+ (og deres «hjernevaskede»/miljøskadde døtre) og deres nostalgiske tanker om egen barndom.

Så hyggelig du er. Du klarer ikke å godta at andre kan kose seg med en serie som du synes er hjernevasket?

Det er visst ikke bra å ha gode minner fra barndommen lengre....:ironi:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Fatter bare ikke at noen faktisk likte å se på det. Jeg er født på starten av 90 tallet, vi hadde bare en eller to tv-kanaler i mange år, og ikke noe videospiller. Jeg hadde derfor BARE barne-tv å se på, og jeg var ikke kresen heller, alt var gøy. Men skomakergata klarte jeg bare ikke, til tross for at både mamma, pappa og besteforeldrene mine forsøkte å trøkke det ned i halsen på meg.

Tror det gikk året etter Blåfjell engang. Det var som å få hundre myke pakker til jul. Barne TV ødelagt i 24 dager, og jeg hadde jo ingenting annet å se på.

Endret av Tamsi
Skrevet
4 minutter siden, AlkoMann said:

Den er litt Monty Pyton. Altså det verken sjokkerer eller kicker lenger for en herdet mann mitt i livet . Fint at du greier å få noe ut av det .

Monty Python er kanskje den serien som har tålt tidens tann best. Så skjønner ikke hvordan du kan bruke "litt Monty Python" som argument for at Brødrene Dal ikke lenger holder mål. 

Skrevet
8 minutter siden, Honey Dew skrev:

Så hyggelig du er. Du klarer ikke å godta at andre kan kose seg med en serie som du synes er hjernevasket?

Det er visst ikke bra å ha gode minner fra barndommen lengre....:ironi:

Skjønner du betydningen av anførselstegn? Poenget er at det er helt elendig TV, og ingen hadde engang vurdert å sende det om det ikke hadde vært for at middelaldrende kvinner vil ha det. Det er egentlig et hån mot yngre filmskapere at det sendes fremfor nyere og mye bedre filmer / serier.

Skrevet
2 minutter siden, SVK skrev:

Monty Python er kanskje den serien som har tålt tidens tann best. Så skjønner ikke hvordan du kan bruke "litt Monty Python" som argument for at Brødrene Dal ikke lenger holder mål. 

Jeg var Monty Python fan. Serien påvirket definitivt KLM og Primavera . Den ironiske/surrealistiske humoren gir meg ikke helt det samme lenger. Jeg er var i 20 årene da Lille Lørdag slo igjennom. Jeg mener vel at det var også en slags opprørshumor. Jeg er litt forandret mentalt antageligvis . Det er selvfølgelig fint at du har glede av Monty Python .

Skrevet
12 minutter siden, Brunello skrev:

Skjønner du betydningen av anførselstegn? Poenget er at det er helt elendig TV, og ingen hadde engang vurdert å sende det om det ikke hadde vært for at middelaldrende kvinner vil ha det. Det er egentlig et hån mot yngre filmskapere at det sendes fremfor nyere og mye bedre filmer / serier.

Du får la være å se på det da vet du og la oss andre se på de programmene vi ønsker.

Alle kan ikke være så perfekte som deg ser du.

Skrevet

Nei, Skomakergata er superkoselig og nostalgien bobler over de første fem minuttene, men så er jeg i grunn mettet. Det er treigt, og kjedelig 😛

Skrevet
5 minutter siden, Honey Dew skrev:

Du får la være å se på det da vet du og la oss andre se på de programmene vi ønsker.

Alle kan ikke være så perfekte som deg ser du.

Selvfølgelig ser jeg ikke på det. 

Skrevet
1 time siden, Dankert skrev:

Spektralsteinene også! Og Atlant-is var også bra, men Karl den tolvtes gamasjer var møkk.

Anonymkode: 599a3...c27

• Liker 5
Skrevet

Nei. Jeg elsket den som liten, men tror jeg hadde syntes den var dritkjedelig og treig idag. Bedre å la den leve som et koselig barndomsminne enn å se den igjen bare for nostalgiens skyld. Samme med Teodors jul, tror den også hadde vært grisekjedelig idag. The julekalender, derimot, den har jeg sett et utall ganger og den er like morsom hver gang. Oooooooooooolaaaaaf? :hoho: 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...