AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1 Skrevet 10. oktober 2020 Jeg bare lurer på hva som regnes som "for gammel" til å få barn? Som kvinne. Når begynner det å bli vanskelig å bli gravid? Vet jo at enkelte er i midten av 40årene men vet ikke om det nødvendigvis regnes som lurt i forhold til både helse og risiko svangerskap. Anonymkode: be8f0...3cf 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #2 Skrevet 10. oktober 2020 Dette har det blitt skrevet såå mange tråder om fra før - kan du ikke bare søke opp i stedenfor å lage enda en? Er man så hjelpesløs bør man ikke få barn i det hele tatt. Anonymkode: 1e09b...d23 22
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #3 Skrevet 10. oktober 2020 Man begynner vel å bli for gammel når naturen har bestemt at man er for gammel. Anonymkode: 04e9a...39c 10
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #4 Skrevet 10. oktober 2020 De venninne mine som var eldst når de fødte var 45 år. Ingen probleme under eller etter svangerskapet. Anonymkode: e3127...b37 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #5 Skrevet 10. oktober 2020 Vil påstå at i 40-åra, da er du for gammel. Jeg hadde gamle foreldre og nå er jeg her i voksenalderen, uten mine foreldre. De fikk ikke oppleve barnebarna sine. Anonymkode: 5e782...9cf 11
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #6 Skrevet 10. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Vil påstå at i 40-åra, da er du for gammel. Jeg hadde gamle foreldre og nå er jeg her i voksenalderen, uten mine foreldre. De fikk ikke oppleve barnebarna sine. Anonymkode: 5e782...9cf Det er deg. Mormoren min fikk oppleve meg i 17 år. Anonymkode: 1e09b...d23 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #7 Skrevet 10. oktober 2020 Det er helt greit å få barn i starten av 40-årene sosialt sett. Spørsmålet er om man greier å bli gravid, enten på egenhånd eller med hjelp, og eventuelt om man får komplikasjoner på noe vis. Jeg synes at det er den yngste personen i forholdet som dikterer når det er for sent rent sosialt. Er du sammen med en mann (eller dame) som er 10 år yngre så synes jeg det legger til 10 år på din fertilitet... sosialt sett. Om kroppen er enig er en annen sak... Anonymkode: e2fef...38f 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #8 Skrevet 10. oktober 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Dette har det blitt skrevet såå mange tråder om fra før - kan du ikke bare søke opp i stedenfor å lage enda en? Er man så hjelpesløs bør man ikke få barn i det hele tatt. Anonymkode: 1e09b...d23 Stram deg opp, menneske Anonymkode: 003f5...30d 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #12 Skrevet 10. oktober 2020 46 for begge kjønn. Veldig teit når menn eldre enn dette får barn med kvinner 10+ år eldre enn seg. Hva ser de liksom for seg? At det er dama som skal følge opp barn og barnebarn alene, mens han bare skal formere seg, bli gammel og dø før alle andre? Dessuten er det jo mye vanskeligere for kvinner å få barn når de selv er 35+ med en mann som er eldre enn dette. Menn i 40-åra bruker ofte lang tid på å klare få ei dame gravid. Anonymkode: ada8c...638
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #13 Skrevet 10. oktober 2020 45 vil jeg si Anonymkode: ef199...0f4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #14 Skrevet 10. oktober 2020 Jeg synes grensen går på ca 40 år. Fertiliteten begynner å gå nedover ved 30, og enda mer drastisk ved 35, og det er kanskje et tegn på at naturen mener det er for gammelt. Jeg fikk selv første når jeg var 35 (mannen 38), og pga alderen vår og jobbsituasjonen til mannen så har vi valgt å ikke få flere barn. Det er noe med energinivået man har når man er ca 40 og når man er ca 30 som er ganske forskjellig synes jeg. I tillegg vil jeg være i live til å oppleve barnebarn i fremtiden, ikke være for gammel og syk til å servere russefrokost, skoleavslutninger osv. også. Vet aldri hvor god helse man har når man er rundt 60. De fleste har god helse, men det er også en del som sliter veldig da, hvertfall hvis de også har ganske små barn samtidig. Skulle ønske jeg traff mannen tidligere i livet så vi kunne startet med barn tidligere og hadde hatt tid til å få en til. Men alle må velge for seg, jeg velger bare for meg (og mannen). Anonymkode: 78be3...ac9 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #15 Skrevet 10. oktober 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er deg. Mormoren min fikk oppleve meg i 17 år. Anonymkode: 1e09b...d23 Er meg?🤔 Hva mener du med det? Anonymkode: 5e782...9cf 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #16 Skrevet 10. oktober 2020 Min personlige grense (for meg selv som kvinne) er 35 år. Jeg begynte relativt sent, var 30 år da jeg fikk nr.1, men kommer ikke til å få flere etter fylte 35. Jeg tenker at det er en grei grense både med tanke på at både foreldrene og besteforeldrene skal være relativt unge og spreke og at man slipper unna mange risikofaktorer for både mor og barn. Sjansen for at noe skal gå galt på den ene eller andre måten, øker jo særlig når man er 35+. Anonymkode: 15cf1...e84 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #17 Skrevet 10. oktober 2020 Jeg tenker at når man passerer 40 så begynner man å bli for gammel. Iallfall kvinnen, som skal bære fram barnet, føde og være barselkvinne. Det er tøft for kroppen. Anonymkode: 83bd2...e96 2
solsikkeglede Skrevet 10. oktober 2020 #18 Skrevet 10. oktober 2020 Du kan alltids adoptere, det er masse barn av denne verden som ikke finner et hjem om du såfall er langt oppi årene, det barnet er utrolig takknemlig for en person som vil ta i mot det som forelder ❤️ skjønner jo at du vil ha noe som kommer fra deg, men det betyr jo ingenting da det barnet du er med er uansett et menneske, selv om det kommet fra din kropp eller ikke, så kan man fortsatt bli like glad i det som det skulle vært det. Håper du får en vakker dag videre. ❤️ 1
mammahjarte Skrevet 10. oktober 2020 #19 Skrevet 10. oktober 2020 Personlig vil eg si 38/39. Kva andre gjer er ikkje min sak. 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #20 Skrevet 10. oktober 2020 13 minutter siden, ostepoparty skrev: Du kan alltids adoptere, det er masse barn av denne verden som ikke finner et hjem om du såfall er langt oppi årene, det barnet er utrolig takknemlig for en person som vil ta i mot det som forelder ❤️ skjønner jo at du vil ha noe som kommer fra deg, men det betyr jo ingenting da det barnet du er med er uansett et menneske, selv om det kommet fra din kropp eller ikke, så kan man fortsatt bli like glad i det som det skulle vært det. Håper du får en vakker dag videre. ❤️ 1: det er lange ventelister på adopsjon 2: adopterte barn hater å bli pålagt takknemlighet for å ha blitt adoptert. Anonymkode: 7ce5d...5ff 16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå