AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1 Skrevet 10. oktober 2020 Sikkert helt på jordet å tenke slik, men nå som fødsel nærmer seg får jeg mer og mer "angst" over at jeg må vise underlivet til så mange. Jeg har verdens største bollemus som jeg skammer meg over. Pleier de å dekke til underlivet eller er den til utstilling ved fødsel? Anonymkode: d397b...7c5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #2 Skrevet 10. oktober 2020 Nei nei ikke tenk på det 😊 Du har ikke noe å skamme deg over. Anonymkode: f67f5...6b3 8
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #3 Skrevet 10. oktober 2020 Hadde ett laken litt over som dekte til litt, men dette her er noe man ikke tenker over når man er inni det! Man er i så mye smerte, hjernen kobler ut all flauhet! Anonymkode: b8f6d...d5c
Meridian Skrevet 10. oktober 2020 #4 Skrevet 10. oktober 2020 Du har ingenting å skamme deg over. Du er akkurat som du skal være og du er god nok og vakker på din måte, akkurat som alle andre. Vi er alle unike på hver vår måte og vi kommer i alle former og fasonger. Ikke sammenlign deg med alle andre og tro at du er dårligere enn andre. Du er helt unik! Og de på sykehuset har sett så mye forskjellig at de ikke bryr seg. De er opptatt av din helse og din babys helse, ikke hvordan bollemusa di ser ut. Men forstår godt at det er ubehagelig å plutselig skulle vise den frem til Gud og hvermann under fødselen. Det er noe alle må igjennom, og vi takler det forskjellig alle sammen. En gang må bli den første, men det kommer til å gå bra. 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #5 Skrevet 10. oktober 2020 😅 Du kommer ikke til å huske at du er nakken en gang. Måtte tenke meg om nå, men jeg kan ikke huske noe. Anonymkode: 2144d...c72 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #6 Skrevet 10. oktober 2020 Du får trøste deg med at alle som skal "se" underlivet ditt ikke bryr seg om hvordan det ser ut og har sett så mange underliv at de ikke tenker over om det er litt annerledes enn forrige person som var inne. Vi har alle noe "rart" eller spesielt med underlivet vårt. Anonymkode: 7ad2b...39c 2
Gasellen Skrevet 10. oktober 2020 #7 Skrevet 10. oktober 2020 De ser bollemus hver eneste dag og kommer ikke til å reagere på det. 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #8 Skrevet 10. oktober 2020 Underlivet ditt er det siste du kommer til å tenke på mens du føder. Jeg er drit sjenert og ville hels føde i lang kjole og ha det mørkt. Men de klærne forsvant fort av (jeg som vrnag de av pga varme og smerte) ga faen i om hele verden så meg 😂 Men du kan be om dempet belysning og at minst mulig folk skal fly inn og ut altså. Der jeg føda var det ikke no problem. Og det er du som bestemmer 😃 Anonymkode: bb547...f8f
tussi84 Skrevet 10. oktober 2020 #9 Skrevet 10. oktober 2020 Fra en som fødde for 3 dager siden bare kan jeg fortelle deg at sånn bryr du deg ikke om når du ligger i fødsel. Stort sett har du truse på nedentil under hele fødselen hvis du vil det, bortsett fra når de sjekker åpning underveis og når baby skal ut. Før du har fått smertestillende kan dette at de sjekker åpning være litt ubehagelig, men du kommer til å ha mer fokus på at det riene gjør vondt enn hvordan du ser ut der nede. Etter du har fått epidural (om du skal ha det) merker du ikke noe til å bli undersøkt. Etterhvert som åpningen blir større vil epidural miste noe av effekten, da smertene er mer fordi fosteret roterer nedover i fødselskanalen. Da vil fokuset ditt være der isteden. Etterhvert med smerter om fødselen tar tid vil du bli så lei av dem at du glemmer alt annet, og vil bare bli bli ferdig. Trykkfasen går egentlig ganske raskt, da en flink jordmor vil motivere deg til å trykke under riene,.så da glemmer du alt annet.. 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #10 Skrevet 10. oktober 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: 😅 Du kommer ikke til å huske at du er nakken en gang. Måtte tenke meg om nå, men jeg kan ikke huske noe. Anonymkode: 2144d...c72 «Nakken», mener du naken? Anonymkode: 5504f...72b 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #11 Skrevet 10. oktober 2020 Veldig mange går opp i vekt og får stor bollemus på slutten av graviditeten. Alle overvektige har også billettservice som er skikkelig store. Helt normalt! Ikke tenk på det. Anonymkode: b69a9...ebd
Frøyamor Skrevet 10. oktober 2020 #12 Skrevet 10. oktober 2020 Til alle de som skriver at det bryr man seg ikke om osv, jo det er mange som bryr seg om selv midt i fødsel. Ts, du kan dekke til med laken eller håndkle, jordmødre er veldig forståelsesfulle og respekterer om du er sjenert og flau av deg. 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #13 Skrevet 10. oktober 2020 Tusen takk for svar damer 😊 Kan forestille meg at det er sikkert noe av det siste jeg kommer til å tenke på, men for øyeblikket er det jeg tenker mest på 🙈 Tilbakemeldingene deres hjalp en del så takker så mye for det ❤️ Anonymkode: d397b...7c5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #14 Skrevet 10. oktober 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Veldig mange går opp i vekt og får stor bollemus på slutten av graviditeten. Alle overvektige har også billettservice som er skikkelig store. Helt normalt! Ikke tenk på det. Anonymkode: b69a9...ebd Må jeg som overvektig ha billettservice? Ny informasjon for meg. 😆 Anonymkode: ccb75...8a6 6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #15 Skrevet 10. oktober 2020 Hvordan i all verden har du klart å pule på deg en unge når du er så skamfull over underlivet ditt? Under dyna i mørket? Anonymkode: c3221...fa0
Maleficenta Skrevet 10. oktober 2020 #16 Skrevet 10. oktober 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Sikkert helt på jordet å tenke slik, men nå som fødsel nærmer seg får jeg mer og mer "angst" over at jeg må vise underlivet til så mange. Jeg har verdens største bollemus som jeg skammer meg over. Pleier de å dekke til underlivet eller er den til utstilling ved fødsel? Anonymkode: d397b...7c5 De har sett mus i alle former og fasonger. De kunne ikke brydd seg mindre
Maleficenta Skrevet 10. oktober 2020 #17 Skrevet 10. oktober 2020 1 time siden, Frøyamor skrev: Til alle de som skriver at det bryr man seg ikke om osv, jo det er mange som bryr seg om selv midt i fødsel. Ts, du kan dekke til med laken eller håndkle, jordmødre er veldig forståelsesfulle og respekterer om du er sjenert og flau av deg. Det er sant. De prøver å dekke til så godt som mulig om man ønsker det
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #18 Skrevet 10. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan i all verden har du klart å pule på deg en unge når du er så skamfull over underlivet ditt? Under dyna i mørket? Anonymkode: c3221...fa0 Hei Trållungen! Er da rimelig stor forskjell på å vise underlivet til partneren din gjennom flere år og å vise den til flere personer som man aldri har møtt før. Anonymkode: d397b...7c5 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #19 Skrevet 10. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hei Trållungen! Er da rimelig stor forskjell på å vise underlivet til partneren din gjennom flere år og å vise den til flere personer som man aldri har møtt før. Anonymkode: d397b...7c5 *Trollungen Må vel rette opp dette før du kommer med en kommentar her også Anonymkode: d397b...7c5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #20 Skrevet 10. oktober 2020 Mot slutten av svangerskapet og under fødsel er underlivet ganske hovent uansett, så du blir nok ikke samtaleemne under lunsjen til de ansatte😊 Anonymkode: 9238f...7d7 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå