Gå til innhold

Andre som lengter tilbake til 70-tallet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt var så trygt og godt den gangen. 

Anonymkode: c8c8a...fe1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt var så trygt og godt den gangen. 

Slutt med denne forherligelsen av 70-tallet.  Husk at de som hadde det ille hadde det forferdelig ille da det var INGEN steder å søke hjelp!

Anonymkode: b7634...61c

• Liker 3
Skrevet

Helt enig !  Mye bedre enn i dag.

Anonymkode: 72d28...8ab

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Helt enig !  Mye bedre enn i dag.

På hvilken måte?

Anonymkode: 723e5...253

• Liker 5
Skrevet

Det var nok endel som var bedre, men også ting som var dårligere på den tiden.
Jeg har ikke opplevd 70-årene, men det er klart det var mye bra som skjedde i det tiåret.

Anonymkode: c3c79...e7f

• Liker 1
Skrevet

Dere som  lengter tilbake, hvor gamle var dere på 70-tallet?

Anonymkode: a7b88...152

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere som  lengter tilbake, hvor gamle var dere på 70-tallet?

Anonymkode: a7b88...152

Da var man barn, og husker Lekestue.

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg levde kun de to siste måneden på 70-tallet, så kan ikke si jeg savner noe 😜 Men 80-tallet lengter jeg ofte tilbake til :)

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte?

Anonymkode: 723e5...253

Mye, men først og fremst grunnverdiene og holdningene.   Mye mindre fokus på egoisme, grådighet og penger.                                                                                                                             Man engasjerte seg i mye større grad for andre, gikk i dedemonstrasjonstog f.eks. og engasjerte seg i en helt annen måte for samfunnet, for solidaritet og fellesskapet.                                                                                                                             Innvandring eksisterte nesten ikke, og mye mindre kriminalitet.

And so on ......  Det var i hele tatt et varmere og trygger samfunn på alle måter. Folk hadde tid og omsorg for hverandre.

• Liker 2
Skrevet

70-tallet var et tiår med store problemer. Oljekrise og økonomiske utfordringer. 60-tallet var et bedre tiår. 

Skrevet

Nei, jeg kan ikke si jeg lengter akkurat. Jeg var barn på 70-tallet, og er liksom ferdig med den tiden. Kan ikke akkurat si jeg skulle likt å være barn igjen.

Men jeg kan huske en sang fra 70-tallet, som jeg bare elsket. Den er like bra i dag, faktisk.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er født i 1970 og elsker 70-tallet. Folk var mindre pretensiøse, det var ok å ha dårlig råd, musikken var bedre, eller det vil si musikken var MUSIKK, klærne var kulere, alt var bare bedre. Syns denne tiden vi lever i nå er bare dritt.

Anonymkode: b07bd...fe0

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Slutt med denne forherligelsen av 70-tallet.  Husk at de som hadde det ille hadde det forferdelig ille da det var INGEN steder å søke hjelp!

Anonymkode: b7634...61c

Ikke så mye hjelp å få i dag heller.

Skrevet
1 minutt siden, OPIgirl skrev:

Ikke så mye hjelp å få i dag heller.

Jo. 

Anonymkode: d374b...d09

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo. 

Anonymkode: d374b...d09

Nei. Jeg har søkt hjelp mange ganger og fått avslag på avslag. Svert mange er kasteballer i et bedritent system.

Skrevet

For oss som var barn og hadde det bra, var vel 70-tallet helt greit. Men lengter ikke akkurat tilbake.

Anonymkode: a338d...a9a

Skrevet

Født 1963, 70-tallet var bra ❤️  Det var mye triveligere på den tiden. "Alle" hadde dårlig råd, men alle hadde også mye bedre tid. Bekjente som var ute og gikk tur stakk innom for kaffe og en prat uten å ha avtalt det på forhånd.  Vi hadde bare fasttelefon som det var veldig dyrt å ringe fra. Hverken mobiltelefon eller internett fantes, og vi hadde 3 tv-kanaler. NRK og svensk tv 1 og 2. Alle så på de samme seriene som gikk, det ble et slags fellesskap det også.  Mine barn som er født sist på 90-tallet, synes jeg er veldig rar som mener at en del var faktisk bedre før. De synes jo det høres helt sykt ut å trives i en verden uten egen telefon, pc, sosiale medier, Sumo og Netflix 😄

Anonymkode: cd233...4af

• Liker 3
Gjest tranedatter
Skrevet

Nei.

Det var fortsatt lov å slå  sine barn, homoseksualitet var fortsatt en psykisk sykdom. Mye fattigdom og krig. 

Skrevet
1 time siden, tranedatter skrev:

Nei.

Det var fortsatt lov å slå  sine barn, homoseksualitet var fortsatt en psykisk sykdom. Mye fattigdom og krig. 

Tullprat !   Loven om homoseksualitet ble riktignok ikke avskaffet før i -72, ellers hadde det andre du skriver om liten og ingen innvirkning på dagliglivet for de fleste dengang.

Hvor gammel er du egentlig ?

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt var så trygt og godt den gangen

Det føltes vel mere slik. I dag er langt fra den værste perioden når det gjelder drap/blind vold per 100.000 innbyggere. 

på 70-80tallet hadde Nrk monopol å lite fokus på de grove saker, sammenlignet med medier som er avhengig av anonnseinntekter. De snakket jo om dette nylig om dette på nrk i en eller annen sammenheng. Da ble det  bestialske Alta-drapet  et av flere eksempel. Det skal ha blitt nevnt 2 ganger på alle platformer i følge nrk selv.  I dag hadde vi blidt bombardert om dette, helt til personen ble dømt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...