AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1 Skrevet 10. oktober 2020 Er 2 uker unna termin og har selvfølgelig klart å bli forkjøla. Noen som vet om partner får lov å være med på fødsel når han er frisk men jeg forkjøla hvis fødsel setter i gang nå? Skal føde på Kalnes hvis noen har noe erfaring med å føde der forkjøla Anonymkode: 87588...c82
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #2 Skrevet 10. oktober 2020 Isoler deg og bli frisk, ellers må du føde på isolat uten mannen. Sånn er det her i Ålesund hvertfall. Anonymkode: 6634a...88a
tussi84 Skrevet 10. oktober 2020 #3 Skrevet 10. oktober 2020 Ved luftveisinfeksjoner får den gravide lov til å føde på sykehuset men i isolat. Partner får ikke være med dessverre. Partner får heller ikke være med om du skulle være frisk ved fødsel men han har luftveisinfeksjoner. Forresten burde du før fødsel høre om du får lov til å komme på oppsatte kontroller når du er syk. Det er veldig strengt nå.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #4 Skrevet 10. oktober 2020 1 minutt siden, tussi84 skrev: Ved luftveisinfeksjoner får den gravide lov til å føde på sykehuset men i isolat. Partner får ikke være med dessverre. Partner får heller ikke være med om du skulle være frisk ved fødsel men han har luftveisinfeksjoner. Forresten burde du før fødsel høre om du får lov til å komme på oppsatte kontroller når du er syk. Det er veldig strengt nå. Oppsatte kontroller så nærme før termin, skal følges opp. Så her har de ikke noe annet valg enn å la henne komme. Anonymkode: a6c84...6e7 2
GulSitron Skrevet 10. oktober 2020 #5 Skrevet 10. oktober 2020 Sist jeg var innom føden på Kalnes hadde jeg akkurat blitt frisk fra forkjølelse og samboer fikk være med inn fordi han tidligere hadde testet negativt for covid-19. Han ble forkjøla før meg og smittet meg, jeg har kun vært hjemme sammen med han, så jeg har ikke testet meg. Synes nesten de som sitter utenfor sykehuset er strengere (og surere) enn folka inne på sykehuset. Tror jordmødrene ser an situasjonen, den fødende og partner.
tussi84 Skrevet 10. oktober 2020 #6 Skrevet 10. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Oppsatte kontroller så nærme før termin, skal følges opp. Så her har de ikke noe annet valg enn å la henne komme. Anonymkode: a6c84...6e7 Er ikke så lenge siden så ble en her inne på forumet nektet overtidskontroll på et sykehus i Oslo fordi hun hadde hatt løs mage, siden det kunne være et symptom på corona. 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #7 Skrevet 10. oktober 2020 I utgangspunktet skal du dessverre på isolat uten partner, men jeg råder deg til å få tatt en koronatest så fort som f, sånn at de kanskje er litt mindre strenge på sykehuset hvis du kan framlegge negativ test. Ellers får du krysse fingrene for at du ikke føder før termin, for da vil du sannsynligvis bli symptomfri før fødsel, og da vil det jo ikke være noe sak. Og til sist et generelt tips: Hold deg helt unna andre mennesker fram til fødsel. Eller treff folk på avstand ute, eventuelt. Hvis du må på butikken, må du både unngå å ta deg i ansiktet under handleturen og du må vaske varene/ emballasjen på alle matvarene du skal bruke de nærmeste dagene. Varer som blir satt vekk og ikke skal brukes på en stund trenger ikke vask, siden virus dør etter noen dager. Dette høres kanskje hysterisk ut, men du skal straks føde, og det går mange forskjellige virus som kan sette deg i isolasjon nå. Covid-19 er jo ikke den eneste faren nå. Anonymkode: 891c6...808
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #8 Skrevet 10. oktober 2020 Ville i hvert fall fått fingen ut å tatt en test.. hjelper på å ha negativ corona-test. Anonymkode: 20eb1...6a2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #9 Skrevet 10. oktober 2020 2 timer siden, tussi84 skrev: Er ikke så lenge siden så ble en her inne på forumet nektet overtidskontroll på et sykehus i Oslo fordi hun hadde hatt løs mage, siden det kunne være et symptom på corona. Da bryter sykehuset retningslinjene, og det burde bli sett alvorlig på. Det er tross alt ikke kvinnen som har kontroll, men barnet. Anonymkode: a6c84...6e7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #10 Skrevet 10. oktober 2020 Synes du bør få tatt en korona-test. Jeg kan ikke si noe sikkert, men regner med det er til stor hjelp å ha det bekreftet at det er en helt vanlig forkjølelse og ikke korona. Anonymkode: 69ff7...7e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå