AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1 Skrevet 10. oktober 2020 Begynte på ungdomsskole må i høst. En annen gutt heter det samme. La oss si Trond-Ove. Er ikke akkurat det men noe lignende. Men så er det en annen elev, som kom fra en annen barneskole som også heter Trond-Ove. Og denne eleven er både svært utagerende og til en viss grad tilbakestående slik jeg har forstått det. Og navnet skaper negative assosiasjoner. De som kjente den andre Trond-Ove fra før synes det er morsomt at vår gutt heter det samme. Nå vil han ikke hete Trond-Ove noe mer. Han sier han bare vil hete Trond. Sårt for meg da Ove var min avdøde fars navn. Trond er farfaren som lever ennå. Er dette noe vi skal godta? Når vi sier navnet hans sier han nei, han heter ikke det, bare Trond. Anonymkode: 979d3...b67 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 10. oktober 2020 Dette bestemmer gutten selv. Anonymkode: 71475...fcb 53
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #3 Skrevet 10. oktober 2020 Det heter ikke tilbakestående og du kan forklare sønnen din at det er jævlig overfladisk å bytte navn bare fordi en annen elev med utfordringer heter det samme! Anonymkode: d1713...427 38
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 10. oktober 2020 #4 Skrevet 10. oktober 2020 Hvorfor har dere oppdratt en slik overfladisk gutt med et slikt dårlig menneskesyn ?
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #5 Skrevet 10. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det heter ikke tilbakestående og du kan forklare sønnen din at det er jævlig overfladisk å bytte navn bare fordi en annen elev med utfordringer heter det samme! Anonymkode: d1713...427 Du skjønte vel at jeg ikke vil han skal kutte ut navnet pga. dette? Men hvordan gå fram? Han vil ikke bli assosiert med denne andre. De kalles visst «tvillingene» av noen av de andre, selv om de ikke er venner på noen som helst måte. Anonymkode: 979d3...b67 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #6 Skrevet 10. oktober 2020 Akkurat nå, Catalina Culès skrev: Hvorfor har dere oppdratt en slik overfladisk gutt med et slikt dårlig menneskesyn ? Hva? Det er jo de som mobber som har det, ikke han! Anonymkode: 979d3...b67 25
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #7 Skrevet 10. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du skjønte vel at jeg ikke vil han skal kutte ut navnet pga. dette? Men hvordan gå fram? Han vil ikke bli assosiert med denne andre. De kalles visst «tvillingene» av noen av de andre, selv om de ikke er venner på noen som helst måte. Anonymkode: 979d3...b67 Du må som sagt foklare ham at det der er overfladisk og at han ser på det på helt feil måte. Om han bytter navn nå pga dette så vil han angre senere, garantert så ta en prat og stå på ditt at dere tillater at han presenterer seg som Trond og ikke trond-ove, men blir ikke snakk om å bytte på papiret, at det får han ta når han blir 18 og til da har han ombestemt seg tipper jeg. Anonymkode: d1713...427 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #8 Skrevet 10. oktober 2020 2 minutter siden, Catalina Culès said: Hvorfor har dere oppdratt en slik overfladisk gutt med et slikt dårlig menneskesyn ? Anonymkode: 6966b...62b 15
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #9 Skrevet 10. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: (...) Nå vil han ikke hete Trond-Ove noe mer. Han sier han bare vil hete Trond. Sårt for meg da Ove var min avdøde fars navn. Trond er farfaren som lever ennå. Er dette noe vi skal godta? Når vi sier navnet hans sier han nei, han heter ikke det, bare Trond. Anonymkode: 979d3...b67 Hvorfor ikke respektere det, og la ham kalle seg Trond på skolen? Han heter jo fortsatt Trond-Ove uansett hva han kalles. Og situasjonen kan endre seg; kanskje det er 17 Trond'er på videregående og han blir til Ove der. Anonymkode: c41f2...325 29
Gjest 24/7SylviaPlath Skrevet 10. oktober 2020 #10 Skrevet 10. oktober 2020 Kall han det han vil hete. Han beholder jo fortsatt hele navnet på papiret, så det bør ikke være noe problem.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #11 Skrevet 10. oktober 2020 Kan han ikke bytte til Trond Ove og bare bruke Trond på skolen? Hvis ikke må dere kanskje ta opp med lærer, rektor e.l. at han blir mobbet. Anonymkode: 781dd...8eb 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #12 Skrevet 10. oktober 2020 Jeg har dobbeltnavn og si jeg heter Trine Lise da, vi ble kalt Trine Og Lise for å gjøre det lettere for alle. Hvorfor gjør ikke skolen det? Ps, ikke bruk "tilbakestående" det er ikke et ok ord å bruke, håper ikke ungen din plukker det opp. Anonymkode: a6c46...c30 14
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #13 Skrevet 10. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skjønte vel at jeg ikke vil han skal kutte ut navnet pga. dette? Men hvordan gå fram? Han vil ikke bli assosiert med denne andre. De kalles visst «tvillingene» av noen av de andre, selv om de ikke er venner på noen som helst måte. Anonymkode: 979d3...b67 Syns folk er veldig kvasse mot deg her.. vi snakker om en ungdom liksom. Husker selv da jeg var ungdom, vi røkte sigaretter bare fordi de kule skulle det, vi kuttet ut spill som var dritkule uka før, fordi det magisk over natten hadde blitt barnslig, osv. Hva du skal gjøre i denne situasjonen, er jeg ikke sikker på. Men jeg håper det løser seg for dere. Anonymkode: 3b50e...e5a 9
Cata Skrevet 10. oktober 2020 #14 Skrevet 10. oktober 2020 La ham bruke "Trond" på skolen dersom det er det han vil. 11
AnonymBrukern Skrevet 10. oktober 2020 #15 Skrevet 10. oktober 2020 (endret) Man må være 18 år for å kunne bytte navn uten foreldrenes tillatelse. Man må søke og hvis han skriver at det er fordi noen andre heter det får han avslag. Så hvis du ikke ønsker at han skal bytte så sier du nei og det er ikkenoe han kan gjøre med saken Endret 10. oktober 2020 av AnonymBrukern 1
GammelKaktus Skrevet 10. oktober 2020 #16 Skrevet 10. oktober 2020 Han kan vel få velge selv hva slags navn han vil bruke. Men det vil jo alltid være en tulling eller to som har samme navn, man kan jo ikke skifte navn i hytt og pine heller. 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #17 Skrevet 10. oktober 2020 Sønnen din kan selvfølgelig velge å bare bli kalt en av navnene, at du syns det er sårt er faktisk helt irrelevant. Det er da mye viktigere at en som lever i dag trives med eget navn i hverdagen enn at din døde far skal være beæret over oppkallingen. Han trenger jo ikke bytte formelt i folkeregisterer, men bare si fra til lærere, andre elever, trenger, foreldre o.l. at han kun vil kalles Trond. Anonymkode: 797d5...71d 16
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #18 Skrevet 10. oktober 2020 Selvsagt må gutten kunne bruke bare Trond om ham vil det! Kjenner mange som på et tidspunkt blir lei av dobbeltnavnet sitt, og synes det er tungvint osv.. Når det er sagt, er jeg tilbøyelig til å være litt enig med det som blir kommentert av andre. Du skriver at den andre gutten er "tilbakestående", og at de ikke er venner "på noen som helst måte". Begge disse er et signal om at du ikke anser den andre som like god som din sønn! Uttalelser jeg kanskje hadde forventet at 8.klassingen, men ikke av mora... Anonymkode: dd41f...501 7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #19 Skrevet 10. oktober 2020 Jeg kuttet ut mellomnavnet mitt da jeg begynte på ungdomsskolen. Jeg ble mobbet hele barneskolen for navnet mitt. Glad jeg fikk lagt det bak meg. Har i voksen alder også kuttet det navnet ordentlig med navneendring. Anonymkode: cef67...217 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #20 Skrevet 10. oktober 2020 Ikke bruk «tilbakestående» om andres barn. Du vet åpenbart ikke en dritt om denne gutten. Anonymkode: c40f1...9e4 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå