AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1 Del Skrevet 10. oktober 2020 Jeg fikk barn i år og har hatt litt utgifter til midlertidig pass og transport til/fra passet ettersom jeg er leder og det har vært møter og lignene jeg har måtte vært med på mens mannen jobber turnus. Har ikke eksakt tall men rett i underkant av 10.000kr kan jeg tenke meg har gått til barnepass/transport til og fra. Noen ganger har jeg måtte få barnepasset til å komme til meg og har da betalt et par hundre kroner ekstra for kjøringen. Kan jeg føre dette inn på skattekortet mitt på skatteetaten under der som står foreldrefradrag, selv om det er i år 2020 jeg fikk barnet, eller er det bare fra året etter barnet er født? Og skriver jeg bare sånn ca? Det ligger mellom 8-10.000kr, så skal jeg bare da skrive 9000kr? Anonymkode: 3de4f...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #2 Del Skrevet 10. oktober 2020 Du kan skrive det, men du må kunne dokumentere det. Så kan du ikke det er det ikke noe poeng å skrive det Anonymkode: b5681...e92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #3 Del Skrevet 10. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan skrive det, men du må kunne dokumentere det. Så kan du ikke det er det ikke noe poeng å skrive det Anonymkode: b5681...e92 Jeg har vippset hver gang «barnepass» så det er vel dokumentasjon? Hvor laster jeg det opp? Anonymkode: 3de4f...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuith Skrevet 10. oktober 2020 #4 Del Skrevet 10. oktober 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har vippset hver gang «barnepass» så det er vel dokumentasjon? Hvor laster jeg det opp? Anonymkode: 3de4f...f96 Hvis du har vippset hver gang, så er det jo bare å legge sammen de beløpene, ikke tippe på noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #5 Del Skrevet 10. oktober 2020 1 time siden, Nuith skrev: Hvis du har vippset hver gang, så er det jo bare å legge sammen de beløpene, ikke tippe på noe? Det er noen ganger jeg har gitt henne en 200-lapp de 5-6 gangene hun har måtte kjøre til oss. Og hvordan kan jeg dokumentere min kjøring til og fra? For som jeg ser på nett så kan man få foreldrefradrag på blant annet aktiviteter/barnepass og transport i forbindelse med dette står det. Vil det si at jeg må koble opp kamera i bilen for å dokumentere hver gang jeg må kjøre ekstraordinær tur på 1t tur retur for å levere og hente ungen hos barnepass? Anonymkode: 3de4f...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #6 Del Skrevet 10. oktober 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Det er noen ganger jeg har gitt henne en 200-lapp de 5-6 gangene hun har måtte kjøre til oss. Og hvordan kan jeg dokumentere min kjøring til og fra? For som jeg ser på nett så kan man få foreldrefradrag på blant annet aktiviteter/barnepass og transport i forbindelse med dette står det. Vil det si at jeg må koble opp kamera i bilen for å dokumentere hver gang jeg må kjøre ekstraordinær tur på 1t tur retur for å levere og hente ungen hos barnepass? Anonymkode: 3de4f...f96 Jeg bare legger inn antall ekstra meter mellom oss og bhg. Det er godt forklart med kalkulator på skatteetaten. Men har ikke peiling på hvordan det er med dagmamma. Men betaler du hvitt? Om det er svart får du neppe dekket det Anonymkode: b5681...e92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #7 Del Skrevet 10. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bare legger inn antall ekstra meter mellom oss og bhg. Det er godt forklart med kalkulator på skatteetaten. Men har ikke peiling på hvordan det er med dagmamma. Men betaler du hvitt? Om det er svart får du neppe dekket det Anonymkode: b5681...e92 Det står på nett at man til og med kan få foreldrefradrag for når besteforeldre passer barna mot betaling. Hva mener du med hvitt og svart? Det er ikke jeg som Skal trekke skatt fra barnepasseren for 8000kr i året. Anonymkode: 3de4f...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #8 Del Skrevet 10. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det står på nett at man til og med kan få foreldrefradrag for når besteforeldre passer barna mot betaling. Hva mener du med hvitt og svart? Det er ikke jeg som Skal trekke skatt fra barnepasseren for 8000kr i året. Anonymkode: 3de4f...f96 https://m.facebook.com/groups/344483935657792?view=permalink&id=3193629514076539 Les f.eks her. Opp til 6000 er skattefritt. Etter 6000 har du selv ansvar for at det gjøres hvitt. Anonymkode: b5681...e92 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #9 Del Skrevet 10. oktober 2020 «I praksis betyr dette at utgifter til dette kan trekkes fra: Barnehage Dagmamma SFO Barnevakt Betaling for formidling av barnepasstjenester Au pair Kjøring til og fra hvis dette er en omvei« lurer på hvordan man kan dokumentere kjøring til og fra? Må jo da ha et dashkamera Med dato og klokkeslett for når man kjører barnet til/fra barnepass. Anonymkode: 3de4f...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #10 Del Skrevet 10. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://m.facebook.com/groups/344483935657792?view=permalink&id=3193629514076539 Les f.eks her. Opp til 6000 er skattefritt. Etter 6000 har du selv ansvar for at det gjøres hvitt. Anonymkode: b5681...e92 Okei takk! Gjelder dette bare for èn barnepasser ellee totalt hvis man benytter flere barnepassere? Hvis jeg f.eks. Benytter en barnepass for max 6000kr i året så må Jeg spørre denne om Hun er barnepass for andre barn for da må Jeg trekke henne skatt? Og da må hun registrere foretak?? Anonymkode: 3de4f...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #11 Del Skrevet 10. oktober 2020 Fikk ikke opp noe på Linken du sendte dessverre. Anonymkode: 3de4f...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #12 Del Skrevet 10. oktober 2020 Fant svar på nett. Takk. Anonymkode: 3de4f...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #13 Del Skrevet 10. oktober 2020 Anonymkode: 3de4f...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #14 Del Skrevet 10. oktober 2020 26 minutter siden, AnonymBruker said: Fikk ikke opp noe på Linken du sendte dessverre. Anonymkode: 3de4f...f96 La ved feil link så ikke så rart du ikke fikk den opp. Men bra du fant mer info da Anonymkode: b5681...e92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #15 Del Skrevet 10. oktober 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har vippset hver gang «barnepass» så det er vel dokumentasjon? Hvor laster jeg det opp? Anonymkode: 3de4f...f96 Tror ikke du trenger å legge bed dokumentasjon for å endre skattekortet ditt. Men om du skal ha fradrag på skatten så må du ha mulighet for å fremskaffe dokumentasjon om det blir etterpurt, og da funker det nok dårlig dersom du har betalt noen svart for å passe barn. Så du må ha betalt på lovlig vis. Anonymkode: a09a4...b5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå