Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Livet er kjipt. 

Lite familie og venner. Dagene går og er mye alene. Synes synd på meg selv. Er det vits å ha det sånn? Man betyr lite for andre. Hva er vitsen? 

Anonymkode: 0edee...921

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn på noe som gjør deg glad istedet for å bry deg om folk som ikke bryr seg. En eller annen hobby, kanskje du treffer likesinnede som bryr seg. klem :)

Anonymkode: 5b9ce...02f

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Livet er kjipt. 

Lite familie og venner. Dagene går og er mye alene. Synes synd på meg selv. Er det vits å ha det sånn? Man betyr lite for andre. Hva er vitsen? 

Trøst deg med at det finnes mange som har det likens. Jeg er en av dem. Har alltid vært en sosial person hele livet, helt til jeg ble voksen og litt pjusk i formen som gjorde at jeg falt utenfor fellesskapet. Ikke en kjeft som bryr seg. 

Anonymkode: fd79a...b4e

• Liker 9
Skrevet

Livet er for kjipt, aha, aleine går jeg rundt
Livet er for kjipt, aha, og ingen kan forstå det
Livet er for kjipt, aha, det kan'ke være sunt

Anonymkode: 07711...a29

• Liker 5
Skrevet

Bare et eks. En venninne skulle komme på besøk for 3 uker siden. Ble ikke. To uker etter ble ikke. Ble trykket inn i forrige uke. Da ble det og sagt at vi må gjerne prøve å fått til en gang før jul. Alt er så travelt osv. Dette er ikke noe kjekt, men tenkte mitt. Og får se om hun kontakter om dette da. Bare trist. 

• Liker 5
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare et eks. En venninne skulle komme på besøk for 3 uker siden. Ble ikke. To uker etter ble ikke. Ble trykket inn i forrige uke. Da ble det og sagt at vi må gjerne prøve å fått til en gang før jul. Alt er så travelt osv. Dette er ikke noe kjekt, men tenkte mitt. Og får se om hun kontakter om dette da. Bare trist. 

Jeg har samme erfaring som deg.

Det er ikke pent å la unnskyldninger komme i veien for et vennskap. Det må gå an å forsøke å fokusere på det sosiale i forholdet også, selv om hverdagen til opptatte mennesker er travel. 

Anonymkode: fb330...19d

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke så uvanlig. Når man er voksen så er ting travelt og man ser ikke venner så ofte. Også er det slik at man må oppsøke folk for å få flere vennskap, de kommer ikke og banker på døra for noen. Det er heller ikke krise om man må være den som tar initiativ til kontakt, det gjør jo ikke besøket mindre hyggelig. Sett pris på de du allerede har, og gjør en innsats for å møte flere om du trenger det. 

Anonymkode: d4d2f...b41

• Liker 4
Skrevet

Funnet ut hva jeg vil gjøre. Mistet helt gnisten her nå. Kommer nå bare til å være hjemme alene. Ikke kontakte noe. Orker rett å slett ikke mer her nå. Begeret mitt er fult og er skikkelig deppa her. Så får ting bli som de blir. 

Skrevet

Har du jobb TS

Anonymkode: cb37d...ec4

• Liker 1
Skrevet

Funnet ut hva jeg vil gjøre. Mistet helt gnisten her nå. Kommer nå bare til å være hjemme alene. Ikke kontakte noe. Orker rett å slett ikke mer her nå. Begeret mitt er fult og er skikkelig deppa her. Så får ting bli som de blir. 

Men det blir jo ikke bedre av at du isolerer deg. Man trenger ikke gnist for å få litt kontroll over situasjonen, men du må prøve selv om du er deppa og sliten for å få en forandring. Har du veldig mye fritid i forhold til dine bekjentskaper (jobb/ studier/ familieliv f.eks.) så må du finne flere folk enten gjennom vennesider, hobby eller kurs (trening, læring etc). Isolering er det verste du kan gjøre i din situasjon, og tro meg det setter deg kun tilbake og det gjør deg enda mer bitter. 

• Liker 3
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du jobb TS

Anonymkode: cb37d...ec4

Ja, jobber 80%

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det blir jo ikke bedre av at du isolerer deg. Man trenger ikke gnist for å få litt kontroll over situasjonen, men du må prøve selv om du er deppa og sliten for å få en forandring. Har du veldig mye fritid i forhold til dine bekjentskaper (jobb/ studier/ familieliv f.eks.) så må du finne flere folk enten gjennom vennesider, hobby eller kurs (trening, læring etc). Isolering er det verste du kan gjøre i din situasjon, og tro meg det setter deg kun tilbake og det gjør deg enda mer bitter. 

Kan være du har rett her, men akkurat nå eier jeg ikke energi til å få noe større nettverk. Og de jeg har bryr seg gjerne ikke nok og har nok med sitt. Tror nok jeg dessverre er litt bitter av at jeg ikke har nok og betyr mindre for venninnene mine enn jeg for de. 

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan være du har rett her, men akkurat nå eier jeg ikke energi til å få noe større nettverk. Og de jeg har bryr seg gjerne ikke nok og har nok med sitt. Tror nok jeg dessverre er litt bitter av at jeg ikke har nok og betyr mindre for venninnene mine enn jeg for de. 

Kan du begynne med å jobbe med bitterheten din da, om du ikke orker å jobbe med nettverket? Å få rom til mer takknemlighet kan senke bitterheten en del, og for min del var det viktig med nye bekjentskaper og blanke ark for å ikke havne på bitre tanker siden du nå assosierer de venninnene du har med bitterhet. 

• Liker 4
Skrevet

Kan du begynne med å jobbe med bitterheten din da, om du ikke orker å jobbe med nettverket? Å få rom til mer takknemlighet kan senke bitterheten en del, og for min del var det viktig med nye bekjentskaper og blanke ark for å ikke havne på bitre tanker siden du nå assosierer de venninnene du har med bitterhet. 

Har du tips om hvordan evt? 

De lever sine liv og er sosial osv og jeg sitter alene dag ut og dag inn. 

Eneste jeg hadde ønsket at en tok seg tid til mat, prat og gjerne drikke litt. Er det for mye? Mange tunge månder så hadde så hatt brukt for noe sosialt og kjekt, men nei....

Skrevet

Et annet eksempel. Skulle egentlig møte en venninne til lunsj i dag. Ikke en lyd i går om det og ikke i dag heller. Så ble ikke noe av. Igjen prioritering og at jeg ikke føler det er interessant nok. Ingen god følelse dette. Så hvorfor prøve. 

• Liker 1
Skrevet

Hun jeg møte forrige uke klaget nesten på at hun hadde så mye at vanskelig å få til når man har mange å rekke over. Og nesten at det ble for mye og nesten ikke hadde lyst. Dette bet jeg meg merke i. Så dersom det er et sånn ork å møte meg hvem vil møtes da? Jeg gledet meg, men kom hjem med bi smak. Og bestemt meg for å ikke spørre om nytt møte. 

Skrevet

Du har fått flere gode tips her, som er godt reflektert.

Skal du komme deg videre i livet, så må du gjøre en endring. Men det er du som må gjøre noe.

Å sitte hjemme å synes synd på seg selv er det verste du kan gjøre, om du har dårlige "venner" så bør du kutte ut disse. Da dette blir veldig negativt.

Du må bygge opp deg selv, få deg litt selvtillit. Få noe du liker å drive med i livet utenfor arbeidstiden, interesser der du kan møte andre for eks. Eller ting du kan trives med i eget selskap.

Anonymkode: da5ca...d10

• Liker 7
Skrevet

Takker for alle tilbakemeldinger jeg har fått og tips/råd. Setter pris på. 

Det er ikke kjekt å føle seg som jeg gjør nå. 

Skrevet

Tror du må få deg nye venner  med  samme interesser !!!

Anonymkode: 921e7...ab4

• Liker 3
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du må få deg nye venner  med  samme interesser !!!

Anonymkode: 921e7...ab4

Er ikke lett å få nye venner i voksen alder vel? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...