Gjest Virvel Skrevet 30. juli 2005 #41 Skrevet 30. juli 2005 Ærlig talt, hvordan ville dere ha reagert da? ← Jeg har faktisk en venninne som har vært mann, men ettersom jeg bare har kjent henne som jente, hender det at jeg glemmer det. Hun er 100 % kvinne for meg, og det som teller er at hun er intelligent og morsom. Jeg kan ikke engang huske hvordan jeg fikk vite at hun var født gutt, så det tyder vel på at jeg ikke reagerte noe større.
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2005 #42 Skrevet 30. juli 2005 Beklager, ikke for å være frekk eller slem altså... men finnes det faktisk folk i Norge som tenker sånn fortsatt? Man velger ikke venner nei, de finner man - uavhengig av legning og kjønn.
Usikker Skrevet 30. juli 2005 #43 Skrevet 30. juli 2005 Bli for involvert i et sånt menneske som kan ha alle mulige problemer og rare meninger. ← Du - dette virker som et helt normalt menneske! Hvem er det som ikke har problemer da? Eller "rare" meninger? Det er alle det.............. alle har et-eller-annet problem, eller en-eller-annen mening som er annerledes enn alle andres.......... Nille - forøvrig så synes jeg du også har en "rar mening" Lykke til med ditt nye vennskap
Gjest Valhalla Skrevet 31. juli 2005 #44 Skrevet 31. juli 2005 Men i all verden da...hun er da normal selv om hun har skiftet kjønn. ← Langt i fra, det er veldig veldig unormalt.
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2005 #45 Skrevet 31. juli 2005 Langt i fra, det er veldig veldig unormalt. ← I følge hvem?
Gjest Violetta Skrevet 31. juli 2005 #46 Skrevet 31. juli 2005 Spiller vel liten og ingen rolle om det er normalt eller ikke vel. Jeg tror ikke jeg har noen venner som ikke har noe unormalt ved seg, på en eller annen måte. Og takk for det.
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2005 #47 Skrevet 31. juli 2005 I følge hvem? ← Det er veldig få som har skiftet kjønn.
Gjest Bellatrix Skrevet 31. juli 2005 #48 Skrevet 31. juli 2005 Ja, hvorfor skal det unormale være negativt?
Marianne Skrevet 31. juli 2005 #49 Skrevet 31. juli 2005 Har noen av dere en venninne som har vært gjennom en slik prosess? Hilsen Nille ← Jepp det har jeg og jeg hadde ikke kommet på en plass at det skulle være utslagsgivende for å ha ett godt vennskap. Jeg har heller aldri tenkt på det hverken når jeg er sammen med henne, eller snakker med henne.
Gjest nille_gjest Skrevet 31. juli 2005 #50 Skrevet 31. juli 2005 Hei, Det er jeg som er "Nille" sin "venninne", eller det er jeg som har vært "mann"... osv. håper det ikke er mange som føler seg lurt... er jo litt unormal da... ...Hele dette var bare for å se hvor mange som skrev h*n om meg og hvordan de som jeg møter på min vei tenker og kanskje vil møte meg. Men å skrive h*n og si at en aksepterer "slike" mennesker som 100% kvinne er interessant og fordi om diagnose er sjelden, trenger man ikke være unromal. Stort sett så synes jeg dere virker veldig flinke og positive. Hilsen "Nille" sin "Venninne"
Gjest Hege Skrevet 31. juli 2005 #51 Skrevet 31. juli 2005 Tror de fleste i dette forumet "kjenner" en transkjønnet..
Gjest Bellatrix Skrevet 31. juli 2005 #52 Skrevet 31. juli 2005 Tror de fleste i dette forumet "kjenner" en transkjønnet.. ← Ja, og vi er glad for å ha henne her.
Usikker Skrevet 31. juli 2005 #53 Skrevet 31. juli 2005 Enig med Fighter. Du - skal vi sende henne en
sixx Skrevet 31. juli 2005 #54 Skrevet 31. juli 2005 Langt i fra, det er veldig veldig unormalt. ← Velvel...for meg er et menneske som har skiftet kjønn normal...helt på lik linje med andre. Ok at hun har unormale erfaringer....men det er det da sannelig mange andre som har også.
aline Skrevet 1. august 2005 #55 Skrevet 1. august 2005 Har ikke vært oppi noe sånt før. Det jeg har hørt og vet om sånne virker veldig sært og er vell litt redd og skeptisk. Bli for involvert i et sånt menneske som kan ha alle mulige problemer og rare meninger. -Men så virker hun da grei og er ikke noe påtrengende heller. Tror ikke det er så veldig mange på jobb som vet om det heller. Ærlig talt, hvordan ville dere ha reagert da? Hilsen Nille ← Sånne? ett sånt menneske? alle mulige problemer og rare meninger? ett menneske som har skiftet kjønn er da ikke mer "sånn" en deg og meg, har vel ikke noen flere problemer en andre eller andre meninger annet en kanskje litt mer åpne mot at folk er annerledes en A4, rett og slett fordi de kanskje har hatt det vanskelig FØR de fikk sitt kjønnsskifte og ble den de egentlig er. jeg håper dette er fordommer utover det som er vanlig, for fordommer er det! Du risikerer fint lite ved ett vennskap med en "sånn", annet en kanskje å utvide din horisont litt, og se at mennesker er mennesker, med sine meninger og sine problemer, på tross av kjønn og annet. er du redd for hva andre skal synes? om at du er venn med "en sånn"? hadde jeg funnet ut at ei jeg syntes var koselig og som jeg pratet godt med og så på som ei mulig god venninde, hadde vært mann før, så hadde jeg syntes det var interessant! Hun endrer seg jo ikke fra den personen jeg har opplevd før, det er ikke hun som endrer seg nå, det er din/min viten om historie som har vært FØR. men en som har vært igjennom ett kjønnsskifte har helt sikkert erfaringer og styrke som mange andre ikke har, og jeg synes det som ikke er bare enkelt eller bare a4 er fryktelig interessant. Hadde hun ønsket å fortelle meg, så hadde jeg lyttet og sugd til meg hennes erfaringer og tanker som en svamp, for å lære mer om livets forskjellige sider.
aline Skrevet 1. august 2005 #56 Skrevet 1. august 2005 ups... svarte før jeg leste hele tråden... jaja .
aline Skrevet 1. august 2005 #57 Skrevet 1. august 2005 Langt i fra, det er veldig veldig unormalt. ← man kan VÆRE normal selv om man har GJORT noe som ikke er normalt å gjøre. det er ikke "normalt"/det er ikke mange av hele befolkningen som f.eks. har hoppet i fallskjerm i landslaget, eller hatt en sykdom som gjør at de har mistet alt håret (uten at det har noe med kreft eller annet å gjøre), men det at det har skjedd noe "unormalt"/noe som ikke skjer mange, tilsier jo ikke at de ikke kan VÆRE normale som den personen de er likefullt! det er forskjell på å være normal/unormal og på å gjøre/oppleve noe normalt/unormalt.
Gjest Dilla Skrevet 3. august 2005 #58 Skrevet 3. august 2005 Og det er stor forskjell på hva som er normalt og hva som er vanlig! Det er uvanlig å skifte kjønn i forhold til at det er en liten del av befolkningen, men det er ikke unormalt. Hva er egentlig normalt, lurer jeg på? Hvem er det som er så heldig å få lov til å bestemme hva som er normalt? Nei, kutt ut alle fordommene til det som er ukjent for dere selv og prøv heller å utvide horisonten litt.
Gjest Emera Skrevet 3. august 2005 #59 Skrevet 3. august 2005 Veldig sant, Dilla! Og jeg kan ikke forstå at et kjønnskifte skal gi et menneske "rare meninger." Jeg kan på ingen måte sette meg inn i hvordan det må være å leve innestengt i feil kropp, annet enn ved å forestille meg hvordan det ville vært for meg å våkne opp som mann en morgen... Huff! Men jeg er i en annen prosess som har vært lang og tøff, og nå begynner jeg endelig å se friheten i horisonten. Det er nydelig, nesten ubeskrivelig. Så jeg kan relatere meg i noen grad til hvordan det må føles å bli den man hele tiden egentlig har vært! Jeg kjenner en kvinne som har vært mann, og har aldri tenkt på henne som noe annet enn en kvinne. Hun er feminin og tvers igjennom dame. Og jeg ville aldri vurdert å la være å bli kjent med henne fordi hun hadde mannskropp en gang i tiden! En helt fjern tanke!
Gjest gjesten Skrevet 4. august 2005 #60 Skrevet 4. august 2005 Ja, hvorfor skal det unormale være negativt? ← Det er da ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom unormalt og negativt. Personen det dreier seg om i dette tilfellet er helt klar unormal, men det er unormalt å overleve en flystyrt også. Ser ikke noe negativt i noen av tilfellene jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå