AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1 Skrevet 10. oktober 2020 Norn som er gode på å håndtere det? Hvordan i såfall? Opplevde nylig på jobb: hadde vært i fryseren og hentet noe og hadde glemt å satt noe inn igjen. Det hadde ikke stått ute lenge. Etterpå skal en annen hente noe i fryseren og oppdager det som stod ute og da er det en som må påpeke og latterliggjøre at jeg har glemt det, men det viser det seg at det som skulle hentes var det jeg hadde glemt ute og det skulle stå ute og tine. Litt knotete forklart. Innerst vet jeg at en ikke skal henge seg opp i sånne småting, men er så lei av folk som skal suge energi av andre ved latterliggjøring. Å snakke på en ordentlig måte er mye hyggeligere særlig når det er snakk om folk i 40-åra...Erfaringsmessig etter et langt liv med latterliggjøring er at ikke noe biter på dem. Hvis en er sterk nok til å la det prelle av er det det beste? Anonymkode: 0c697...5d4 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #2 Skrevet 10. oktober 2020 Hvordan ble du latterliggjort her..? Bare av at det ble påpekt at du hadde glemt noe? Tror i så fall at du må lære deg å overse det. Dette var lite å bli sår for. Anonymkode: bf167...4f5 7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #3 Skrevet 10. oktober 2020 Le med dem. Google "Self-deprecating humor". Hvis man ofte gjør lignende tabber, så kan man finne noe morsomt ved det og påpeke det neste gang mens man ler sammen med vedkommende. Da viser man at man ikke tar seg selv så høytidelig. Dersom vedkommende med vilje prøver å dumme deg ut, så er dette en måte du kan ta ifra vedkommende den muligheten. Hvis vedkommende fleiper uten hensikt av å såre deg, så kommer nok vedkommende å fortsette med dette og da har dere mulighet til å skape en god tone. Anonymkode: fcac0...73d 4
Gjest Theo_1 Skrevet 19. oktober 2020 #4 Skrevet 19. oktober 2020 På 10.10.2020 den 12.07, AnonymBruker skrev: Norn som er gode på å håndtere det? Hvordan i såfall? Opplevde nylig på jobb: hadde vært i fryseren og hentet noe og hadde glemt å satt noe inn igjen. Det hadde ikke stått ute lenge. Etterpå skal en annen hente noe i fryseren og oppdager det som stod ute og da er det en som må påpeke og latterliggjøre at jeg har glemt det, men det viser det seg at det som skulle hentes var det jeg hadde glemt ute og det skulle stå ute og tine. Litt knotete forklart. Innerst vet jeg at en ikke skal henge seg opp i sånne småting, men er så lei av folk som skal suge energi av andre ved latterliggjøring. Å snakke på en ordentlig måte er mye hyggeligere særlig når det er snakk om folk i 40-åra...Erfaringsmessig etter et langt liv med latterliggjøring er at ikke noe biter på dem. Hvis en er sterk nok til å la det prelle av er det det beste? Anonymkode: 0c697...5d4 Det der er ikke latterliggjøring,
Amélie La Croix Skrevet 19. oktober 2020 #5 Skrevet 19. oktober 2020 Hvorfor må altså noen på død og liv kommentere at dere ikke synes det her er latterliggjøring? Ingen av oss vet hva som ble sagt eller hvilken tone det ble sagt i. Folk får jo fader ikke lov til å si noe som helst av hva de har opplevd her inne uten at det skal komme noen og si at det de føler er feil. Hva er greia? 6
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #6 Skrevet 19. oktober 2020 Det spørs o hvordan vedkommende påpekte det- det sier du ikke noe om. Men tydeligvis var det på en måte som du ikke opplevde særlig hyggelig- kanskje foran andre. Da kan man jo kalle det hva man vil, men hyggelig er det ikke. prøv å le med, da ar du brodden av det. Hvis da meningen var å sete deg ut, har det ikke lyktes. Anonymkode: fc897...309
Gjest Theo_1 Skrevet 19. oktober 2020 #7 Skrevet 19. oktober 2020 1 minutt siden, Amélie La Croix skrev: Hvorfor må altså noen på død og liv kommentere at dere ikke synes det her er latterliggjøring? Ingen av oss vet hva som ble sagt eller hvilken tone det ble sagt i. Folk får jo fader ikke lov til å si noe som helst av hva de har opplevd her inne uten at det skal komme noen og si at det de føler er feil. Hva er greia? Enig i at tonefall har stor betydning i koversen rundt hendelsen. Latterliggjøring forbinder jeg med offentlig latterliggjøing ned det som motiv å begå karakterdrap.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #8 Skrevet 19. oktober 2020 5 hours ago, Amélie La Croix said: Hvorfor må altså noen på død og liv kommentere at dere ikke synes det her er latterliggjøring? Ingen av oss vet hva som ble sagt eller hvilken tone det ble sagt i. Folk får jo fader ikke lov til å si noe som helst av hva de har opplevd her inne uten at det skal komme noen og si at det de føler er feil. Hva er greia? Enig. Man vet ikke noe om forholdet mellom disse to ellers heller. Sett som èn isolert hendelse er det ikke mye å bry seg om, men om dette er et eksempel på episoder som gjentar seg ofte forstår jeg at man blir lei. Anonymkode: 8f69d...799 1
te_groupies Skrevet 21. oktober 2020 #9 Skrevet 21. oktober 2020 På 10.10.2020 den 12.07, AnonymBruker skrev: Norn som er gode på å håndtere det? Hvordan i såfall? Opplevde nylig på jobb: hadde vært i fryseren og hentet noe og hadde glemt å satt noe inn igjen. Det hadde ikke stått ute lenge. Etterpå skal en annen hente noe i fryseren og oppdager det som stod ute og da er det en som må påpeke og latterliggjøre at jeg har glemt det, men det viser det seg at det som skulle hentes var det jeg hadde glemt ute og det skulle stå ute og tine. Litt knotete forklart. Innerst vet jeg at en ikke skal henge seg opp i sånne småting, men er så lei av folk som skal suge energi av andre ved latterliggjøring. Å snakke på en ordentlig måte er mye hyggeligere særlig når det er snakk om folk i 40-åra...Erfaringsmessig etter et langt liv med latterliggjøring er at ikke noe biter på dem. Hvis en er sterk nok til å la det prelle av er det det beste? Anonymkode: 0c697...5d4 Nei dette hadde jeg ikke brydd meg noe om men folk er forskjellige. Hvordan da? Hvorfor blir du latterliggjort fordi noen påpeker at du har glemt noe?
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #10 Skrevet 25. oktober 2020 Sånne ting synes jeg er morsomt. Hadde nok kunne ledd av det og gjort det til en humorgreie hvis en kollega hadde gjort noe lignende. Men det kommer an pp situasjonen. Hvis dette var en restaurant/ bakeri og den ene tingen var ei kake som var spesialbestilt f.eks. så hadde det jo ikke vært så morsomt. Hvis det var en random ting som var lett å erstatte hadde jeg synes det var urkomisk at den hadde stått der i evigheter og var helt oppting og kanskje mygla... Gjør og sier selv mange teite ting, og forstår at det kan være komisk for mange. Beste er å kunne le av seg selv og ikke ta en selv så høgtidlig. Det gjør at andre heller ikke er så dønn seriøse og kan ha litt morsomt på jobb. Man avvæpner også latterliggjøring på den måten. Don't feed the trolls. Anonymkode: ef59c...0f3
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #11 Skrevet 25. oktober 2020 Mennesker som det er mer som barn enn voksne. Du må nok bare tenke på de som litt mentalt utfordra, de er ikke ordentlig, voksne mennesker. De fungerer ikke slik som deg og meg. Og hva kan barn gjøre? Jo, gjøre narr av hverandre for tåpelige ting, eller plage hverandre over bagateller. 5 hours ago, AnonymBruker said: Sånne ting synes jeg er morsomt. Hadde nok kunne ledd av det og gjort det til en humorgreie hvis en kollega hadde gjort noe lignende. Men det kommer an pp situasjonen. Hvis dette var en restaurant/ bakeri og den ene tingen var ei kake som var spesialbestilt f.eks. så hadde det jo ikke vært så morsomt. Hvis det var en random ting som var lett å erstatte hadde jeg synes det var urkomisk at den hadde stått der i evigheter og var helt oppting og kanskje mygla... Gjør og sier selv mange teite ting, og forstår at det kan være komisk for mange. Beste er å kunne le av seg selv og ikke ta en selv så høgtidlig. Det gjør at andre heller ikke er så dønn seriøse og kan ha litt morsomt på jobb. Man avvæpner også latterliggjøring på den måten. Don't feed the trolls. Anonymkode: ef59c...0f3 Når det blir et miljø rundt å finne feil andre gjør fordi man kan utpeke vedkommende som en tosk, så er det ikke morsomt, det er bare slitsomt. Om dette var en engangshendelse hadde selsvagt ikke ts reagert. Dette handler om et slitsomt mønster som går igjen En av de første reglene ved humor er at man hovedsaklig gjør narr av seg selv. Å gjøre narr av andre til stadig er oppskrift på å få mennesker til å mislike deg. Anonymkode: c1bff...ebf
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #12 Skrevet 25. oktober 2020 Enkelte mennesker elsker å få andre til å føle seg små.. elsker å poengtere feil, og gjerne latterliggjøre dette foran andre, slik at det blir ekstra ydmykende for den det gjelder.. slike mennesker er veldig små inni seg, ofte dårlig selvbilde og blir veldig nærtagen om de får kommentarer. det kalles hersketeknikk. du kan f eks svare: tenk at jeg klarte å glemme dette da, det var jammen godt du var her og kunne Berge maten 😅 på en litt latterfull måte. slike folk må settes på plass. Ydmyker du en slik person en gang, tør de ikke prøve seg igjen i frykt for å bli ydmyket. hadde ei venninne som var slik, vi er nå kollegaer, jeg er kun profesjonell og ikke noe mer.. dette ergrer henne. hun prøver stadig å ta meg på noe, men sjefen setter henne på plass da jeg har alt på mitt tørre. nå er hun sykmeldt. Når ikke hersketeknikkene funker, prøver hun noe annet for å få kontroll på meg, nemlig å fortelle om plagene sine på pauserommet og vil fiske sympati.. sier gjerne høyt når jeg er i nærheten.. jeg skal til psykolog i dag. Ser at hun ser om jeg reagerer. Jeg sitter bare på tlf eller spiser maten min.. kommenterer det ikke. Anonymkode: bf264...e97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå