AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1 Skrevet 10. oktober 2020 Har nettopp begynt å få til amming, og har gått fra å ha full kontroll med pumping til å ikke ane hva lille får i sec. Spørsmålet er egentlig hvor lenge en ammestund varer hos deg? Har masse melk (det renner ut/drypper før amming.. og av og til ligger baby bare i 10 min. Hun er snart 2 uker. Bør jeg bekymre meg? Andre ganger kan hun holde på lenge. På helsestasjonen ble hun veid for et par dager siden og da var hun 20 g fra fødselvekten sin (men da var det pumping som gjaldt, nå aner jeg som sagt ikke hva hun rår i seg). Anonymkode: 0a60b...bc6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #2 Skrevet 10. oktober 2020 Prøv å ikke fokuser på hvor mye hun får i seg. Det er det ingen som vet. Bare følg hennes signaler og am i vei. Eneste måten å vite om hun får det hun skal er å veie henne. Anonymkode: 47a80...002 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #3 Skrevet 10. oktober 2020 Det er litt som å spørre en voksen hvor lenge en middag varer noen hiver innpå en frossenpizza over vasken, mens andre sitter med femretters hele kvelden. Noen babyer liker små hyppige måltider. Noen liker å storspise. Noen er ekstremt effektive, mens andre liker å kooooose seg lenge på puppen. Jeg hadde en som brukte evigheter, hver amming tok halvannen time det første halvåret... spiste ikke så ofte, da. Venninnen min sin baby var ekstremsuger, og gjorde seg ferdig på ti minutter. Anonymkode: 71778...21a 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #4 Skrevet 10. oktober 2020 Du må bare la baby få die så mye som hun ønsker. Noen ganger bare noen minutter, andre ganger 10-30 minutter. Det er ingen fasit. Men første året med baby er amming en stor del av hverdagen. Min er nå 9 mnd og dier mye selv om han får fast føde nå. Følg signalene til baby, og ikke stress med ammingen. Min diet i opptil 15-20 ganger i døgnet når han var så liten. Babyer spiser ikke bare når de er sultne, men også for kos og trygghet. Gratulerer med baby 💕 Anonymkode: 35431...e67 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #5 Skrevet 10. oktober 2020 Alt fra 5-90 min 😅 Det varierer jo hvor sultne de er - av og til vil de bare ha en slurk, andre ganger snakker vi ulvehunger. Helt normalt. Så lenge du følger barnets signaler og hun har nok våte bleier (4-6) og vekta er ok så gjør du helt riktig Anonymkode: e7b49...0f2 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #6 Skrevet 10. oktober 2020 Hun tar nok det hun trenger, bare la henne styre på selv. I begynnelsen her varierte det en del, alt fra 6-7 minutter til to timer i slengen. Nå får hun i seg alt hun trenger på 3-4 minutter, 7 mnd gammel. Anonymkode: c0c39...227
MVN90 Skrevet 10. oktober 2020 #7 Skrevet 10. oktober 2020 Jenta mi spiste10 min hver 4-6 time (etter 6 uker gikk hun 8 timer mellom måltider på natt) og da gulpet hun masse overskuddsmelk de første minuttene etterpå. Hun gikk opp 120-200g i uka og tok igjen fødselsvekten på 9 dager så det tror jeg er veldig individuelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå