AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #1 Skrevet 9. oktober 2020 Var innom en bokhandel i dag og kjøpte en bursdagsgave. Den ansatte fortalte meg da at de hadde 2 års bytterett på byttekortene sine og oppfordret alle til å kjøpe julegaver tidlig i år pga pandemien da det ikke var ønskelig med ett julerush slik det pleier å være pga smittespredning og køer osv. Hun sa også at mange allerede hadde begynt på julegavene, nettopp pga pandemien. Jeg har ikke tenkt tanken engang men det er jo ikke dumt. Men tenker folk flest slik? Har folk startet tidligere med julegaver for å unngå juletrengselen? Eller handler man på nettet? Liker selv best fysiske butikker for å støtte arbeidsplasser i mitt nærområde og syns jo egentlig det er kjekt å rusle i julepyntede butikker med koselig julemusikk før jul og finne gaver. Har pleid å handle alt i desember slik at der skal være mulighet for bytting og slikt også, men jeg har begynt å fundere på om jeg og skal starte tidligere i år. Kommer det virkelig til å bli kaos til jul? Med begrensninger for antall kunder i butikker og forsøk på å holde avstand osv? Anonymkode: 7dc04...73f
Meadow Skrevet 9. oktober 2020 #2 Skrevet 9. oktober 2020 Har begynt med julegaver, men ikke pga pandemien, mest for å komme i gang tidlig. Men lengre byttefrister er jo positivt. 1
Smookiekins Skrevet 9. oktober 2020 #3 Skrevet 9. oktober 2020 Hvilken bokhandel var dette? Har ikke begynt enda, men tenker å begynne snart. Evt. handle på nett, men tenker jo litt på det med bytterett. Eneste jeg kommer på er XXL som har 100 dager eller noe. 1
Ginny Skrevet 9. oktober 2020 #4 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg er ferdig med julegavene, men ikke pga pandemien. Men det var jo en ekstra fordel 😃 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #5 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg har! Ferdig med 12 av 26. nekter julerushet i år... noe på nett, annet på småturer i byen. Anonymkode: c675e...4d9 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #6 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg har startet ja, delvis for å spre utgiftene pga. økonomi og delvis pga. pandemien. Jeg foretrekker å støtte fysiske butikker fremfor netthandel, derfor er det greit å slippe å løpe rundt i butikkene i desember når "alle andre" skal på shopping. Anonymkode: 1d4d7...a56 3
GammelKaktus Skrevet 10. oktober 2020 #7 Skrevet 10. oktober 2020 Jeg begynner alltid tidlig jeg, corona har ingen skyld i det. Men dette året kommer jeg nok til å handle enda mer på nett enn hva jeg allerede gjør. Skal handle det jeg kan få tak i lokalt ellers så blir det nettshopping. 😄 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #9 Skrevet 10. oktober 2020 Jeg er alltid ferdig innen november. Bruker ikke jule lønna mi på gaver ☺️ Anonymkode: 00709...7e3 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #10 Skrevet 10. oktober 2020 11 timer siden, Smookiekins skrev: Hvilken bokhandel var dette? Har ikke begynt enda, men tenker å begynne snart. Evt. handle på nett, men tenker jo litt på det med bytterett. Eneste jeg kommer på er XXL som har 100 dager eller noe. Jeg var innom Ark, da det er min nærmeste bokhandel. Vet ikke om andre bokhandlere også har så lang bytterett som 2 år. Anonymkode: 7dc04...73f 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #11 Skrevet 10. oktober 2020 Jeg pleier alltid begynne tidlig, men siden jeg ofte kjøper mye i utlandet, har jeg ikke kjøpt så mye i år. Anonymkode: 3bfbe...d66
Hr. Aktiv Skrevet 10. oktober 2020 #12 Skrevet 10. oktober 2020 Er ferdig med alle julegaver. De er kjøpt på salg etter hver sesong de er tenkt til. Får veldig mye mere for mye mindre penger. 1
Momma Skrevet 10. oktober 2020 #13 Skrevet 10. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Bruker ikke jule lønna mi på gaver ☺️ Anonymkode: 00709...7e3 Det er uansett ikke særlig snilt å jule lønna. 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #14 Skrevet 10. oktober 2020 Har kjøpt inn ca. halvparten av julegavene allerede. Jeg gjør meg alltid ferdig tidlig, og det har ingenting med corona å gjøre. Har en grense for meg selv: Jeg skal alltid være ferdig med julegavene til adventsstaken tennes i vinduet. Black Friday er aller siste frist, og som regel har jeg et par gaver som venter på denne dagen. Desember skal brukes til nyt og kos, ikke stress og mas. Anonymkode: 223b6...b6f 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #15 Skrevet 10. oktober 2020 Startet med juniors pakkekalender allerede i mars. Julegavene tar jeg i November. Men det har ingenting med covid å gjøre. Blir nok noen turer til byen og diverse senter i Desember også. Minimalt med smitte her jeg bor, så lever rimelig normalt foruten spriting av hender og 1 meter avstand. Skulle smitten eksplodere, kan man alltids handle på nett. Anonymkode: 3111a...f46
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #16 Skrevet 10. oktober 2020 Har kjøpt godt over halvparten av gavene. Egentlig tilfeldig, da jeg har kommet over gode tilbud på ull og leker. Foreløpig kun kjøpt gaver til barna (vi kjøper ikke gaver til søsken, kun nevøer/nieser) Gjenstår å kjøpe til mann, foreldre, svigerforeldre og besteforeldre/oldeforeldre og egne barn. De vanskelige gavene gjenstår med andre ord. Fått byttelapp på alle gavene slik at de kan byttes etter jul. har ikke tenkt på pandemien når jeg har handlet, men det er jo en god grunn til å få ferdig resten av gavene snarest. Anonymkode: 469dd...e49
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #17 Skrevet 11. oktober 2020 De fleste butikker utvider byttefristen til etter jul hvis du spør Spesielt nå som vi er i midten av oktober. Helt vanlig at folk begynne julehandelen nå, og spesielt i overgangen til november. Anonymkode: 400e7...ec4 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #18 Skrevet 11. oktober 2020 Har begynt med julegavene, men ikke på grunn av korona. Bare liker å spre kostnadene og ha god tid, samt at en del skal sendes med andre til familie andre steder. Handler mest på nett, så julerush har liten betydning. Anonymkode: 50fd6...dba
Million Skrevet 11. oktober 2020 #19 Skrevet 11. oktober 2020 Jeg har ikke tenkt tanken på julegaver en gang ennå, men idéen var jo god - å unngå juletrengselen er jo veldig smart. Skal sette meg ned og skrive liste over de som skal ha gaver av meg. Den blir kort. Med årene har den skrumpet inn mer og mer. F.eks. gir ikke jeg og (eks)svigermor til hverandre lenger, og svigerfar er jo gått bort. Regner med at det jeg kan bestille på nett, blir bestilt der. Så slipper jeg å gå i butikker, for det er noe jeg synes er utrolig kjedelig. Mye enklere å bare hente en pakke etter å ha tastet litt på pc'en og bestilt.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2020 #20 Skrevet 11. oktober 2020 Mja. Jeg har som mål å bli ferdig i november av to grunner. 1. Jeg er kronisk syk, og kan ikke være så mye ute og handle. Vil helst netthandle, og jeg må være forsiktig med tanke på korona. 2. Siden jeg vil netthandle og har jobbet på posten selv, så vet jeg hvor sinnsykt fullt det blir i desember. Tipper det blir helt vilt i år. Så jeg vil prøve å ta hensyn, og ha pakkene klare så tidlig som mulig også med tanke på kø på postkontoret. Det er vanskelig pga sykdommen min og korona. Anonymkode: f4326...18b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå