AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1 Skrevet 10. oktober 2020 Begynte lese her da jeg fant ut jeg var gravid. Yesss tenkte jeg først, nå kan jeg glede meg til denne prosessen. Etter å ha lest her er hodet bare fylt med bekymring for de verste skrekkhistorier. SA Missed abortion Misdannelser Masse kroppslige problemer Angst og frykt ++++ Hva er dette for noe?? Er det sånn det har blitt? Bare ett sant helvete å gå gravid? Anonymkode: ed4d1...cda 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #2 Skrevet 10. oktober 2020 Det er ganske naturlig at de som har utfordringer med å bli gravid eller i svangerskapet, har større behov for å finne andre i samme situasjon og å stille spørsmål rundt dette - enn de som har ukompliserte prosesser mot å bli foreldre. Dermed vil ethvert foreldreforum være preget av ting som går galt, kan gå galt, depresjoner, skader, spontanaborter og så videre. Kanskje du bare burde være mindre her inne? Anonymkode: 5a146...0ab 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #3 Skrevet 10. oktober 2020 Hvis man er så følsom at man blir påvirket av et forum så er ikke KG stedet for deg. Logg av. Anonymkode: 2b957...ebd 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #4 Skrevet 10. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske naturlig at de som har utfordringer med å bli gravid eller i svangerskapet, har større behov for å finne andre i samme situasjon og å stille spørsmål rundt dette - enn de som har ukompliserte prosesser mot å bli foreldre. Dermed vil ethvert foreldreforum være preget av ting som går galt, kan gå galt, depresjoner, skader, spontanaborter og så videre. Kanskje du bare burde være mindre her inne? Anonymkode: 5a146...0ab Jeg tror det. Fikk ikke sove i natt. Gråt. Føler med alle her inne. Vondt at så mange skal oppleve så mye dritt. Jeg forstår at man søker sammen. Takk for ditt perspektiv. Du har rett Anonymkode: ed4d1...cda 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #5 Skrevet 10. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis man er så følsom at man blir påvirket av et forum så er ikke KG stedet for deg. Logg av. Anonymkode: 2b957...ebd Ja må det Anonymkode: ed4d1...cda
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #6 Skrevet 10. oktober 2020 Har ikke du ganske nylig opprettet en lignende tråd hvor du fikk mange gode svar og oppfordringer om å ta kontakt med fastlege eller psykolog? Anonymkode: 035b4...c3f
tussi84 Skrevet 10. oktober 2020 #7 Skrevet 10. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Begynte lese her da jeg fant ut jeg var gravid. Yesss tenkte jeg først, nå kan jeg glede meg til denne prosessen. Etter å ha lest her er hodet bare fylt med bekymring for de verste skrekkhistorier. SA Missed abortion Misdannelser Masse kroppslige problemer Angst og frykt ++++ Hva er dette for noe?? Er det sånn det har blitt? Bare ett sant helvete å gå gravid? Anonymkode: ed4d1...cda Du leser mye om SA fordi nesten 50 prosent av alle svangerskap går til grunne, men de fleste sa skjer gjerne så tidlig at kvinnen ikke vet hun er gravid. Sjansen blir mindre uke for uke, og fra uke 8 er den vel tilnærmet rundt 3 prosent. Fra uke 12, under 1 prosent. MA er ikke like vanlig, men mange som har hatt en SA har egentlig hatt en MA først. Det blir bare ikke oppdaget. Eneste grunnen til at noen opplever MA er fordi det blir oppdaget på ultralyd at foster har sluttet å utvikle seg. Foster støtes så ut senere (kan ta uker) hvis man ikke velger å la kroppen ordne opp selv. Når det gjelder plager i svangerskapet så er dette også helt normalt å snakke om. Noen har lette svangerskap med få/ingen plager mens andre har plager gjennom hele svangerskapet. Hvordan ditt svangerskap blir er individuelt. Misdannelser skjer dessverre hos noen fostere, men sjansen eller risikoen for å få et barn med Misdannelser er veldig minimal. Mye oppdages på ultralyd, og er Misdannelsene ofte altfor store så skjer det ofte at kroppen velger å avslutte graviditeten på egenhånd. (Sa/Ma) men viktigst å tenke på er at stort sett blir det født friske barn. Angst og uro er normalt å ha i svangerskapet i varierende grad. En graviditet er aldri 100 prosent uten risiko. Derimot hemmer denne angsten personen i hverdagen, så bør man snakke om dette på kontroller eller noe sånt. Ofte vil ikke bekymringene man tenker bli noe av. .... Det beste rådet jeg har å gi deg er heller å bare ta ting som det kommer. Du har ikke noe kontroll over dette som skjer i kroppen din uansett. Er det meningen at du skal bli mamma nå så blir du mamma.. 3
Frøyamor Skrevet 10. oktober 2020 #8 Skrevet 10. oktober 2020 Jordmor sa til meg jeg enkelt og greit burde ligge unna forum, for det er her de som sliter, opplever SA/MA osv møtes for sympati og støtte i hverandre. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå