Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt spørsmål er som følger: må man være student ved UiO for å kunne låne tidsskrift og annet materiale ved UB? Jeg skriver masteroppgave ved et annet lærested i Oslo, men mangler tilgang til en del viktig litteratur igjennom mitt eget lærested. Er det slik at "hvem som helst" - eller studenter tilknyttet SIO kan låne artikler og tidsskrift igjennom UB eller er dette utelukkende forbeholdt UiO? 

Dersom noen vet ville jeg satt pris på tilbakemelding  :)

Anonymkode: 6d783...444

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke ta en telefon eller sende mail direkte til biblioteket så får du svaret? Jeg vil tro at du uansett ikke får låne nå som det er helg ikke personalet tilstede. 

Anonymkode: baaa3...8d7

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ikke ta en telefon eller sende mail direkte til biblioteket så får du svaret? Jeg vil tro at du uansett ikke får låne nå som det er helg ikke personalet tilstede. 

Skrevet

Universitetsbibliotek er i utgangspunktet åpne for alle, og jeg vil tro UiO lar deg låne med bruk av nasjonalt lånekort. Det kan være noen begrensninger, noe materiale man ikke får låne med hjem men får tilgang til i biblioteket, og du må kanskje betale for f. eks. tidsskriftartikler. 

Om du skriver masteroppgave er du sikkert også på et lærested som kan låne inn fra UiO for deg. Jeg ville sjekket med biblioteket der du befinner deg. 

Skrevet (endret)

Jeg fikk ihvertfall lånekort der for noen år siden. Da trengte jeg bare å låne noen bøker, så er usikker på om man får tilgang til digitale artikler. Men du kan jo ringe og spørre. 

Forresten: da jeg studerte og merket at universitetet mitt ikke hadde alt jeg hadde behov for, så var det faktisk bare å spørre på biblioteket så kjøpte/lånte de inn alt jeg ba om. Vet ikke om det er slik alle steder, men du kan jo spørre dem. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 2
Skrevet

Du kan låne fra hele Norge, de kan bestille ting til deg ved behov. Bare snakk med biblioteket der du er og så fikser de det du trenger. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk at det går an å være oppegående nok til å skrive masteroppgave, men allikevel fjern nok til å ikke finne den informasjonen der på egenhånd. 

Anonymkode: 3db75...be6

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenk at det går an å være oppegående nok til å skrive masteroppgave, men allikevel fjern nok til å ikke finne den informasjonen der på egenhånd. 

Så trivelig du er 😒 det kan jo hende at det skyldes dekadens heller enn mangel på vilje...? 

- ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så trivelig du er 😒 det kan jo hende at det skyldes dekadens heller enn mangel på vilje...? 

- ts

Unnskyld. Ville bare være morsom. 

Hva var det forresten dekadens betød igjen? 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke slik hast :) bør bare ha tak i X antall bøker og artikler ila neste uke. Takk for svar  ;)

11 timer siden, Ego skrev:

Universitetsbibliotek er i utgangspunktet åpne for alle, og jeg vil tro UiO lar deg låne med bruk av nasjonalt lånekort. Det kan være noen begrensninger, noe materiale man ikke får låne med hjem men får tilgang til i biblioteket, og du må kanskje betale for f. eks. tidsskriftartikler. 

Om du skriver masteroppgave er du sikkert også på et lærested som kan låne inn fra UiO for deg. Jeg ville sjekket med biblioteket der du befinner deg. 

Takk for nyttig tilbakemelding  :) det settes pris på 👍

11 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Jeg fikk ihvertfall lånekort der for noen år siden. Da trengte jeg bare å låne noen bøker, så er usikker på om man får tilgang til digitale artikler. Men du kan jo ringe og spørre. 

Forresten: da jeg studerte og merket at universitetet mitt ikke hadde alt jeg hadde behov for, så var det faktisk bare å spørre på biblioteket så kjøpte/lånte de inn alt jeg ba om. Vet ikke om det er slik alle steder, men du kan jo spørre dem. 

Veldig fin post - takk for tips  :)

9 timer siden, Ginny skrev:

Du kan låne fra hele Norge, de kan bestille ting til deg ved behov. Bare snakk med biblioteket der du er og så fikser de det du trenger. 

Så fint, det skal jeg gjøre  :)

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

👍

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dekadens er et synonym for latskap eller makelighet.

- ts

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

😂 Oh, the irony. 

Anonymkode: 17ee8...f34

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😂 Oh, the irony. 

Anonymkode: 17ee8...f34

Hva var der ironiske her? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...