AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1 Skrevet 10. oktober 2020 Jeg ser at hvis man kommer fra Norge så trenger man ikke å være i karantene i Skottland nå. Men er det noen som vet hva som er grensen for et rødt/gult land for Skottland? Ser ut som om de må ha en høyere grense for smitte enn Norge har. Er litt redd det skal endre seg fort om Norge får flere smittetilfeller. Anonymkode: 9f0ed...e2f
AnonymBrukern Skrevet 10. oktober 2020 #2 Skrevet 10. oktober 2020 (endret) Det finner du sikkert på nettet, eller så kan du spørre hos ambassaden. De fleste land har slik info på regjeringens nettsider. uansett hvis du reiser nå med smittetallende som er i norge og du kommer inn får du selvfølgelig reise hjem om det øker. Du kommer jo ikke fra norge da, du skal tilbake. Endret 10. oktober 2020 av AnonymBrukern
Gjest Linny111 Skrevet 10. oktober 2020 #3 Skrevet 10. oktober 2020 Jeg bor i Skottland. Jeg tror ikke vi har noen fast grense, men det er LITT strengere her enn i England. Det er vel snakk om at land med lavere smittetall enn Skottland er grønne (Vi har ikke gule land. Det var noe Norge fant på. Her heter det "travel corridor"). Men det er en del land med høyere smittetall enn Norge som er grønne, så jeg ville ikke vært så bekymret. Husk at du må fylle inn Passenger Locator Form selv om du ikke må i karantene. Husk også at det er veldig strenge regler her nå. Barer og restauranter er stengt i "hovedbeltet" (Edinburgh, Glasgow, Stirling - de store byene). Det er forbudt å besøke folk. Man får maks møte én annen husholdning utendørs og ikke dele bil. Offentlig transport kun om det er nødvendig, og man skal helst ikke forlate området man bor i. Det er ikke mye å finne på her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå