Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk prøve letrozol pga uforklarlig infertilitet og litt lange sykluser (ca 33 dager). Har jo egen EL, men gynekologen mente det er verdt å prøve letrozol og ovitrelle i 3-4 mnd. Første måneden fungerte det, hadde en stor follikel på dag 12, og fin slimhinne. Selve EL kom på dag 14. 
Men denne måneden fungerte ikke tablettene som de skulle... Ifølge gyn vil jeg ha en sen EL på dag 20 (hvis den kommer i det hele tatt). Skjønner ikke hva er poenget med piller da :( Tok enkelt dose begge ganger.

Lurer på om noen hadde lignende erfaringer?

Legen sa ikke noe spesielt. "Hmmm... Det er jo litt rart, men kan skje. Vi vet ikke hva er problemet, men kanskje det er noe - anbefaler IVF etter et par mnd". 

Anonymkode: 7b001...5e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk el første gang på enkel dose. Etter det fikk jeg ikke el, måtte brått opp i trippel dose. Og har nå helt stabile sykluser og el til samme tid hver gang.

Anonymkode: 0d55d...427

Skrevet

Hvor gammel er du? Har hørt endel leger skriver det ut for å booste el og det selv om kvinnene har el av seg selv, men tanken er vel at letrozol gjør el bedre - dette er ofte mest aktuelt når kvinnen er eldre og har flere dårlige naturlige el.

det at han snakker om Ivf relativt tidlig kan også handle om alderen din

Anonymkode: 513d6...570

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor gammel er du? Har hørt endel leger skriver det ut for å booste el og det selv om kvinnene har el av seg selv, men tanken er vel at letrozol gjør el bedre - dette er ofte mest aktuelt når kvinnen er eldre og har flere dårlige naturlige el.

det at han snakker om Ivf relativt tidlig kan også handle om alderen din

Er 31, og har mange egg 😁 så nei, jeg er jo relativt ung.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er 31, og har mange egg 😁 så nei, jeg er jo relativt ung.

Ok. Hvis det er fastlege du har gått til kan det være forklaring på hvorfor du er litt forvirret. Be om henvisning til gynekolog i såfall. Det er jo meningen at du skal få hjelp til å forstå hva behandlingen går ut på og vurderingen bak det

Skrevet

Hvor lenge har dere prøvd, før du fikk medisinene? 🙈

Anonymkode: df56b...fa4

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Ok. Hvis det er fastlege du har gått til kan det være forklaring på hvorfor du er litt forvirret. Be om henvisning til gynekolog i såfall. Det er jo meningen at du skal få hjelp til å forstå hva behandlingen går ut på og vurderingen bak det

Jeg går til gynekolog! Fastleger driver ikke med stimulering. Håpet å høre relevante erfaringer, trenger ikke råd om henvisning eller noe sånt.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går til gynekolog! Fastleger driver ikke med stimulering. Håpet å høre relevante erfaringer, trenger ikke råd om henvisning eller noe sånt.

Hehe;) Ok. Folk prøver bare å være behjelpelige her faktisk! 

Ja altså jeg brukte enkel dose og fikk eggløsning en gang men ikke mer på enkel dose ( i det minste ikke slik at det ble noen ordentlig syklus.), begynte på dobbel dose og ble gravid på andre forsøk der. Det hele ble styrt av gynekolog dog. Tok ultralyd underveis.. Så folk opplever at enkel dose ikke er nok så må man øke .. beste er å følge opp hos gynekolog med ultralyd så du får en vurdering på akkurat din situasjon. 

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hehe;) Ok. Folk prøver bare å være behjelpelige her faktisk! 

Ja altså jeg brukte enkel dose og fikk eggløsning en gang men ikke mer på enkel dose ( i det minste ikke slik at det ble noen ordentlig syklus.), begynte på dobbel dose og ble gravid på andre forsøk der. Det hele ble styrt av gynekolog dog. Tok ultralyd underveis.. Så folk opplever at enkel dose ikke er nok så må man øke .. beste er å følge opp hos gynekolog med ultralyd så du får en vurdering på akkurat din situasjon. 

Takk! :) Jeg gjør nettopp dette, går til gynekolog og har ultralydkontroller underveis. Har jo egen eggløsning, vi er et par med uforklarlig infertilitet... alt fint med begge. Det eneste hos meg er at el kommer litt sent, cd 18-20. Også innenfor normalen, men... hvem vet. Første måneden fungerte tabletter utmerket, og jeg er litt overrasket over denne gangen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...