Gå til innhold

Skal jeg bli venninne med henne?

Anbefalte innlegg

Gjest nille_gjest
Skrevet

Er litt overrasket...

Har blitt kjent med ei på jobb som er veldig grei og vi snakker så bra sammen. Men så fikk jeg vite at hun har vært mann for noen år siden. Ble så overrasket, kunne ikke se noe som helst og tenkte ikke over det i det hele tatt. Kan hverken høre eller se det, eneste jeg har tenkt på etterpå er at hun er litt høy. En annen kollega fortalte det.

Ble litt betenkt. Pratet litt mere med en annen venninne på jobb og hun sa at hun ikke snakket om "dette" hvis ikke det var naturlig eller om en ble litt bedre kjent.

Hva synes dere?

Nille

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Høres spennende ut. Det er da tross alt snakk om vennskap, da bør jo de eneste kriteriene være at dere trives sammen og har det gøy.

(Du skal tross alt ikke bli kjæreste eller gifte deg med henne..?)

Skrevet

Hva i all verden har det å si? Venner er venner uansett kjønn og legning.

Skrevet

Ehhh....det er da personligheten man blir venner med....ikke kjønnet.

Gjest Dilla
Skrevet
Hva i all verden har det å si?  Venner er venner uansett kjønn og legning.

Det eneste fornuftige svaret på spørsmålet ditt. :klappe:

Skrevet

Helt enig med de andre her - dette skal da ikke ha noe å si for et vennskap.

Gjest Milah
Skrevet

Noe slikt hadde ikke stoppet meg fra å bli venner med noen.. :)

Gjest Bellatrix
Skrevet

Er enig med de andre. Har dere det koselig sammen er det vel ingen grunn til ikke å være venner?

Skrevet

Hadde vært interessant å høre hva trådstarter egentlig mente kunne bli problemet med et vennskap?

Gjest Gjest
Skrevet

De mest spennende og interessante menneskene jeg kjenner er de som ikke har levd et A4-liv fra ende til annen. De som har møtt noen uvalige utfordringer og har opplevd litt andre ting enn de fleste. Tror du oppleve at du får en venn som kan gi deg mye om du legger din skepsis til side her.

Skrevet
De mest spennende og interessante menneskene jeg kjenner er de som ikke har levd et A4-liv fra ende til annen. De som har møtt noen uvalige utfordringer og har opplevd litt andre ting enn de fleste. Tror du oppleve at du får en venn som kan gi deg mye om du legger din skepsis til side her.

Det var meg, ble visst logga ut...

Skrevet

Vet ikke helt om jeg skjønner problemet ditt her. Man velger ikke en venn, venner velger hverandre. Det var det første.

Om du ikke blir helt perpleks og ute av stand til å oppføre deg normalt i hennes nærhet kan jeg ikke se problemet med å bli venn med henne. Du skriver jo at du syns hun er grei og at dere snakker bra sammen.

-viXen-

Gjest nille_gjest
Skrevet
Hadde vært interessant å høre hva trådstarter egentlig mente kunne bli problemet med et vennskap?

Tror ikke jeg er noe mer fordomsfull enn andre, er vel ganske normal sånn, så ble vel ganske perpleks.

På den ene siden virker hun ganske normal og grei, vet at hun har en samboer eller kjæreste. Han er en heterofil mann (er jeg ganske sikker på, vet at han har unger fra før), så det er ikke noe sånn jeg er redd for.

Har ikke vært oppi noe sånt før. Det jeg har hørt og vet om sånne virker veldig sært og er vell litt redd og skeptisk. Bli for involvert i et sånt menneske som kan ha alle mulige problemer og rare meninger. -Men så virker hun da grei og er ikke noe påtrengende heller. Tror ikke det er så veldig mange på jobb som vet om det heller.

Ærlig talt, hvordan ville dere ha reagert da?

Hilsen

Nille

Gjest Dilla
Skrevet

...."bli involvert i et sånt menneske som kan ha alle mulige problemer og rare meninger"......

Bare det at du sier noe sånt er jo merkelig synes jeg.

Uansett om man har skiftet kjønn eller ikke så kan man vel ha både problemer og rare meninger?

Synes nå at denne meningen din her var rar i allefall jeg.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg ville vel syntes det var litt rart med en gang, men er hun hyggelig så er hun det. Kanskje du kan bli mer kjent med de følelsene hun har i forhold til kjønnsskiftet? Det er jo transseksuelle på kg også. Menb en gang jeg leste om dem syntes jeg det virket rart, men nå synes jeg det er spennende å lese om deres tanker og opplevelser. Jeg synes mennesker er spennende fordi de er de de er. Alle har sin bakgrunn og sin historie.

Gjest GreenSky
Skrevet

Ser ikke at det er noe problem. En venninne av meg går forresten gjennom en prosess for å bli mann. Hun har vært en god venninne, og er en god kamerat nå. :)

Skrevet
På den ene siden virker hun ganske normal

:overrasket: Men i all verden da...hun er da normal selv om hun har skiftet kjønn.

Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg klarer ikke helt å se problemet. Jeg har en kamerat som tidligere var jente, og jeg skjønner ikke hvorfor det valget han har gjort skulle ha noen innvirkning på om jeg ønsker å være vennen hans eller ikke. Hvis det hadde vært snakk om å bli kjærester hadde jeg kanskje tenkt litt nøyere igjennom det, men ellers syns jeg ikke det er noe jeg har noe med.

Gjest nille_gjest
Skrevet

Har noen av dere en venninne som har vært gjennom en slik prosess?

Hilsen

Nille

Gjest Bellatrix
Skrevet

Se på Transetreffet så får du se litt mer om hva de går gjennom og hvilke tanker de har. Sikkert ikke bare lett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...