Gjest Gjesta Skrevet 30. juli 2005 #41 Skrevet 30. juli 2005 Vi hadde ikke lagt opp til noen røykepause, og vi satt tilbords i nærmere fire timer. Men vi var så glupe at vi hadde koldtbord, så de som på død og liv måtte ha nikotin kunne snike seg ut uten at det ble laget noe nummer ut av det.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2005 #42 Skrevet 31. august 2005 er det røyker dere ikke liker folk går ut å gjør? for dere ser vel ikke rart på folk som reiser seg å må på toalettet? da jeg fikk høre lokalet (odd fellow) var røykfritt, må jeg erlig innrømme jeg ble en smule deppa! etter røykeloven gidder jeg ikke "dra på byen", kosen er borte og det lukter bare grusomt svette innpå utestedene! jeg har også vert ikkerøyker (da jeg var gravid) , men nå er jeg røyker igjen...og synes det er ok. Å sitte i en 3-4 timers middag uten røyk blir slitsomt, jeg kommer ivertfall ha pauser mellom hovedrett 1 og 2 og desserten. synes det blir skikkelig kjipern å måtte gå ut senere for å røyke også, når folk er "i farta" , blir det mye flying ut for å røyke, isteden at alle kunne kose seg i sofaen med røyken sin.... men men, sånn er loven! ← ...Så enig så enig! Helt utrolig at folk har blitt så hysteriske. Skulle jeg gifta meg igjen skulle det selvsagt røykes så mye og ofte man ville - ved bordet. Som i alle andre selskaper vi holder. fanatikere og hysterikere er det nok av ute på by'n. De kan la vær å komme. Å true folk til å gå ut er å be om å få selskapet ødelagt. Smokie
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2005 #43 Skrevet 31. august 2005 Jeg sniker meg ut både på do og for å røyke når jeg er på sånne tilstelninger, og det hadde ærlig talt ikke falt meg inn før nå at det blir oppfattet som uhøflig. Så lenge jeg tar hensyn til talere og andre ting som skjer, og ikke bråker eller tiltrekker meg mye oppmerksomhet på veien ut, så bør det da ikke være noe problem?
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2005 #44 Skrevet 31. august 2005 Vi røyker selv, og har ordnet det slik at det blir tillatt å røyke i lokalet vi skal leie. Det er et kjempestort rom, så det kan umulig bli "tåkelagt". En god idè, som jeg slutter meg til, er at toastmasteren informerer om røykepauser, alle som har alminnelig folkeskikk vil rette seg etter disse. Så vidt vi vet, er det ingen fanatiske antirøykere blant gjestene våre. Var i et bryllup i sommer, der det var innlagt pauser. Middagen ble naturligvis forlenget av dette, men jeg tror ikke noen følte at det var et problem. Det er jo også greiere å stå ute og røyke om sommeren, enn i 40 minusgrader om vinteren.
Linn3c Skrevet 1. september 2005 #45 Skrevet 1. september 2005 Røykepausar let me viseverten ta hand om. Det verka nesten ikkje osm at det var ein einaste pause, for det heile glei så fint.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå