AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #1 Skrevet 9. oktober 2020 Av ren nysgjerrighet lurer jeg på hvor mange barn dere har. Og hvorfor, hvis det er en spesiell grunn til det. Jeg og min samboer har ingen barn enda. Hvis vi kan få barn, ønsker jeg ett barn. Grunnen til det er fordi jeg selv kommer fra en liten familie, og jeg har alltid ønsket meg kun ett barn. Mens min samboer vil ha to eller fler, fordi han er oppvokst med søsken og syns det er en stor fordel. Den ser jeg absolutt ☺️ Jeg føler at det er mest vanlig å ha to eller flere barn nå. Hva tenker dere? Fordeler og ulemper ved å ha ett vs flere barn? Anonymkode: 9e203...a0b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #2 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg har ett barn, ble dessverre alene, og er veldig takknemlig for at jeg har et friskt og oppegående barn. Det er mang en gang jeg tenker med lettelse at jeg har kun ett barn, og veldig veldig sjelden jeg tenker jeg ville hatt ett til. Hadde vi vært to voksne, som var meningen, så vet jeg ikke, hvis han hadde villet hatt fler og han tok sin del av jobben så hadde jeg nok latt meg overtale. Jeg føler veldig frihet med å ha bare ett barn, kun hennes og mine ønsker og behov som skal dekkes. Og det passer meg fint som person. Som 100% alenemor kunne jeg ikke tenkt meg flere. Anonymkode: 46be2...e88 7
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #3 Skrevet 9. oktober 2020 Bare ett, men skulle gjerne hatt minst ett til. Det skal godt gjøres som singel og arbeidsledig alenepappa, men det er jo lov å drømme litt og håpe på bedre tider. Flere barn er hyggelig for barnet og ikke minst for samfunnet. Jeg har riktignok ingen tro på at fødselstallene kommer til å gå opp med det første, det er for mange ting som taler imot det i disse dager. Anonymkode: 71bee...15e
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #4 Skrevet 9. oktober 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Av ren nysgjerrighet lurer jeg på hvor mange barn dere har. Og hvorfor, hvis det er en spesiell grunn til det. Jeg og min samboer har ingen barn enda. Hvis vi kan få barn, ønsker jeg ett barn. Grunnen til det er fordi jeg selv kommer fra en liten familie, og jeg har alltid ønsket meg kun ett barn. Mens min samboer vil ha to eller fler, fordi han er oppvokst med søsken og syns det er en stor fordel. Den ser jeg absolutt ☺️ Jeg føler at det er mest vanlig å ha to eller flere barn nå. Hva tenker dere? Fordeler og ulemper ved å ha ett vs flere barn? Anonymkode: 9e203...a0b Har 1 barn, savnet etter 1 søsken er veldig stort. Barnet er 7 år og spør nesten daglig etter søsken. Veldig ensomt,å hele tiden mas etter å dra til venner. Vi har ikke klart å få et søsken til, ikke gitt opp helt, men nesten. Hadde jeg kunnet få barn, hadde jeg valgt 2 eller 3. Du må underholde et enebarn mye mer enn søsken, det er mas om å stå opp finne på noe hele tiden. Ingen andre barn å glede seg sammen med på reiser kino,aktiviteter, alt egentlig. Eneste positive er at vi slipper søskenkrangel, og det er billigere økonomisk, ellers hadde alt vært bedre med søsken. Anonymkode: cf74c...286 6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #5 Skrevet 9. oktober 2020 Vi har 3. Kunne gjerne tenke meg en eller to til. For meg er familien det viktigste. Anonymkode: 0d5f8...897 4
Nesly Skrevet 9. oktober 2020 #6 Skrevet 9. oktober 2020 Har tre barn. Er selv oppvokst med to søsken og føler ofte du ønsker det du selv er vandt med? Kunne gjerne hatt enda ett men hadde ikke fått mannen med på det😅 Veldig fornøyd med å ha fått tre da! Syns to er litt lite, godt å ha et alternativt søsken å gå til, om han andre har vært litt teit😂 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #8 Skrevet 9. oktober 2020 har ingen, ønsker gjerne 1💖 Anonymkode: 550ae...7d9 1
Citpensacola Skrevet 9. oktober 2020 #9 Skrevet 9. oktober 2020 Ingen barn, og skal aldri ha barn. Ser virkelig ikke poenget med det, kun ulemper... 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #10 Skrevet 9. oktober 2020 Vi har 3 barn, 2 av de er biologisk mine. Jeg ønsket i utgangspunktet kun ett barn, men nå som vi har to små og ser hvor artig og koselig de har det sammen kunne jeg ikke drømt om kun ett. De krangler nesten aldri, er virkelig bestevenner, er sammen seriøst hele tiden og blir aldri lei av hverandre. De er sammen i bhg også, og hvis de er fra hverandre noen timer er gjensynsgleden alltid stor - med lange klemmer og alt. Anonymkode: d1f16...4f2 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #11 Skrevet 9. oktober 2020 Har 2 barn, skal ikke ha flere! Veldig berikelse å få nr.2 i familien. Det er 5 år mellom barna, men de har likevel glede av hverandre. Koselig å se! Blir jo litt krangling, og i og med at den minste er 1 år, så må vi passe godt på. Eldstemann kan være litt hardhendt. Så det blir jo en del mekling hver dag, feks når den minste banker en leke i hodet på eldste. Det er ikke alltid at eldste forstår at 1-åringen ikke gjør det med vilje og er for liten til å forstå. Og slik går nå dagene😁 Anonymkode: 6e457...0fd 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #12 Skrevet 9. oktober 2020 Har kun et, og har aldri ønsket flere. Et et perfekt. Jeg har tid, energi og råd til å følge opp skikkelig, det blir ikke rot og bråk, aldri krangling, lett å få barnevakt, ikke så dyrt å dra på ferie. Er helt uenig med anonym over i at man må underholde enebarn mer; mitt barn har kunnet leke selvstendig fra hun var et knøtt, og kan enten leke på rommet sitt, eller sitte rolig og tegne, høre lydbok, leke rollelek med små figurer etc, i timesvis. De fleste søskenpar jeg kjenner krangler og bråker noe innmari når de leker, og maser masse på de voksne. Anonymkode: 48da4...48c 8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #13 Skrevet 9. oktober 2020 51 minutter siden, asterix skrev: Jeg har ni. Ingen spesiell grunn. Er dere to foreldre? Hvor gamle er barna? Hvordan får dere det til å gå rundt? Anonymkode: 2ffe7...21f
Hannah80 Skrevet 9. oktober 2020 #14 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg har ett barn. Aldri hatt ønske om flere. Sønnen min har blitt syv år, og han sier med jevne mellomrom at han er storfornøyd med å ikke ha søsken😂 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #15 Skrevet 9. oktober 2020 Startet vel med at jeg godt kunne tenke meg ett barn.. men har nå 3. Hadde det ikke vært for at jeg synes jeg er for gammel til det, kunne jeg tenkt meg ett til. Anonymkode: 9ba7c...7ba 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #16 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg kunne kanskje fått et barn. Da kunne jeg lagt opp hverdagen slik jeg selv ønsker det. Vet ikke om jeg orker flere enn to. Med to barn blir det straks mye mer jobb, og da må man ta hensyn til to forskjellige individ itillegg til meg selv. Syns det høres idyllisk ut med mange barn, men da ville jeg vært hjemme med barna så jeg kunne tatt meg skikkelig av hus og hjem og barn og mann, og måtte hatt en mann som kunne tjene nok til at vi klarte oss fint på én inntekt. Jeg kunne forresten jobbet hjemmefra med noe, da kunne jeg hatt en slags jobb. Anonymkode: 2ffe7...21f
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #17 Skrevet 9. oktober 2020 Har 2, men ønsker meg ett til. Har prøvd i 1,5 år, men ser ikke ut til at jeg blir så lett gravid nå. Er 37 år, så kanskje jeg har blitt for gammel... Anonymkode: e8773...1d7
Chomsky89 Skrevet 9. oktober 2020 #18 Skrevet 9. oktober 2020 0, fordi det ikke er ønskelig. Det blir nok ikke ønskelig heller. Hadde apoteket solgt permanent sterilisering på piller, så hadde jeg nok tatt den. Et godt stykke unna A-4 😉 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #19 Skrevet 9. oktober 2020 Jeg har to, venter nr 3 - men han siste er et resultat av lockdown og mye fritid. Hun første var jeg alene med i mange år og det var helt fantastisk! Hun er min aller beste venn, faktisk. Da hun var 9 år ble hun storesøster, jeg er fortsatt sammen med far, og han mellomste er 5 år når han blir storebror. Jeg har alltid ønsket meg en stor familie da jeg ikke hadde det fra før, men det var helt cool når jeg bare hadde hun eldste også. Vi har et helt eget bånd ❤️ Anonymkode: 0ade7...e8f
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #20 Skrevet 9. oktober 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har to, venter nr 3 - men han siste er et resultat av lockdown og mye fritid. Hun første var jeg alene med i mange år og det var helt fantastisk! Hun er min aller beste venn, faktisk. Da hun var 9 år ble hun storesøster, jeg er fortsatt sammen med far, og han mellomste er 5 år når han blir storebror. Jeg har alltid ønsket meg en stor familie da jeg ikke hadde det fra før, men det var helt cool når jeg bare hadde hun eldste også. Vi har et helt eget bånd ❤️ Anonymkode: 0ade7...e8f Du favoriserer ikke det eldste barnet da? Anonymkode: f82c2...9d3 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå