Gå til innhold

Hund har diaré, vi er i isolasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden har hatt diaré noen dager nå. Vi har begge corona så vi får ikke tatt han med til eventuell veterinær. 

Han begynte å få diaré på søndag/mandag. Tenkte han var stressa fordi han var på besøk hos mamma. Har gitt han ris og fiskeboller i 2 fulle dager nå, han vekker meg fortsatt en gang om natta fordi han må ut pga diaré. 

Finnes det noe annet vi kan prøve? Husker han fikk et middel hos veterinæren for mange år siden med god effekt. Om han eventuelt må til legen, kan ingen av oss ta han med og alle rundt oss som kjenner hunden/oss er i karantene. 

Det skumleste er at jeg ikke ser at han drikker. Men han tisser flere ganger om dagen og er ikke dehydrert, så han må jo drikke noe? 

Anonymkode: 38657...d23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be noen kjøpe canikur for deg, funker mot diare og er reseptfritt. 
Da min fikk diare ga jeg han ris og kylling 3 dager med zoolac uten nytte. Gikk over til våtfôr (for hund med diare) og canikur, han ble bedre umiddelbart.

Han kan ha drukket med maten? Har du væske i maten hans? Hvis han ikke drikker, må du ha rikelig med væske i maten hans, slik at han ikke blir dehydrert.

• Liker 1
Skrevet

Du kan vel ringe til veterinær selv om dere ikke kan gå ut?

• Liker 10
Skrevet

Få noen til å kjøpe med Zoolac eller Canikur 😊 Og et magevennlig fôr (helst av samme fôrprodusent dere bruker fra før). 

Anonymkode: 4b292...daf

• Liker 2
Skrevet

Hvordan er allmenntilstanden? Hvis han har vært dårlig flere dager er nok veterinær på sin plass. Ring å hør med veterinær hvordan det kan løses. Kanskje hunden og har fått Covid-19. 

Anonymkode: 71de1...72c

• Liker 1
Skrevet

Om ikke dyret er bedre; Noen dyreklinikker kjører ut sånt som id-for (mot diaré) og zoolac eller liknende probiotika til husdyreiere i karantene. Ring de du vanligvis bruker og hør! 

Anonymkode: 337dc...de3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...