Gå til innhold

Å få slankere legger / bein

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Innbiller meg at jeg har sett en tråd om dette tidligere, men fant den ikke igjen, så....

Jeg har alltid vært normalvektig, og jeg har alltid hatt stutte bein med tykke legger så lenge jeg kan huske.

Nå har jeg begynt med et opplegg der jeg løper jevnlig samt går i litt kaloriunderskudd for å droppe noen kilo. Har gått ned to buksestørrelser så langt, så so far so good.

Men så var det disse leggene mine, da.. Leggene mine er utrolig nok like tykke og stutte som før omtrent. Jeg skal ned litt til, men ikke så altfor mye, for da føler jeg at det nesten blir litt i overkant. Er det sånn at noen av oss bare må leve med stutte bein med mindre vi gjør oss sykelig undervektige? 

Har venninner som veier både 10, 20 og 30 kilo mer enn meg og har slanke, smekre bein tross mange kilo på topp (typ lollipop-kroppsform), så skjønner at dette i stor grad er genetisk. Men komigjenna! Hva er trikset, liksom? Fettsuge leggene? Gi opp?

Anonymkode: 0ec69...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan nok ikke punktslanke dem. Jeg har vært undervektig og selv da hadde jeg kraftige stutte legger. Både på mor og farssiden her så har damene stutte, kraftige legger :fnise: Jeg trener mye både løping og styrke og har vært alt fra overvektig til undervektig og spiseforstyrret. 

Om det er mulig å fettsuge dem aner jeg ikke. Har aldri hørt om det.

Anonymkode: 80330...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Man kan nok ikke punktslanke dem. Jeg har vært undervektig og selv da hadde jeg kraftige stutte legger. Både på mor og farssiden her så har damene stutte, kraftige legger :fnise: Jeg trener mye både løping og styrke og har vært alt fra overvektig til undervektig og spiseforstyrret. 

Om det er mulig å fettsuge dem aner jeg ikke. Har aldri hørt om det.

Anonymkode: 80330...7d7

Haha, det var stort sett ment som en spøk, SÅ desp er jeg ikke. Skjønner man ikke kan punktslanke heller, så håpet vel bare at de til slutt ville gi slipp og bli med i dragsuget når alt annet av fett forsvant 🤪

Men f*** da, så vi må bare leve med stuttleggene våre altså? 😅 Jaja.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Boblee said:

Kanskje du har lipødem i leggene? Du kan jo google det. Veldig vanlig og ufarlig, men plagsomt. 

Nå googlet jeg lipødem og har kikket på en del bilder. Nei, såpass er det ikke.

Jeg ser nok for så vidt "normal" ut, altså, og er vel mest noe jeg selv legger godt merke til. Mer det at jeg ofte ser folk som er langt kraftigere enn meg som svinser rundt med nette, slanke ankler og legger og tenker at sånn vil jeg ha og 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 hours ago, AnonymBruker said:

Har du smerter i leggene? Berøringssmerter? 

Anonymkode: 1d203...1f1

Neida, det er en ren estetisk greie.

Innser vel at det bare er en naturlig variasjon, som med alt annet (som at noen store pupper, andre små, noen har fyldige bakender, andre har bittesmå rumper, noen har store hender og føtter, andre har mindre og nettere, noen har store ører, andre har mindre .... osv.)

Lurer på om tidligere vektløftingstrening og sånn kan ha bidratt litt og, at jeg har litt mer muskuløse legger enn de jeg sammenligner meg med. Men mest av alt er det vel genetikk, som mye annet 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, det er en ren estetisk greie.

Innser vel at det bare er en naturlig variasjon, som med alt annet (som at noen store pupper, andre små, noen har fyldige bakender, andre har bittesmå rumper, noen har store hender og føtter, andre har mindre og nettere, noen har store ører, andre har mindre .... osv.)

Lurer på om tidligere vektløftingstrening og sånn kan ha bidratt litt og, at jeg har litt mer muskuløse legger enn de jeg sammenligner meg med. Men mest av alt er det vel genetikk, som mye annet 🙃

Der har du svaret ditt! Og muskler vil du ha, så hvis du er genetisk anlagt for muskløse bein er det bare positivt! 💪🏻😊

Anonymkode: 511f6...c0f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...